چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 19

شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گازرسانی فارس فراهم شد

میلاد لارستان: مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از فراهم شدن شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای گازرسانی به مناطق صعب‌العبور و محروم این استان خبرداد و گفت: افراد متقاضی برای اطلاعات…

میدان گازی کیشمیلاد لارستان: مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از فراهم شدن شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای گازرسانی به مناطق صعب‌العبور و محروم این استان خبرداد و گفت: افراد متقاضی برای اطلاعات بیشتر به معاونت بهره‌برداری شرکت گاز این استان مراجعه کنند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، هوشنگ محمدی امروز در نشست خبری با تشریح فعالیت‌های شرکت گاز استان فارس اظهار داشت: شرکت گاز با پیمانکاران، سرمایه‌گذاران و حتی شوراهای اسلامی که حاضر به سرمایه‌گذاری و ساخت جایگاه‌های گازرسانی باشند همکاری می‌کند.

وی با بیان اینکه براساس دستورالعمل‌های شرکت گاز، اگر هزینه گازرسانی تا نصب علمک مشترک، بیش از شش میلیون تومان باشد، گازرسانی از طریق روش‌هایی مانند LNG، LPG و CNG انجام می‌شود گفت: در این روش با ایجاد یک ایستگاه پمپاژ در محل روستا و ایجاد خطوط توزیع شبکه داخلی محل، همان گاز طبیعی بین مشترکان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: تفاوت این روش با روش‌های معمول در این است که گاز مورد نیاز با استفاده از خودروهای حمل گاز، از ایستگاه‌های مادر در مناطق شهری به ایستگاه‌های مادر در مناطق روستایی منتقل شده و هیچ تفاوتی با گاز رسانی به شیوه لوله گذاری ندارد و گاز مطمئن در اختیار روستاها قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس همچنین از اجرای طرح‌های عمرانی گازرسانی در این استان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان در سالجاری خبرداد و افزود: از مجموع پنج هزار روستای موجود در فارس دو هزار و ۴۹۱ روستا مشمول طرح‌گازرسانی است که تاکنون ۸۰۵ روستا گازرسانی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از بین یک هزار و ۶۸۶ روستای باقی‌مانده، بیش از ۷۰۰ روستا باید از محل سایر روش‌ها گازرسانی انجام شود تصریح کرد:تا دو سال گذشته  ۶۴ شهر گازرسانی شده بود که امروز به ۸۰ روستا افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز با بیان اینکه گازرسانی به ۲۲ شهر استان فارس در حال انجام است گفت: تا ۲٫۵ سال آینده تمام شهرهای استان فارس شده از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین