پنج شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 20

ازخودگذشتگی را از پدر و مادرم یاد گرفتم

میلاد لارستان: بدنبال اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۹۴ و مشخص شدن برترین های این ماراتن بزرگ علمی کشور در لارستان، خبرنگاران میلاد لارستان با تهیه گفتگوهایی کوتاه و خواندنی،…

برترین های کنکور در لارستان - نیلوفر زائرمیلاد لارستان: بدنبال اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۹۴ و مشخص شدن برترین های این ماراتن بزرگ علمی کشور در لارستان، خبرنگاران میلاد لارستان با تهیه گفتگوهایی کوتاه و خواندنی، این افتخارآفرینان را بیشتر به شما معرفی می کنند: (گفتگوی شماره ۹ – نیلوفر زائر)

 

 

 

 

۱٫ خودتان را معرفی نمائید:
نیلوفرزائرهستم؛ درشهری متولدشده ام به نام لاربامردمانی خونگرم.محصل رشته ریاضی درمدرسه فرزانگان.

۲٫ در کنکور سراسری امسال چه رتبه ای را بدست آوردید؟
دررشته ریاضی رتبه ۳۹ منطقه ۲ و ۱۰۹ کشوری -کنکورزبان رتبه ۱۰۹منطقه۲ و۳۲۴ کشوری.

۳٫ پیش بینی می کردید چه رتبه ای را بدست آورید؟
باتوجه به آزمون هاو نتایجی که به دست می آوردم رتبه تک رقمی برایم دورازانتظارنبود.امابااین وجود خداراسپاس که رتبه ام درنهایت راضی کننده بود.خصوصاشادی خانواده ام که آ نرا باهیچ چیزنمیتوانم عوض کنم.

۴٫ در مجموع دوست داشتید رتبه شما چند باشد؟
فکرکنم کسب رتبه ۱ آرزوی هرکسی است که برای کنکورتلاش میکند.

۵٫ چگونه از نتیجه کنکور خود مطلع شدید؟
روزقبل اعلام نتایج نزدیک ظهربود, ازموسسه ای که آزمون می دادم تماس گرفتند ومطلع شدم که اسامی نفرات ۱ تا ۱۰ را اعلام کرده اند. راستش توقعم این بود که جزو این نفرات باشم اما بازهم منتظرشدم. آن روزاسترس زیادی داشتم هم خودم وهم خانواده. برای اینکه منفی بافی نکنم مشغول دیدن فیلم شدم تا نزدیک اذان مغرب. اساعت۳ نصف شب مادرم ومن خوابمان نمی برد. تا اینکه مدیرمان  سرکار خانم علوی نزدیک ساعت۸:۳۰ تماس گرفتند. رتبه ها ساعت ۶ اعلام شده بود. باخانواده وارد سایت شدیم و با دیدن رتبه ام نفس راحتی کشیدیم.

۶٫ برنامه مطالعات درسی تان برای کنکور چگونه بود؟
از تابستان ورود به سوم استارت اصلی برای کنکورزده شد؛ در واقع کم کم نزدیکی کنکوررا احساس می کردم. برنامه منظمی داشتم و مثلا این طور بود که ساعت معینی شام بخورم و تا ساعت  ۹شب -به طورمعمول- بیشتر درس نمیخواندم. خودم را مقید میکردم به برنامه درسی ام. نمی گذاشتم چیزی روی آن تاثیرمنفی بگذارد. همینطور زمانهای خاصی را به تفریح اختصاص می دادم و مثل برنامه درسی حتما اجرایش می کردم. درس ها را سرکلاس دقیق گوش می دادم و همان روز درخانه آن را مرور میکردم. صبح زود خواندنم شروع می شد و همیشه سعی میکردم به آزمون های آزمایشی مثل کنکور نگاه کنم و آن را دست کم نگیرم.

۷٫ روز چند ساعت مطالعه می کردید؟
ابتدا از۴ ساعت شروع شد به مرور به ۱۰ ساعت رسید و در انتها بعضی روزها تا ۱۳ ساعت هم میشد.

 ۸٫ چقدر در روز استراحت داشتید؟
خب متفاوت بود؛ دوران مدرسه به نسبت تابستان به خصوص پیش دانشگاهی نسبت به سوم. اما استراحت عمده ای که داشتم فیلم دیدن بود که البته به خاطر اینکه ذهن را درگیر می کند به کنکوری ها توصیه نمیکنم. عصر روزهایی را که آزمون داشتم بیرون میرفتم. اگر برنامه خاصی برای تفریح پیش می آمد با توجه به برنامه درسی ام درموردش تصمیم میگرفتم.

۹٫ دوست دارید در کدام یک از دانشگاههای کشور تحصیل کنید:
دانشگاه صنعتی شریف را به خاطرفضای درسی و علمی اش بیشتر دوست دارم.

۱۰٫ عامل موفقیت شما:
ابتدای هرچیزی توکل به خدا,دلگرمی به حمایت خانواده,نگاهم به آینده ای که برایش زحمت کشیده بودم و تلاشم دراین راه, معلم های خوبی که داشتم وخصوصا نقش برادرم که درایام کنکوربیشترازخودش به فکرمن بود.

۱۱٫ نقش خدا، پدر و مادر و معلم را در موفقیت خودتان چگونه ارزیابی می کنید:
کمک های خداوند رانمی توان درسخن گنجاند, دراین ایام ازخودگذشتگی را از پدر و مادرم یاد گرفتم که برای موفقیت من ازخیلی ازتفریحاتشان میزدند. من هرچه که آموخته ام مدیون معلم های خویش هستم که همیشه خود را شاگرد آنان میدانم .

۱۲٫ پس از فارغ التحصیلی چقدر دوست دارید که به شهر لارستان برگردید و به همشهریان خود خدمت کنید:
هرفردی از مسائل و نیازهای شهرخودآگاه است پس بهترمیتواند به شهر خود خدمت کند. هدف من خدمت بوده است اگرچه هنوز در حدی نیستم که بتوانم خود را خدمتگزار بدانم اما میدانم آرزویی دست نیافتنی نیست. لارستان نخبه های زیادی دارد که با ایجاد سرمایه و بسترمناسب میتواند از آنان برای رفاه و پیشرفت استفاده کند.

۱۳٫ ایده شما در زمینه توسعه علمی منطقه لارستان چیست؟
ایده های زیادی در سر دارم که درطول سال ها پرورانده ام. تجهیزمدرسه ها, تبادل علمی بین مدارس, شرکت درمسابقات علمی, آشناکردن دانش آموزان با المپیاد و چیزهای دیگری که مجال گفتنش نیست.

و در انتها توصیه من به دانش آموزان لارستانی این است که باتوکل به خدا, خودباوری و تلاش می توانند بهترین نتیجه ها را به دست بیاورند و انشاالله باآرزوی موفقیت دانش آموزان درکنکور۹۵ ورتبه های عالی تر…

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین