یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 35

اجرای طرح دهکده مشاغل روستایی در 4 روستای لارستان

معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان از اجرای طرح دهکده مشاغل روستایی در ۴ روستا از توابع بخش مرکزی لارستان خبر داد. به گزارش میلاد…

معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان از اجرای طرح دهکده مشاغل روستایی در ۴ روستا از توابع بخش مرکزی لارستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل ازروابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان؛ در جلسه ای به میزبانی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان و با حضور بخشدار مرکزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، منابع طبیعی، کمیته امداد، بهزیستی و بسیج سازندگی لارستان نشستی با موضوع اجرای طرح دهکده مشاغل روستایی برگزار شد.

این نشست معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان از نهادها و دستگاه های حاضر در جلسه ه سبب اهمیت دادن به مسأله اشتغال قدردانی کرد و اظهار داشت: آمارهای رسمی نشان دهنده نرخ بیکاری روستایی در کشور، نگران کننده و از عوامل اصلی بروز معضلات خانوادگی و اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد به مواد مخدر است.

عبدالمهدی قاسمی با تشریح طرح دهکده مشاغل روستایی که از مهمترین طرح های اشتغالزایی استان فارس است، افزود: بطور کلی قرار است در قالب این طرح یک قطعه زمین به مساحت ۷ هزار مترمربع در مجاورت روستا بابت ساخت ۲۰ کارگاه تولیدی به طرح هادی روستا الحاق می شود و در مرحله بعد با ۱۰ میلیون تومان آورده شخصی و ۷۰ میلیون تومان تسهیلات، ساخت هر کارگاه در زمینی به مساحت ۲۵۰ متر مربع و با زیربنای ۱۲۵ مترمربع در ۲ طبقه با کاربری کارگاهی و مسکونی مطابق نقشه از پیش طراحی شده به انجام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: بر این اساس همکاری مستمر همه دستگاههای مرتبط برای پیشبرد مراحل اجرایی طرح تا زمان بهره برداری را می طلبد.

در ادامه هر کدام از حاضران در نشست به بیان دیدگاه ها پرداختند و طی آن مقرر شد به جهت گستردگی شهرستان و کمبود نیرو و امکانات اجرایی، مرحله نخست طرح دهکده مشاغل به بخش مرکزی لارستان محدود و از روستاهای بخش مرکزی، روستاهایی که از ظرفیت تولید و اشتغالزایی بیشتری برخوردار و برای تأمین زمین، متقاضی و سرمایه گذار مشکلات کمتری دارند، در اولویت قرار گیرند.

در پایان جلسه با توجه به ملاحظات مطرح شده، روستاهای دهکویه، بریز، کورده و هرمود مهرخوی برای مرحله نخست اجرای طرح انتخاب و مقرر شد در مرحله بعدی، طرح به روستاهای دارای شرایط در سراسر لارستان تعمیم یابد.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین