یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 35 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

ابلاغ اعتبار 166 میلیارد تومانی برای جبران خسارت ناشی از سیل در فارس

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: امسال دولت بیش از ۱۶۶ میلیارد و ۳۶۶ میلیون تومان در قالب اعتبارات تملک دارایی و هزینه ای برای جبران خسارت های ناشی…

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: امسال دولت بیش از ۱۶۶ میلیارد و ۳۶۶ میلیون تومان در قالب اعتبارات تملک دارایی و هزینه ای برای جبران خسارت های ناشی از سیل در این استان تصویب و ابلاغ کرده است.

به گزارش میلاد لارستان حسن فیاض پور، در گفت و گو با ایرنا افزود: در جریان بارندگی های سال گذشته، به موازات اقداماتی که در مرحله مقابله توسط ستاد مدیریت بحران استان انجام می شد، کار ارزیابی خسارت ها، تهیه گزارش و ارسال به وزارت کشور هم ظرف سه روز انجام شد و وزارت کشور نیز گزارش مذکور را برای طرح و تصویب در دولت به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کرد.

وی ادامه داد: پس از تهیه پیش نویس مصوبه دولت متوجه شدیم عددی که برای بازسازی تاسیسات زیربنایی فارس در نظر گرفته شده بسیار کمتر از آن چیزی است که مد نظر و مورد نیاز استان بوده است.

وی ادامه داد: به دنبال پیگیری های انجام شده و اصلاح رقم نخست، در نهایت پس از افزوده شدن ۶۰ میلیارد تومان دیگر به اعتبار نخست، در نهایت در ششم خردادماه امسال بیش از ۱۶۶ میلیارد و ۳۶۶ میلیون تومان در قالب اعتبارات تملک دارایی و هزینه ای به فارس اختصاص یافت.

فیاض پور افزود: علاوه بر این، ۲۴۰ میلیارد و ۵۶۴ میلیون تومان تسهیلات نیز برای تعمیر و بازسازی اماکن مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده از سیل، تامین لوازم خانگی و معیشتی و جبران خسارت خودرو تصویب و به استان ابلاغ شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اماکن مسکونی نیز اواسط شهریورماه امسال به بانک های استان ابلاغ شد و از اوایل مهرماه کار معرفی افراد توسط بنیاد مسکن به بانک ها آغاز گردید که بر اساس گزارش بنیاد مسکن، از سهیمه هفت هزار و ۴۹۲ واحدی بازسازی در شهرها و روستاهای استان حدود ۲ هزار و ۹۵۲ نفر به بانک معرفی شده و ۹۰۳ نفر هم در مرحله انعقاد قرار دارند.

او تصریح کرد: البته قبل از ابلاغ این تسهیلات، با جابه جایی اعتبارات بنیاد مسکن در قالب بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی، سال گذشته سهمیه بازسازی و مقاوم سازی ۸۰۰ واحد مسکونی در بین شهرستان های استان توزیع شد.

فیاض پور، در خصوص فعالیت ستاد هماهنگی بازسازی و مقاوم سازی مسکن استان هم گفت: این ستاد که برای نخستین بار در کشور به ابتکار استان فارس تشکیل شده به شکل ماهیانه تشکیل جلسه می دهد و نسبت به رفع مسائل و مشکلاتی که به دلیل اعمال سلیقه مسئولان شعب بانک ها در شهرستان ها ایجاد می شود اقدام می کند.

وی تصریح کرد: در بحث پرداخت تسهیلات معیشتی به خسارت دیدگان از سیل نیز طی روزهای اخیر نامه بانک کشاورزی مرکزی به بانک کشاورزی استان ابلاغ گردید که طی آن ۶ هزار فقره وام سه میلیون تومانی خرید لوازم خانگی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه به این افراد پرداخت می شود.

او گفت: در بخش دوم پرداخت تسهیلات معشیتی نیز به هر خانوار ۲ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس افزود:درجریان سیل پارسال بیشترین خسارت به اماکن مسکونی شهرستان های نی ریزی، جهرم، داراب، لارستان، خنج، لامرد، مُهر، قیر و کارزین، فراشبند، فیروزآباد، فسا و کازرون وارد شد.

فیاض پور افزود: با توجه به احتمال وقوع سیل در زمستان امسال نیز، ضمن عملیاتی تر کردن دستورالعمل های سال های گذشته، نسبت به رفع نقاط ضعف اقدام کردیم.

وی گفت: همچنین دستگاه های اجرایی استان نیز مکلف شدند که نسبت به به بازسازی و ایمن سازی پروژه های آسیب دیده، پایش ابنیه فنی، و لایروبی رودخانه ها و پل ها اقدام کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۹:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین