شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

جشنواره زدگی آسیب استان فارس است

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس درجلسه شورای عالی قشر بسیج هنرمندان گفت: انتظار از این شورا، سیاست گذاری و تبیین سیاست های فرهنگی هنری است. دکتر بهزاد مریدی، با…

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس درجلسه شورای عالی قشر بسیج هنرمندان گفت: انتظار از این شورا، سیاست گذاری و تبیین سیاست های فرهنگی

هنری است. دکتر بهزاد مریدی، با اشاره به آسیب های فرهنگی، هنری، اجتماعی استان فارس بیان داشت: امروز معضل اساسی استان فارس را می توان در فاصله یافتن هویت ها و ایجاد فضای دوقطبی گری دانست که بواسطهایجاد فاصله هویتی دچار چالش شده ایم.

مریدی ضمن بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس نیازمند وپذیرای همه گروه‌ها وسلایق هنری است ابراز داشت: ما بیشتر ازآنچه که در اجرا نیازمند یاری باشیم در حوزه نظری و سیاستگذاری نیازمند یاری هستیم و معتقدم که شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس می تواند در حوزه سیاستگذاری های فرهنگی وهنری استان نقش بسزایی داشته باشد.

مریدی افزود: ما نیازمند فضایی مشتمل بر حضور تحصیلکردگان حوزه فرهنگ وهنر، هنرمندان وسیاستگذاران فرهنگ وهنری هستیم تا با برنامه ریزی وسیاستگذاری، حول معضلات فرهنگی جامعه برنامه ریزی وفعالیت نماییم.

مریدی در ادامه عنوان داشت: نهادها ومتولیان فرهنگ وهنر بدون توجه و نگاه آسیب شناسانه هرکدام به تنهایی در حال حرکت هستند وهرکدام به یکی از انواع وابعاد هنر می پردازند. این مدیر فرهنگی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تفاوت آرا وسلایق در استان تصریح نمود: این بسیار خوب است که شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس توانسته با تفاوت سلایق دور یک میز بنشینند و برهمین اساس است که  انتظار واصرار ما از این شورا نه فقط در تولید آثار هنری بلکه سیاستگذاری و تبیین سیاست های فرهنگی هنری استان فارس می باشد.

مریدی جشنواره وهمایش زدگی را یکی دیگر از آسیب های فرهنگی هنری فارس دانست و اظهار داشت: جشنواره زدگی یکی از آسیب های جدی در استان می باشد که از این شورا انتظار می رودآسیب ها را از این منظر ببینند و بصورت مقاله ای آن را بررسی نمایند.
 
به گزارش میلادلارستان وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دکتر مریدی ضمن بیان اینکه فضایی برای بررسی آسیب شناسی حوزه فرهنگ وهنر وتبدیل آن به کارگاههای تخصصی در دانشگاه ها وجود ندارد عنوان داشت: اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس از فرهیختگان واساتید حاضر در این شورا که درراستای شاخص سازی هویت انقلابی، دینی وملی یک منطقه، طرح پژوهشی‌ای را داشته باشند و یا در حوزه پایان نامه های ارشد ودکتری که به موضوع آسیب شناسی فرهنگ وهنر بپردازند استقبال و حمایت های مالی ومعنوی خواهد داشت.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین