چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 11

امکانات و شغل مناسب مانع فرار مغزها از لارستان و ایران

میلاد لارستان: بدنبال اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۹۴ و مشخص شدن برترین های این ماراتن بزرگ علمی کشور در لارستان، خبرنگاران میلاد لارستان با تهیه گفتگوهایی کوتاه و خواندنی،…

برترین های کنکور در لارستان - حبیب الله مصدقمیلاد لارستان: بدنبال اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۹۴ و مشخص شدن برترین های این ماراتن بزرگ علمی کشور در لارستان، خبرنگاران میلاد لارستان با تهیه گفتگوهایی کوتاه و خواندنی، این افتخارآفرینان را بیشتر به شما معرفی می کنند: (گفتگوی شماره ۶ – حبیب الله مصدق)

 

 

 

 

 

۱٫ خودتان را معرفی نمائید:
به نام خدا.ضمن عرض سلام و درود خدمت همشهریان عزیزم.حبیب الله مصدق هستم با رتبه ۶۲۷ رشته ریاضی و ۴۹۶ زبان خارجه منطقه ۲ کنکور ۱۳۹۴٫

۲٫ پیش بینی می کردید چه رتبه ای را بدست آورید؟
فکر می کردم حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ شوم اگرچه به رتبه زیر ۵۰۰ هم فکر میکردم اما خدا را شکر این توفیق نصیبم شد که این رتبه را در رشته ریاضی به دست آورم.

۳٫ برنامه مطالعات درسی تان برای کنکور چگونه بود؟
برنامه مطالعاتی من این گونه بود که در روزهای تابستان و روزهای تعطیل ایام مدرسه صبح بعد از ادای نماز و انجام امور شخصی شروع به مطالعه می کردم و سعی می کردم تا هنگام نماز ظهر و عصر و نیز ناهار مطالعه مفید با استراحت کم در بین آن داشته باشم. چون به نظرم بهترین وقت مطالعاتی همین بازه زمانیست. عصرها هم تا حدود ۴ ساعت سعی میکردم مطالعه مفید داشته باشم تا از خودم در همان روز راضی باشم.

۴٫ چقدر در روز استراحت داشتید؟
استراحت های خاص خود را نیز انجام می دادم که اکثرشان تماشا ی برنامه های تلویزیونی مورد علاقه ام بود.در روزهای مدرسه هم سعی بر داشتن ۴ یا ۵ ساعت مطالعه مفید درسی بود.

۵٫ عامل موفقیت شما:
دلایل موفقیت خود را در ۱- توکل و اعتماد به خدا ۲- دعای خیر پدر و مادر و برادرانم ۳- تلاش و کوشش خودم می دانم و به قول حافظ: هر چه کردم همه از دولت قرآن کردم. من واقعا خود  را مدیون ایمان به خدا و قرآن می دانم. این اصلا شعار نیست و از همه مردم می خواهم در هنگام سختی ها خالصانه به قرآن پناه ببرند تا مشکلاتشان حل شود. من به شخصه در زندگی ام بیش از حد انتظار از این جهت به توفیق رسیده ام.

۶٫ آیا نظر خودتان فرصتهای از دست رفته در ایام مطالعه کنکور داشته اید؟
بله. اگر از شیطنت و تنبلی های خود و همچنین از مسائل حاشیه ای دوری می کردم شاید الآن به رتبه زیر ۵۰۰ هم دست یافته بودم اما اکنون هم کاملا راضیم و خدا را سپاس می گویم.

۷٫ اولویت شما در انتخاب دانشگاه:
در ایران معمولا شهرهای بزرگ مخصوصا پایتخت در اولویت است.مثل دانشگاه های شریف-تهران-امیرکبیر-علم و صنعت و من هم از این فاعده مستثنی نیستم. اما گمان می کنم با توجه به رتبه و انتخاب رشته ام تقدیر من را به سمت دانشگاه امیرکبیر بکشاند. اگر دانشگاه های شریف و تهران هم شد چه بهتر.

۸٫ آیا حاضرید پس از فارغ التحصیلی به لارستان برگردید و به همشهریان خود خدمت کنید:
صد در صد. هر کسی کاو دور ماند از اصل خویش/باز جوید روزگار وصل خویش. اما این را باید بگویم که شرایط باید بهتر شود تا فارغ التحصیلان بزرگ و نامی این شهرستان به این خطه بزرگ بازگردند. چون با توجه به شرایط زندگی امروز مخصوصا مسائل مالی برای هر جوانی در اولویت است.

۹٫ ایده شما در زمینه توسعه علمی منطقه لارستان چیست؟
می دانم که امروزه فراهم کردن بهترین شرایط برای تمام مردم سخت است اما ایمان دارم که بهترین سرمایه های لار همان دانشجویانی هستند که اکنون در کشورهای خارجی و نیز دانشگاه های خوب کشورمان  مشغول به تحصیل هستند و رفتن چنین سرمایه هایی از ایران اسف بار است. امید است با فراهم کردن امکانات و مشاغل مناسب برای آنان از فرار مغزها جلوگیری کرد.

۱۰٫ توصیه شما به کنکوری ها:
سخنی با کنکوریان عزیز سال های آینده مخصوصا سال ۱۳۹۵ دارم.حتما تا جایی که می توانید تلاش کنید و درس بخوانید تا یک خوان بزرگ زندگی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و به هدف های مطلوب خود دست یابید.

۱۱٫ سخن پایانی:
ابتدا باید از اعضای خانواده ام تقدیر کنم که سختی های زیادی را برای من در طول سال های زندگی ام کشیده اند.سپس از تمامی دبیران و کادر مدرسه ای تمام سال های تحصیلی ام تشکر می کنم.مخصوصا آقای ناصر حقیقت لاری که برای تمامی دانش آموزان لارستان تلاش بی وقفه ای را انجام می دهند.جا دارد از آقایان متین طاهری روح و فرزین ساده لاری و محمد امین دهقانی نیز تشکر کنم که در ایام کنکور مرا بسیار یاری کردند.همچنین از آقای عبدالحمید اخوان نیز تشکر می کنم.

از میلاد لارستان نیز تشکر ویژه دارم که نگران آینده لارستان بزرگ است.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین