یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

نویسندگان و مولفین لارستانی تجلیل شدند

میلاد لارستان: طی آئین باشکوهی در اولین روز از هفته کتاب و کتابخوانی از نویسندگان و مولفین لارستانی تجلیل شد. به گزارش میلاد لارستان؛ شامگاه امشب ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۴…

تجلیل از نویسندگان لارستانیمیلاد لارستان: طی آئین باشکوهی در اولین روز از هفته کتاب و کتابخوانی از نویسندگان و مولفین لارستانی تجلیل شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ شامگاه امشب ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۴ طی آئین باشکوهی که با حضور علی اکبر نجیب زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، حجت الاسلام محمد رمضانی امام جمعه موقت لارستان، محمدرضا قنبرنژاد شهردار لار، محمد معتمدیان معاون مدیرکل و رئیس اداره کتابخانه های لارستان و جمع زیادی از نویسندگان، شعرا و هنرمندان در تالار شورای شهر لار برگزار شد، نویسندگان و مولفین لارستانی به مناسبت هفته کتابخوانی تجلیل شدند.

 

در این مراسم، رئیس اداره کتابخانه های لارستان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و تأکید بر توجه به مقوله مطالعه، گفت: کتاب یک ارزش است که باید به شیوه های مختلف در ترویج آن تلاش کرد.

وی با بیان اینکه کتاب یک خط فکری را ایجاد می کند و یا تغییر می دهد، افزود: می بایست انگیزه و هدف برای نویسندگی وجود داشته باشد.

معتمدیان با اشاره به اینکه کتاب جهت رشد فرهنگی را مشخص می کند، تصریح کرد: در این مراسم از ۲۴ اثر فاخر هنرمندان و نویسندگان لارستانی و با حضور آنها رونمایی می شود.

حجت الاسلام رمضانی نیز با بیان اینکه ارزش کتاب به اندازه ای است که به عنوان معجزه پیغمبر خاتم(ص) از آن استفاده شده است، افزود: کتاب نباید کالایی مهجور و نویسنده قشری مظلوم و مهجور باشد.

 

وی با اشاره به اینکه فرهنگ کتابخوانی نباید مورد غفلت و انزوا قرار بگیرد، افزود: باید همه برای ترویج فرهنگ مطالعه تلاش کنند.

امام جمعه موقت لارستان مهمترین عامل توسعه فرهنگ یک جامعه را بالابردن توجه به کتاب و مطالعه دانست و تصریح کرد: اگر کتاب را یک کالا حساب کنیم، مهمترین کالا در دنیا، کالای فرهنگی است که بی نظیرترین بخش آن کتاب است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کتاب در فضای مجازی جایگزین کتاب در فضای حقیقی نمی شود، خاطر نشان کرد: متأسفانه سرانه مطالعه در کشور مطلوب نیست و این می تواند برای جامعه ما یک هشدار باشد.

 

وی هفته کتاب و کتابخوانی را فرصت مناسبی برای تجلیل از نویسندگان و همچنین تلاش برای افزایش فرهنگ کتابخوانی دانست و تصریح کرد: بهترین مولفه یک کتاب خوب، کتابی است که پاسخی به نیازهای جامعه و حلال مشکلات آن باشد.
 

حجت الاسلام رمضانی بیان کرد: کتابی که حکیمانه و براساس تفکر نوشته شود، مخاطب را جذب می کند.

همچنین در این همایش، فرماندار ویژه لارستان طی سخنانی صداقت، شجاعت، ذوق هنری، نوشتار ساده و روان را از ویژگی های یک نویسنده و یک کتاب خوب معرفی کرد و گفت: همه نویسندگان باید علاوه بر رعایت خطوط قرمز تعیین شده در نظام و کشور، از محافظه کاری بی مورد خودداری کنند.

 

وی با بیان اینکه کتابی که سفارشی نوشته شود، نیازی از جامعه را رفع نمی کند، تصریح کرد: این نوع کتاب ها اثر مثبتی بجای نمی گذارند.

در ادامه این برنامه راشد انصاری، از شاعران نام آشنای طنزپرداز کشور که اصالتاً لارستانی است به قرائت اشعاری با مضمون طنز اجتماعی پرداخت.

 

همچنین در حین اجرای برنامه از اثر هنری سیدعلی مومن از هنرمندان خوش ذوق لارستانی که با موضوع “مهاجران الی الله” و برای گرامیداشت یاد و خاطره زائران و کشته شدگان حادثه منا طراحی و تهیه شده بود، رونمایی شد.

 

هدف از این برنامه، تجلیل از ۲۵ نویسنده و رونمایی از آثار نویسندگان لارستانی بود که با موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی، ورزشی، تربیتی و غیره در طول یکسال اخیر تألیف و به چاپ رسیده است.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۸:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین