چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 20 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

کاروانسرای شاه عباسی بریز حال مناسبی ندارد؛اداره اوقاف لارستان پاسخ دهد!

در یادداشتی که هفته گذشته با عنوان “کاروانسرای شاه عباسی بریز، یک جایگاه استراتژیک فارس در عصر صفوی” منتشر شد، آمده بود این کاروانسرا یکی از دلپذیرترین و بزرگترین کاروانسراهای ایران…

در یادداشتی که هفته گذشته با عنوان “کاروانسرای شاه عباسی بریز، یک جایگاه استراتژیک فارس در عصر صفوی” منتشر شد، آمده بود این کاروانسرا یکی از دلپذیرترین و بزرگترین کاروانسراهای ایران در عصر صفوی بوده است. به طوری که اکثر سیاحان اروپایی که از این مسیر تجاری عبور نموده اند زبان به تحسین این کاروانسرا گشوده اند.

اما متاسفانه امروز این کاروانسرا محلی برای نگهداری گوسفندان و انبار کاه تبدیل شده است. تا به امروز چندین بار اهالی بریز و دوستداران میراث فرهنگی جهت بازسازی این اثر گرانبها با اواره اوقاف، اداره میراث فرهنگی لارستان و پایگاه میراث فرهنگی لار جهت بازسازی و مرمت این اثر مکاتبه نموده اما متاسفانه مسولین این نهادها هرکدام به دلیلی پاسخ مناسب ارائه نمی کنند.

شیبانی مسئول پایگاه میراث فرهنگی لار در گفتگو با تسنیم، روستای بریز را خارج از محدوده ی جغرافیایی پایگاه میراث فرهنگی لار میداند علویه رئیس میراث فرهنگی لار اداره اوقاف را متولی مرمت بناهای عام المنفعه نظیر کاروانسرا میداند و میگوید میراث فرهنگی در این زمینه مسولیتی ندارد.

 رئیس اداره اوقاف لارستان نیز میگوید هیچ گونه برنامه ای برای مرمت کاروانسرای شاه عباسی بریز در دستور کار اداره اوقاف لارستان نمیباشد. بر این اساس به نظر می رسد اداره اوقاف که متولی بازسازی این بنا می باشد باید در این خصوص جواب قانع کننده ارائه دهد.

مردم بریز همچنین از نماینده مردم  در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمسیون فرهنگی  درخواست دارند جهت حفظ این اثر ارزشمند تاریخی گامی موثر برداشته و اقدام نمایند

عکس:غلامرضا درویش بیگی

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین