چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 17

فلسفه اقتصادی اسلام،جامعه منهای فقر است

میلاد لارستان: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لارستان طی نشستی با مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) لارستان به بررسی مساله فقر در شهرستان پرداخت و با اشاره به…

تعامل کمیته امداد و حوزه علیمه لارستانمیلاد لارستان: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لارستان طی نشستی با مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) لارستان به بررسی مساله فقر در شهرستان پرداخت و با اشاره به اینکه در اسلام ضمن تاکید بر تکریم فقرا و نیازمندان،

همیشه از فقر به عنوان امری مذموم و نکوهیده یاد شده است گفت :تلاش ما بر اساس دیدگاه اقتصادی اسلام،رسیدن به جامعه منهای فقر است و در این راستا روحانیون معزز و ائمه جماعات می توانند نقش مهمی را ایفا نمایند .

هوشنگ دلاور در این دیدار با بیان این مطلب که متاسفانه فقرا فقر خود را به خدا نسبت می دهند و این پدیده را ستایش می نمایند افزود : انتظار می رود وعاظ و روحانیون در جهت رفع این دیدگاه از اذهان فقرا تلاش نمایند،چرا که تغییر این نگرش خود عاملی جهت خروج از چرخه فقر و رسیدن به توانمندی و خودکفایی است .

مدیر کمیته امداد همچنین به نقش تبلیغی و اثر بخش این قشر در هدایت کمکهای خیرین به خصوص در بحث زکات اشاره کرد و بیان داشت :موازی کاری در پرداخت کمکهای خیرین و رابطین خیرین در شهرستان زیاد است و این عامل توازن کمکها را به هم زداه است،لذا هماهنگی این افراد با کمیته امداد،کیفیت خدمات رسانی را فزونی می بخشد.

حجه الاسلام سید علی اکبر موسوی،مدیر حوزه علمیه لارستان در این نشست به خدمات اثر بخش کمیته امداد اشاره کرد و بیان داشت : باید تمام تلاشها به سمت خودکفایی فقرا پیش برود و مصمم خواهیم شد که با تبلیغ حوزه و همکاری کمیته امداد در خصوص لار بدون نیاز به کمیته امداد تلاش کنیم .

وی وابستگی برخی از خانواده ها را به چند گروه خیرین را مورد تاکید قرار داد و این مورد را یکی از آسیب های شهرستان برشمرد .

حجه الاسلام موسوی بهترین کار را در امداد پرداخت وام اشتغال و مبارزه با تنبل پروری دانست و اشاره کرد که قناعت فقرا ، فقر را از بین خواهد برد.

خبرنگار: روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لارستان

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۶:۲۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین