سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۹ب.ظ
::آخرین مطلب 15 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

خیلی وقت است که دیگر خبری از اخبار خوش نماینده نیست!!

مدت زمان زیادی است که کمتر و به ندرت اخبار خوش از سمت نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش به گوش می رسد.  از زمان انتخاب مجدد دکتر جمشید جعفرپور…

مدت زمان زیادی است که کمتر و به ندرت اخبار خوش از سمت نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش به گوش می رسد.  از زمان انتخاب مجدد دکتر جمشید جعفرپور به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیش از ۲ سال می گذرد. در این دوره به تناسب آغاز فعالیت ایشان در روزها و یکی دو سال نخست دوره اول، تحرکات جناب جعفرپور بسیار کم شده و یا ما از آن بی خبریم!!

اکنون بیش از ۲ سال از زمان فعالیت نمایندگان در مجلس دهم می گذرد و مردم توقع دارند با اثبات و استقرار مسئولان در دولت و از سوی دیگر جایگاه مهم  دکتر جعفرپور به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی و همچنین عضویت ایشان در شورای عالی انقلاب فرهنگی گام های مهم و اثرگذاری در راستای توسعه حوزه انتخابیه برداشته شود(اگرچه فعالیتها و تلاشهای صورت گرفته را نادیده نمی گیریم)

الف) حوزه علمی – فرهنگی 

مردم توقع دارند با توجه به جایگاه و همچنین روابط دکتر جعفرپور و به واسطه ارتباط با مسئولان متعدد حداقل در بُعد علمی، دانشگاهی و فرهنگی شاهد تحول و دگرگونی اساسی باشند که از آن جمله می توان موارد زیر را ذکر نمود:‌

۱ ) تلاش جهت اختصاص بودجه برای ساخت ساختمان دانشگاه دولتی و نیز تلاش در راستای ارتقای چارت سازمانی مرکز آموزشی عالی دولتی به دانشگاه،

۲ ) پیگیری تحقق وعده وزیر برای راه اندازی دانشگاه فرهنگیان (با توجه به اطلاع از پیگیری های قبلی صورت گرفته در دولت یازدهم،‌ در دولت دوازدهم و با توجه به حضور وزیر جدید آموزش و پرورش موضوع مجدداً قابل پیگیری است)

 ۳ ) اخذ بودجه جهت احداث مرکز فرهنگی سیدعبدالحسین لاری(ره)

 ۴ )‌ پیگیری اختصاص بودجه برای اتمام ساختمان کتابخانه مرکزی لارستان جهت خروج از بلاتکلیفی (اگرچه با توجه به تلاشهای صورت گرفته نماینده مردم در سال ۹۵ و پیش از آن مبالغی نیز در این خصوص تخصیص یافته‌،‌اما یک یاعلی(ع) دیگر در جذب بودجه نیازمند است)

۵ ) کسب بودجه چشمگیر و اثرگذار برای صدها آثار تاریخی و میراث فرهنگی موجود در منطقه( این موضوع به جد باید از سوی نماینده مردم پیگیری شود)

 ۶ ) به سرانجام رساندن ثبت جهانی مجموعه تاریخی شهر لار 

موارد فوق تنها در زمینه فرهنگی از جناب جعفرپور انتظار می رود.

ب) حوزه راه و حمل و نقل

به جهت عقب ماندگی چندین ساله در عرصه راه و جاده، انتظار می رود نماینده مردم اهتمام بسیار جدی تری نسبت به این قضیه مهم داشته باشند. چراکه حرکت توسعه در احداث جاده ای جدید در مسیرهای لار-بندرعباس، لار-جهرم، لار-بستک، لار-لامرد، لار-خنج و غیره با بودجه های قطره چکانی محقق نمی شود از طرفی راه های روستایی نیز در بسیاری محورها از وضعیت جالب و در خور توجه قرار ندارد. ذکر نکته مهمی در این زمینه قابل توجه است و آن اینکه جاده ترانزیتی لار- بندرعباس طی سالهای اخیر محل اصلی عبور ماشینها و تانکرهای حمل سوخت از هرمزگان به کل استان فارس و حتی دیگر استانهای همجوار بوده است. لازم است در این خصوص و با توجه به حرکت همیشگی تانکرها از این مسیر طی رایزنی با وزارت نفت(علاوه بر وزارت راه وشهرسازی) در راستای تکمیل سریعتر آن و اخذ بودجه در این خصوص گام برداشت چرا که تکمیل بزرگراهی این مسیر در تامین امنیت بیشتر ماشینهای سوخت رسان نیز اثر فروانی خواهد داشت.  

در این خصوص مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و شخص فرماندار ویژه لارستان باید به همکاری با نماینده اهتمام ورزند.

در زمینه حمل و نقل ریلی و هوایی باید این پتانسیل را جدی تر گرفت و با رایزنی با اهل فن علاوه بر شناسایی مسیرها و رایزنی با شرکت های مختلف هواپیمایی آنان را برای برقراری پروازهای جدید راغب کرد و به ویژه در مسیرهای خارجی همچون دوحه و مسقط اگر شرکت های داخلی رغبتی برا سرمایه گذاری ندارند، از شرکتهای خارجی همان کشورها بهره گرفته شود(کاری که شرکت هواپیمایی عمان در شیراز انجام داده است).

علاوه بر موارد فوق پیگیری نتایج سفر مدیرعامل ایران ایر به لارستان نیز از مواردی است که در این خصوص مسئولان لارستان خصوصا مدیرکل فرودگاه لارستان و شخص فرماندار ویژه لارستان به همکاری نماینده اهتمام ورزند

ج) حوزه جذب سرمایه گذار

جناب جعفرپور می توانند همچون شهرهای جهرم و لامرد با بهره گیری از پتانسیل های سازمان هایی مثل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» یا شرکت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي (شستا) بعنوان يک مجموعه تخصصي در امر سرمايه گذاري برای احداث کارخانه های بزرگ با نیاز به نیروی انسانی چند صدنفری، احداث نیروگاه ها و غیره دعوت کرده تا گام های اساسی و عملی برای رفع عقب ماندگی صنعتی برداشته شود. بسیاری پروژه ها در منطقه وجود دارد که تشنه سرمایه گذاری اند.

د) حوزه فاضلاب شهری

پروژه فاضلاب شهری مدت زمان زیادی است که هرچند با وعده جناب جعفرپور، متأسفانه همچنان زمین گیر است و باید با جدیت بیشتری این کار اساسی را پیگیری و به مرحله اجرا رساند.

 

پیشنهادات فوق تنها بخشی از صدها کاری است که جناب جعفرپور می توانند با اتکاء به جایگاه و موقعیت خود با پشتوانه فکری و حمایتی مردمی در منطقه انجام دهند. یادمان باشد، دیگر در حال دویدن هستند…

 

میلادلارستان:‌مطلب فوق،‌ارسالی از طرف یکی از دلسوزان رسانه ای لارستان می باشد که خواست نامش فاش نشود. میلادلارستان هم حسب وظیفه در خصوص تذکر به مسئولان و نیز حمایت آنان در مواقع لازم این مطلب را منتشر نموده است. بیان مطالب فوق اصلاً‌ به معنی نادیده شدن فعالیت های شبانه روزی نماینده مردم و مسئولان لارستان نبوده و چه بسا با رویکری دیگر یادآوری برخی مواردی است که حسب فراوانی کارهای حوزه انتخابیه(لارستان،‌خنج و گراش) شاید به فراموشی سپرده شده است. بی شک مردم منتظر خبرهای خوب همچون همیشه از جناب نماینده و مسئولان لارستان هستند.

نکته دیگر اینکه برخی موارد فوق الذکر تلنگری به مسئولان اجرایی شهرستان های لارستان‌،‌ خنج و گراش بوده و لزوماً خطاب به شخص نماینده نمی باشد،‌چه آنکه توسعه منطقه نیازمند یکپارچگی و اتحاد و تلاش تسبیح وار تمام مسئولان منطقه می باشد. 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۷:۵۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

5 Responses to “خیلی وقت است که دیگر خبری از اخبار خوش نماینده نیست!!”

  1. ناشناس گفت:

    مردم کلا منتظرن این دوره نمایندگی نماینده محترم به اتمام برسد تا شاید نماینده بعدی بتواند کمی عقب ماندگی ها را جبران کند

  2. ابراهیم گفت:

    شهرستانهای اطراف در حال اجرای طرحهای مختلف جهت افزایش جمعیت شهرستانی هستند ، مثلا در لامرد شهرجدید تابناک مصوب شده که پشتیبان عسلویه است و کارخانجات الومنیوم و سیمان و نیروگاه سیکل ترکیبی برق در حال احداث و یا به بهره برداری رسیده اند ،در جهرم منطقه ی بزرگ ویژه ی اقتصادی جهرم با چشم انداز پشتیبانی از بندرشهید رجایی و بندرعباس (گفته ی نماینده محترم جهرم ) و تکمیل بزرگترین بیمارستان جنوب با هشتاد میلیارد تومان اعتبار دولتی در زمینه ی درمانی و گسترش نیروگاه سیکل ترکیبی برق ، با توجه به این موارد نماینده محترم لارستان بزرگ چه اقدامات عملی و نه در حد پیگیری ، در این زمینه انجام داده اند ؟

  3. ناشناس گفت:

    ما یک شبکه تلویزیونی مخصوص شهرستان لارستان می خواهیم که فرهنگ غنی لارستان را معرفی کنیم فرهنگ لارستان به خاطر نبود یک رسانه در حال از بین رفتن هست مگر شعار ایشان حفظ فرهنگ لارستان نبود

  4. طرفدار شورای چهارم وشهرداری گفت:

    بلاخره بعد از شش سال میلاد لارستان حرف دل مردم زد

  5. رسول گفت:

    شرکت لارایر ایده خوبی بود . چرا رها شد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین