پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

احداث کتابخانه مجهز در شهر لطیفی

میلاد لارستان: مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس از احداث یکی از کتابخانه های مجهز عمومی مجهز در شهر لطیفی لارستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از…

محمد امین جعفری مدیر کل کتابخانه های فارسمیلاد لارستان: مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس از احداث یکی از کتابخانه های مجهز عمومی مجهز در شهر لطیفی لارستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری مهر امین جعفری در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: در حالیکه بر اساس سند چشم اندار ۱۴۰۴ به ازای هر ۱۰۰ نفر باید هشت متر مربع فضای مطالعه در کتابخانه های عمومی داشته باشیم، فارس از این رقم فاصله محسوسی دارد.

وی به وضعیت شهرها و شهرستان های فارس در زمینه فضای کتابخانه ای هم اشاره کرد و گفت: در میان نقاط شهری و روستایی فارس هنوز مناطقی وجود دارد که از وضعیت خوشایندی در این باره برخوردار نیستند، اما شهرهای با وضعیت غیربحرانی هم کم نیست.

مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس، در خصوص اینکه در میان شهرهای استان فارس موردی وجود دارد که دارای کتابخانه نباشد یادآور شد: شهر لطیفی در لارستان هنوز کتابخانه ندارد، اما به تمام تکالیف کتابخانه ای خود عمل کرده و سهم نیم درصدی را پرداخته است، از این رو به زودی این نقطه از فارس به یکی از کتابخانه های مجهز عمومی مجهز می شود.

جعفری از نقاط فاجعه بار استان نیز نام برد و بیان کرد: شهرهای بسیار کم برخوردار فارس در زمینه کتابخانه های عمومی شامل شهرهای بوانات، کامفیروز، بنارویه، خان زنیان، خور، دژکُرد، اسیر و ششده می شود.

جعفری خبرهای خوشی نیز داشت که از جمله اینها پیوستن ۱۰ هزار کتاب گویا و به خط بریل ویژه نابینایان و کم بینایان به کتابخانه های عمومی فارس بود.

وی یادآور شد: دسترسی به این کتابهای گویا و بریل از راه پایگاه اینترنتی کتابخانه های عمومی فارس ممکن شده است.

مدیرکل کتابخانه های فارس در تشریح این خدمات نهاد، بیان کرد: به محض اینکه از سوی عضوی کتابی درخواست می شود، بر اساس انتخاب لحظه به لحظه کتاب مورد نظر آماده و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی از تهیه اطلس کتابخانه های فارس خبر داد و افزود: در این اطلس بر اساس نیاز مخاطبان نزدیکترین و در دسترس ترین کتابخانه عمومی شناسایی و معرفی می شود.

جعفری حسینی با بیان اینکه ۹۵درصد کتابخانه های عمومی شهری و روستایی فارس به اینترنت پرسرعت مجهز شده اند، ادامه داد: چنانچه سامانه مخابراتی نقاط کم سرعت جبران شود آن ۵ درصد باقی مانده نیز به اینترنت پرسرعت می پیوندند.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین