شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۹ق.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

یکی از بزرگترین کارهای فرهنگی در لارستان کلید خورد

میلاد لارستان: معاون مدیرکل و رئیس اداره کتابخانه های عمومی لارستان با بیان اینکه طرح ملی کتابخوان می تواند فراگیرترین برنامه فرهنگی در حوزه ترویج خواندن در ایران باشد، گفت:…

میلاد لارستان: معاون مدیرکل و رئیس اداره کتابخانه های عمومی لارستان با بیان اینکه طرح ملی کتابخوان می تواند فراگیرترین برنامه فرهنگی در حوزه ترویج خواندن در ایران باشد، گفت: ترویج مطالعه در جامعه یکی از کارکردهای اصلی کتابخانه های عمومی است.

به گزارش میلاد لارستان؛ بعد از ظهر دیروز (چهارشنبه) در مراسمی با حضور کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالین حوزه کتاب اولین نشست طرح ملی “کتابخوان” در محل تالار اندیشه دانشکده علوم پزشکی لارستان برگزار شد.

در حاشیه این مراسم محمدمهدی معتمدیان در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه کتابخوان عنوان نشست هایی است که به منظور به اشتراک گذاریکتابهای خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می شود، اظهار داشت: در این جلسات سعی می شود در فضایی صمیمی تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان و کتابخوانی به اشتراک گذاشته شود.

وی اهداف برگزاری نشست کتابخوان را ایجاد احساس نیاز به مطالعه و فرهنگ سازی در این امر، نیازسنجی ذائقه مطالعاتی عموم مردم، بهبود ایجاد عادت به مطالعه، معرفی کتاب های مفید و کاربردی دانست و افزود: در این جلسات افراد شرکت کننده با شیوه های استاندارد معرفی کتابهای عام پسند و کاربردی آشنا می شوند.

معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به اینکه طرح ملی کتابخوان می تواند فراگیرترین برنامه فرهنگی در حوزه ترویج خواندن در ایران باشد، تصریح کرد: ترویج مطالعه در جامعه یکی از کارکردهای اصلی کتابخانه های عمومی است و شناخت صحیح از مخاطبان و فرآیند خواندن برای طراحی برنامه های ترویج مطالعه ضروری است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی لارستان بیان کرد: فراهم کردن چارچوب های آموزش و تربیت مروجان خواندن، پشتیبانی از مطالعه از طریق منابع آسان خوان و قشربندی جامعه برای تعریف برنامه های بازاریابی اجتماعی و کمپین های تبلیغاتی طرح ملی کتابخوان از جمله مباحثی است که در این طرح دنبال می شود.

وی در پایان با تأکید بر ادامه دار بودن نشست های کتابخوان در شهرستان لارستان، تصریح کرد: دومین نشست امسال در ۱۱ بهمن ماه برگزار می شود، اما براساس برنامه ریزی ها، مقرر شده است از سال آینده این نشست بصورت ماهیانه برگزار شود.

به گزارش میلاد لارستان؛ در این نشست، ابوالحسن مویدی، عبدالرضا صداقت، علی داد آفرید، حسن هوشمند، فیروزه خرم بخت، حسین آشنا، حمید منشی، فرزاد قناعت پور و عبدالرضا  فدوی هر کدام به مدت هفت دقیقه کتاب های خوانده شده خود را به اشتراک گذاشتند.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین