شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

راه اندازی سالن حرفه‌ای تئاتر در ۶ شهرستان فارس

میلاد لارستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس از راه‌اندازی سالن حرفه‌ای تئاتر در ۶ شهرستان استان با کمک شهرداری‌های و شورای شهر خبر داد. به گزارش میلاد لارستان، بهزاد…

میلاد لارستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس از راه‌اندازی سالن حرفه‌ای تئاتر در ۶ شهرستان استان با کمک شهرداری‌های و شورای شهر خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان، بهزاد مریدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، درباره وضعیت سالن‌های تئاتر استان فارس اظهار داشت: رایزنی‌هایی با شورای شهر و شهرداری شهرستان‌های استان انجام شده تا بلک باکس‌هایی (سالن حرفه‌ای تئاتر) در آن شهرستان‌ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های را متقاعد کردیم که مکان‌هایی در اختیار ارشاد قرار دهند و خودشان آن باکس ۱۸*۱۲ اجرای تئاتر را آماده کنند و تجهیز داخل باکس برعهده ارشاد باشد عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون در ۵ شهرستان این کار انجام شده و ششمین شهرستان نیز در راه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در مورد عدم استفاده گروه‌های تئاتر از سالن‌های شهرداری و ادارات نیز گفت: این سالن‌ها استانداردهای طول و عرضی برای اجرای نمایش را ندارد و بیشتر برای برگزاری همایش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فراهم شدن بسترهای هنر کمک بسیاری در توسعه اقتصاد هنر می‌کند بیان کرد: از آنجا که پردیس‌های سینمایی می‌تواند تاثیر بسیاری در اقتصادی کردن هنر داشته باشد ما به دنبال ساخت این پردیس‌ها هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تاکید براینکه یکی از مسائلی که سبب ضرر و زیان حوزه موسیقی می‌شود عدم وجود سالن‌های بزرگ برای برگزاری کنسرت است افزود: به دلیل کمبود جا گروه‌های موسیقی مجبوربه اجرای چند سانس در روز هستند و کنسرت‌گذار هزینه چندسانس را به خواننده و گروه اجرا می‌دهد بنابراین متضرر می‌شود.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۶:۳۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین