جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

خبرنگار؛ راوی صدیق وقایع

به مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار، دکترجعفرپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیام تبریکی صادر نمود. در بخشی از این پیام آمده است:””خبرنگار” راوی صدیق وقایع و امانت‌دار حقایق…

به مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار، دکترجعفرپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیام تبریکی صادر نمود. در بخشی از این پیام آمده است:””خبرنگار” راوی صدیق

وقایع و امانت‌دار حقایق است نه مروج شایعات و احتمالات. حرمت قلم را حفظ می‌نماید و با رعایت اخلاق حرفه‌ای، پاسدار منافع ملی و فرهنگ و باورهای اصیل مردمی است.” متن کامل پیام نماینده مردم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وی با هم مرور می نماییم

باسمه تعالی

آگاهی نردبان رشد و تعالی است و دانایان آگاهترین هستند.

خداوند بندگان خاص خود را “نبی” مفتخر کرده چون اخبار و حقایق ناشناخته را به آگاهی مردم می‌رسانند. خبرنگاران نیز به گونه‌ای مسئولیت ابلاغ وقایع و حقایق را بر عهده گرفته‌اند و آنگاه می‌توانند از عهده این مسئولیت برآیند که “حق طلبی”، “حق بینی” و “حق گویی” را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

“خبرنگار” راوی صدیق وقایع و امانت‌دار حقایق است نه مروج شایعات و احتمالات. حرمت قلم را حفظ می‌نماید و با رعایت اخلاق حرفه‌ای، پاسدار منافع ملی و فرهنگ و باورهای اصیل مردمی است.

با انعکس نارسایی‌ها، زبان گویای محرومان و فرودستان اجتماع خویش است.

از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، خبرنگاران و اصحاب رسانه در صحنه‌های پرمخاطره انقلاب و جنگ تحمیلی به انعکاس اخبار پرداخته و در تهاجم فرهنگی دشمن، بر ملا کننده طرح‌های پیچیده و خزنده دشمن بوده‌اند و کم نبوده‌اند خبرنگاران فداکاری همچون شهید محمود صارمی که تا پای جان بر عهد و پیمان خویش ایستادگی کردند.

امروز حفظ منزلت اجتماعی و جایگاه ارزشمند خبرنگاران و اصحاب متعهد رسانه، که حرمت قلم را به بهایی سنگین پاسداری می‌کنند و در برابر تهدید و تطمیع سر خم نمی‌کنند، وظیفه عمومی به ویژه مسئولان است تا با فراهم آوردن شرایط و امکانات مناسب، اصحاب قلم را در ایفای نقش سازنده انقلابی، دینی و ملی خود یاری نمایند.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه فرهنگی کشور، روز خبرنگار را به یاوران فرهنگی خود تبریک عرض نموده و توفیق آنان را در عرصه‌های مختلف زندگی و حرفه‌ای از خداوند خواهانم.

 
جمشید جعفرپور
نماینده مردم شریف لارستان، خنج و گراش

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین