چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 15

کشت برنج هسته ای در فارس

تلاش۷ ساله دانشمندان پژوهشکده هسته ای پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای ایران و موسسه تحقیقات برنج کشور نتیجه داد وبرنج هسته ای آماده کشت انبوه است.  سرپرست پژوهشکده هسته…

تلاش۷ ساله دانشمندان پژوهشکده هسته ای پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای ایران و موسسه تحقیقات برنج کشور نتیجه داد وبرنج هسته ای آماده

کشت انبوه است.  سرپرست پژوهشکده هسته ای پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای ایران در بازدید جمعی از پژوهشگران این مرکز از موسسه تحقیقات برنج کشور در رشت اعلام کرد : هنوز برای این رقم جدید نامی انتخاب نشده است . ابراهیم مقیسه افزود : محققان ایرانی بذربرنج هسته ایی را با روش پرتوتابی با اشعه گاما تولید کرده اند .

سرپرست پژوهشکده هسته ای پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای ایران افزود : در حال حاضر برنج هسته ایی به صورت آزمایشی در ۳ استان گیلان، مازندران و فارس کشت شده است وی گفت : قرار است این رقم جدید برنج از سال ۹۶ به صورت انبوه کشت شود.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرپرست پژوهشکده هسته ای پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای ایران ،خوش عطری ، زودرسی وقد کوتاه نسبت به رقم های بومی هاشمی و طارم ومقاومت در برابرخشکسالی ،آب شور و باد و باران، را از ویژگی های رقم برنج هسته ایی اعلام کرد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین