شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۹ق.ظ
::آخرین مطلب 4 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

مردم و مسئولان اسیر مفاهیم کلیشه ای نظام سلطه نشوند

میلاد لارستان: امام جمعه موقت لارستان با بیان اینکه نظام سلطه در تلاش است مفاهیم کلیشه ای خود را به وسیله تبلیغات به ذهن و دل مردم دنیا تزریق و…

نماز جمعه لارستانمیلاد لارستان: امام جمعه موقت لارستان با بیان اینکه نظام سلطه در تلاش است مفاهیم کلیشه ای خود را به وسیله تبلیغات به ذهن و دل مردم دنیا تزریق و تحمیل کند، گفت: اقتدار امنیتی و پشتوانه مردمی نقطه قوت دیپلمات ها در مذاکرات است.

به گزارش میلاد لارستان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد رمضانی در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر لار با اشاره به اینکه خداوند به تمام امور درونی و برونی ما آگاهی دارد، اظهار داشت: همه ما باید با دل و جان به علم الهی ایمان داشته باشیم و اگر بدانیم که خداوند مراقب ماست، مراقب اعمال خودمان خواهیم بود.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس و اعضای مجلس خبرگان، افزود: اگر یک کشور دارای دیپلماسی فوق العاده قدرتمند و توانمند باشد، اما این دیپلمات ها از پشتوانه امنیتی و مردمی ان کشور برخوردار نباشد، نمی تواند در مقابل دشمنان موفق ظاهر شود.

امام جمعه موقت لارستان با بیان اینکه مردم و مسئولان نباید اسیر مفاهیم کلیشه ای نظام سلطه شوند، تصریح کرد: نظام سلطه در تلاش است مفاهیم را به وسیله تبلیغات پر حجم خودش به ذهن و دل مردم دنیا تزریق و تحمیل کند.

وی با اشاره به اینکه سلطه گران با قالب کردن عقاید و خواسته های خود بدنبال همرنگ و همفکر کردن مردم دنیا با خودشان هستند، خاطر نشان کرد: مستکبرین با دستیابی به این هدف در پی آن هستند که بر دیگران تسلط یابد و افکار آنان را تأیید و پیگیری نمایند.

حجت الاسلام رمضانی مفاهیمی همچون تروریسم، دموکراسی، آزادی و حقوق بشر را از جمله اصطلاحاتی دانست که غربی ها می کوشند آن را آنگونه که خود می پسندند تفسیر و تبلیغ نمایند، عنوان کرد: تفسیری که آمریکایی ها از این اصطلاحات دارند، غیر آن چیزی است که باید باشد.

امام جمعه موقت لارستان با زیر سوال بردن سکوت شش ماهه غربی ها و آمریکایی ها در قبال حمله وقیحانه عربستان سعودی به کشور و مردم مظلوم یمن، گفت: این کشورها به خاک و خون کشیده شدن زن، کودک، سالمندان و بیماران یمنی در برابر حمله های غیرمتعارف عربستانی ها را تروریسم نمی دانند، در صورتی که اگر در سرزمین های اشغالی به خاطر دفاع مشروع یک اسرائیلی غاصب کشته شود، به سرعت شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکیل جلسه می دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با ابراز تأسف از اینکه چگونه است که کشتن یک صهیونیست اقدامی تروریستی است اما کشته شدن هزاران نفر از مردم بی دفاع یمن به وضعیت فجیع تروریست نیست، تصریح کرد: بنا به گفته یک دانشمند ادبی، کشورهای غربی دچار فحشای کلمات یعنی معنای غیرمتعارف اصطلاحات شده است.

وی خطاب به دیپلمات های کشورهای اسلامی در هوشیاری در برابر ادبیات سیاسی مغالطه کننده و فریبنده غربی ها، افزود: مسئولان سیاسی باید مواظب باشند که دچار بازی با کلمات دیپلمات های غربی نشوند.

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به مصاحبه مسئولان آمریکایی در زمینه حفظ چارچوب های تحریم پس از توافق، اضافه کرد: این دیدگاه، مخالف ان چیزی است که ما برای آن مذاکره کردیم و جمهوری اسلامی برای لغو کامل تحریم های ظالمانه پای میز مذاکره نشست.

وی با تأکید بر لغو تحریم ها نه تعلیق آن، تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، اگر بناست تحریم ها برداشته نشود معامله ای وجود ندارد.

امام جمعه موقت لارستان با تبریک هفته تعاون، گفت: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد جمهوری اسلامی از سه بخش خصوصی، دولتی و تعاون تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تعاونی ها واحدهای کوچک اقتصادی هستند که هم کارآفرین و هم تولیدکننده ثروت اند، افزود: یک از سرمایه های عظیم چرخه اقتصادی نیروی کار است که این سرمایه در بخش تعاون نیز مانند سایر بخش ها نقش اساسی را برعهده دارد.

حجت الاسلام رمضانی با تأکید بر توسعه فرهنگ تعاون در لارستان، تصریح کرد: تعاونی ها می تواند با فرهنگ سازی، مشارکت مردم و هم با دلسوزی مسئولین توسعه یابد و موانع پیش روی آن برطرف شود.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین