دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8

تجارت و بازرگانی در لارستان توسعه یابد

میلاد لارستان: مشاور سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه سرمایه های موجود در بانکهای این منطقه را می بایست به سوی نیازهای شهرستان سوق داد، اضافه کرد: تلاش…

اولین همایش تخصصی لارستان در مسیر توسعهمیلاد لارستان: مشاور سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه سرمایه های موجود در بانکهای این منطقه را می بایست به سوی نیازهای شهرستان سوق داد، اضافه کرد: تلاش برای توسعه تجاری و بازرگانی لارستان یکی از پتانسیل های عظیمی است که باید به نحو مطلوب از آن بهره برد.

به گزارش میلاد لارستان؛ بعد از ظهر امروز اولین همایش تخصصی «لارستان در مسیر توسعه» با حضور مسئولان، تجار، صنعتگران، کشاورزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم لارستان در محل تالار وحدت شهر لار برگزار و دکتر سیده فاطمه مقیمی «عضو هیئت رئیسه  اتاق بازرگانی،صنایع،معدن و کشاورزی تهران» و دکتر مهدی پازوکی «مشاور سازمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور» درباره وضعیت اقتصادی پسا تحریم و آسیب شناسی توسعه لارستان به سخنرانی پرداختند.

مهدی پازوکی با اشاره کوتاهی به چگونگی طی مسیر پیشرفت توسط ابرقدرتهای اقتصادی دنیا مثل ایالات متحده آمریکا، چین، ژاپن و آلمان، اظهار داشت: آنچه باعث پیشرفت این کشورها بخصوص کشورهای اروپایی شد، تغییر روش تولید از قبل انقلاب صنعتی به بعد از انقلاب صنعتی یا همان تغییر از تولید سنتی به صنعتی بود.

اولین همایش تخصصی لارستان در مسیر توسعه

 وی با بیان اینکه نمی توان با یک مدیریت سنتی جامعه را به سمت صنعتی سوق داد، افزود: جهان مدرن در اندیشه های مدرن اداره می شود نه در ابزارهای مدرن که نمونه بارز آن تفاوت کشورهای اروپایی با کشورهای حوزه خلیج فارس است.

این استاد دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه برای توسعه لارستان راهی جز برخورد با معضلات فکری نیست، تصریح کرد: توسعه یک فرآیند دائمی در حال جریان است و زمانی توسعه اقتصادی رخ می دهد که مبانی آن از سنتی به صنعتی تغییر یابد.

مشاور سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور با برشمردن عوامل اصلی توسعه، خاطر نشان کرد: توسعه خواستنی است و باید تمام مشکلات بشری را با علم حل کرد.

اولین همایش تخصصی لارستان در مسیر توسعه

 

وی با تأکید بر نقش ثبات و امنیت، نیروی انسانی کارآمد، مدیریت علمی و ترویج فرهنگ توسعه در جذب سرمایه گذاران، گفت: حداقل ویژگی های فرهنگ توسعه، حاکمیت نگرش علمی به موضوعات، باور فرهنگی برابری انسانها، رعایت حقوق متقابل، اعتقاد به آزادی انسانها و دوری از ریاضت نامعقول است.

پازوکی دلائل اصلی توجه کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران را، نیروی کار تحصیل کرده ارزان و همچنین انرژی فراوان کشورمان دانست و تصریح کرد: با مطالعه در چهار شاخصه راهبردی تولیدی، اجتماعی، زیربنایی و رفاهی لارستان، زمینه سرمایه گذاری در این شهرستان را فراهم نمود تا در پی آن توسعه، درآمد سرانه و رفاه را در پی داشته باشد.

اولین همایش تخصصی لارستان در مسیر توسعه

 

مشاور سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور با بیان اینکه سرمایه های موجود در بانکهای این منطقه را می بایست به سوی نیازهای شهرستان سوق داد، اضافه کرد: تلاش برای توسعه تجاری و بازرگانی لارستان یکی از پتانسیل های عظیمی است که باید به نحو مطلوب از آن بهره برد.

وی در پایان سخنان خود، پیشنهاد ایجاد و توسعه صنعت توریسم درمانی در منطقه لارستان با توجه به استقرار فرودگاه بین المللی در این شهرستان مطرح کرد و افزود: می توان با توسعه صنعت گردشگری و هتل داری و همچنین تجهیز بیمارستانها به امکانات مدرن و متخصصین مجرب، توریست درمانی در این منطقه را گسترش داد و رونق اقتصادی را به این نقطه از کشور وارد نمود.

 

عکس: محمدحسن باقرپور

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین