چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۴ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 14

قابل توجه فرماندار محترم و مسئولین لارستان

استاندار فارس طی سخنانی از شورای برنامه ریزی به عنوان موتور محرکه توسعه استان نام برده و افزود: با همراهی و همکاری اعضای این شورا می توان به توسعه متوازن…

استاندار فارس طی سخنانی از شورای برنامه ریزی به عنوان موتور محرکه توسعه استان نام برده و افزود: با همراهی و همکاری اعضای این شورا می توان به توسعه

متوازن دست یافت.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، مهندس سيد محمد علي افشاني،در جلسه شوراي برنامه ريزي استان فارس طی سخنانی با اشاره به ابلاغ سياستهاي برنامه ششم توسعه توسط مقام معظم رهبري  اظهار داشت: برنامه هاي ابلاغي بر سه محور اقتصاد مقاومتي،پيشتازي در عرصه علم و فناوري و تعالي و مقاوم سازي فرهنگي تدوين شده وفصلهاي استاني آن نيز ابلاغ خواهد شد ومديران بايد برروي برنامه ششم توسعه وقت كافي بگذارند. مهندس افشاني ادامه داد: همه دستگاهها بايد آمادگي  لازم را داشته باشند تا متناسب با سياست هاي ابلاغي بتوانند برنامه اي را تنظيم كنند كه حداقل براي پنج سال به عنوان مبناي تصميم گيري ما نقش كليدي و بارز داشته باشد.

نماينده عالي دولت در استان فارس پيگيري مصوبات سفر رياست جمهوري به استان را يكي از مهم ترين برنامه كاري مديران خواندو ابراز داشت: با توجه به برنامه سفر هيئت دولت به تمام استانها و محدوديت اعتبارات استاني در جذب اعتبارات موفق است كه پيگيري وتلاش بيشتري داشته باشد از اين رو همه مديران موظفند تا نسبت به پيگيري مصوبات سفر اقدام موثر انجام دهند.

وي ادامه داد: جلسات پيگيري مصوبات سفر ریاست جمهوری به صورت هفتگي توسط معاون عمراني استانداري و دبير شوراي برنامه ريزي استان برگزار خواهد شد و همه مديران موظفند اقدامات خود را دررابطه با تعهدات دستگاهها در مورد سفر در اين جلسات ارائه و هم زمان از طريق دستگاههاي ملي خود پيگيري نمايند

مهندس افشاني به فرارسيدن هفته دولت اشاره كرد وابراز داشت: اين هفته ، هفته گزارش عملكرد دستگاههاي اجراي است و هرچقدر مديران بدون اغراق و بزرگنمايي اطلاعات را به گوش مردم برسانند در بين آنها ايجاد اميد و نشاط مي كنند  و دراين خصوص نقش صداوسيما بسيار بارز است .

استاندار فارس مسئله جذب سرمايه را بسيار مهم خواند و افزود: استان فارس استان بسيار بزرگ وداراي پتانسيلها وسرمايه بالايي بوده  كه بايد از خروج اين سرمايه ها جلوگيري كرد و در ادامه به دنبال جذب سرمايه وسرمايه گذار بومي،ملي و خارجي باشيم.

وي ابراز داشت: اولين شاخص ارزيابي من از مديران ميزان جذب سرمايه توسط آنها بوده و مديران به اندازه ميزان جذب خود در اين شاخص امتياز خواهند گرفت.

استاندار فارس دومين شاخص ارزيابي مديران دستگاهها را تامين منابع و اعتبارات دستگاه خواند و افزود: همه دستگاهها اعتبارات ملي دارند وميزان جذب حداكثري اعتبارات نشان دهنده فعاليت مديران مي باشد. وي ۸۰درصد اعتبارات را ملي و ۲۰درصد را استاني اعلام كرد و گفت: بايد مديران همه توان خود را بگذارند تا اعتبارات ملي سهم استان را افزايش دهند.

میلادلارستان: ۲ شاخص ارزیابی ارائه شده توسط استاندار محترم می تواند به عنوان اهداف عملیاتی در زمینه توسعه منطقه لارستان به کار گرفته شود. جذب سرمایه یکی از مهمترین مواردی است که همواره مورد تاکید مدیران ارشد استان بوده است. اما در اینباره لارستان همواره به سرمایه خود و وجود متمولین خود در مناطق مختلف بالیده است اما استفاده صحیح و جهت دهی مناسبی به سرمایه های سرگردان را در برنامه قرار نداده است. بارها هم در این باره سخن گفته شده است. بهتر است موارد اجرایی توسط فرماندار محترم و مسئولین در این زمینه به کار گرفته شود. …

از سوی دیگر نگرشی کاربردی به برنامه ششم توسعه و بومی سازی در منطقه لارستان (به عمل و نه حرف) از مواردی است که باید توجه ویژه به آن صورت گرفته و حتی کارگروهی خاص در فرمانداری ویژه در این زمینه تشکیل شود. در اینباره در آینده ای نزدیک بیشتر سخن خواهد رفت.

میلادلارستان در این زمینه آماده همکاری خواهد بود.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین