یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 19 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

همدردی‌ کودکان لارستانی با سه‌ساله‌ای دردانه به نام «رقیه(س)»

میلاد لارستان: امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان مملو از مادران و نوگلانی بود که چهره‌های معصومشان همراه با نوای «یا رقیه(س)» حزن و اندوه را روانه دل‌ها می‌کرد. به گزارش…

همایش سه ساله های حسینی در لارستانمیلاد لارستان: امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان مملو از مادران و نوگلانی بود که چهره‌های معصومشان همراه با نوای «یا رقیه(س)» حزن و اندوه را روانه دل‌ها می‌کرد.

به گزارش میلاد لارستان؛ شامگاه جمعه ۲۲ آبان ماه جاری مصادف با اول ماه صفر سه ساله‌های حسینی در سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان در حالی با قطرات اشک ذکر «یا رقیه(س)» را بر زبان جاری می‌ساختند که شیفتگان حسینی با حجاب سبزشان جلوه تماشایی به این محفل نورانی بخشیده بودند.

دختران سبزپوش که با پرچم سیاه‌شان که عبارت «یارقیه(س)» بر آن حک شده بود، در قالب دسته‌های منظم در صحن شبستان با برپایی روضه سه ساله امام حسین(ع) ایستادند و بر سر سینه خود می‌زدند.

انگار همین دیروز بود که همایش شیرخوارگان حسینی در امامزاده لارستان در روز دوم محرم برگزار شده بود و امروز همایش سه سالگان -همان شیرخوارگان حسینی در سه سال پیش- آمده بودند تا بگویند که راه سرخ حسینی از طریق علی اصغر(ع) و حضرت رقیه(س) میان طفلان مسلمان همچنان با شور و حرارت ادامه دارد.

در این همایش که به همت خادمان امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان برگزار شد، پسر بچه ای با زبان کودکانه و با خواندن دکلمه ای از شرح حال بی بی رقیه(س) فضای معنوی خاصی را  در مراسم مهیا ساخت سپس کربلایی حسین مصلحی و حاج اشکان عسکری از مداحان اهل بیت(ع) و از خادمان افتخاری این مکان مقدس به ذکر مصیبت در رثای حضرت رقیه(س) پرداختند.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۵:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین