سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۶ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اکثر روستاهای لارستان فضای آموزشی استاندار و مناسب ندارد

میلاد لارستان: معاون مدیرکل  و رئیس آموزش و پرورش لارستان با ابراز نگرانی از فرسودگی مدارس در شهرها و روستاهای این شهرستان، گفت: در اکثر روستاهای لارستان فضای آموزشی استاندار…

میلاد لارستان: معاون مدیرکل  و رئیس آموزش و پرورش لارستان با ابراز نگرانی از فرسودگی مدارس در شهرها و روستاهای این شهرستان، گفت: در اکثر روستاهای لارستان فضای آموزشی استاندار و مناسب وجود ندارد.

محمد فیاض پور گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه در بُعد نیروی انسانی آموزش و پرورش لارستان دچار کمبود است، اظهار داشت: آمار دانش آموزی شهرستان لارستان ۲۲ هزار نفر است که در مقطع پیش دبستانی ۱ هزار و ۱۰۰ نفر مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در مقطع ابتدایی ۱۲ هزار محصل، راهنمایی ۵ هزار و ۵۰۰ دانش آموز، متوسطه دوم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و در فنی و کاردانش ۸۰۰ فن آموز و در مدارس استثنایی ۱۵۰ نفر مشغول به تحصیل هستند.

هوشمندسازی ۱۹۰ کلاس درس در لارستان

معاون مدیرکل  و رئیس آموزش و پرورش لارستان با اشاره به اینکه تعداد کلاس اولی ها در این شهرستان ۲ هزار نفر است، تصریح کرد: ۶۵ کلاس متوسطه اول، ۳۵ کلاس متوسطه دوم و ۹۰ کلاس مقطع ابتدایی مدارس لارستان هوشمندسازی شده است.

این مسئول با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ مدرسه غیردولتی در لارستان فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: این مدارس بخشی از وظائف آموزش و پرورش را بر عهده دارند.

فیاض پور با بیان اینکه ۱ هزار و ۸۰۰ نفر نیروی شاغل در آموزش و پرورش لارستان وجود دارد، اضافه کرد: ۱ هزار و ۴۰۰ نفر نیروی بازنشسته در این شهرستان وجود دارد که زحمات زیادی در بخش تعلیم و تربیت را از گذشته تاکنون متقبل شده اند.

کمبود شدید معلم در مقاطع ابتدایی و متوسطه

معاون آموزش و پرورش فارس با ابراز نگرانی از کمبود شدید نیرو در مقطع ابتدایی و همچنین در برخی رشته های مقطع متوسطه اول در شهرستان لارستان، افزود: برای جبران این کمبودها، هر چند با تغییر در پست بندی کم شده است اما کمبود شدید نیرو همچنان مشکل آفرین و آزاردهنده است و قطعاً بر کیفیت آموزشی شهرستان اثر منفی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه راهکارهایی برای رفع این مشکل به اداره کل آموزش و پرورش فارس و هم به وزارتخانه ارائه شده است، تصریح کرد: جذب نیروهای بومی بهترین راهکارها برای رفع کمبود نیروی انسانی در مدارس لارستان است.

تقاضا برای تسریع در راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در لارستان

رئیس آموزش و پرورش لارستان استخدام فرزندان فرهنگی را یکی دیگر از راههای جبران کمبود نیرو در این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: تأسیس و راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در لارستان، یکی از بهترین راهکارها برای پرورش نیرو و جبران آن در این شهرستان دانست.

وی با اشاره به اثرات مثبت دانشگاه فرهنگیان در لارستان، اضافه کرد: با تأسیس این دانشگاه هم راه بومی گزینی تسهیل می شود و از طرفی نیز، کمبود نیرو برطرف می شود.

فیاض پور با بیان اینکه وجود مدارس فرسوده یکی از معضلات شهرستان لارستان است، تصریح کرد: در اکثر روستاهای لارستان فضای آموزشی استاندار و مناسب وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش لارستان با اشاره به اینکه در ۱۴ ماه اخیر ۸ پروژه مشارکتی در شهرها و روستاهای شهرستان با پیشرفت ۳۵ درصدی در حال انجام است، گفت: از مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی فارس تقاضا می کنیم با توجه به وجود مدارس غیراستاندارد در لارستان، به این شهرستان اهتمام بیشتری کنند.

معاون آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه بیشتر مدارس شهرستان لارستان خیرساز است، ابراز امیدواری کرد: با عنایت ویژه مسئولین استان و کشور مدارسی استاندارد و در خور شأن دانش آموزان این شهرستان احداث شود.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین