شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۵ق.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

یادواره شهید روئینا با عنوان آبروی محله برگزار شد

میلاد لارستان: مراسم یادواره شهید عبدالحمید روئینا با عنوان “آبروی محله” برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان؛ شب گذشته (جمعه ۲۹ آبان) و در آستانه هفته پرشکوه بسیج طی آئینی…

میلاد لارستان: مراسم یادواره شهید عبدالحمید روئینا با عنوان “آبروی محله” برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ شب گذشته (جمعه ۲۹ آبان) و در آستانه هفته پرشکوه بسیج طی آئینی باشکوهی با عنوان “آبروی محله” مراسم یادواره شهید عبدالحمید روئینا در جلوی منزل پدری این شهید بزرگوار با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، مسئولین، بسیجیان، پاسداران و اقشار مختلف مردم شهید پرور لارستان برگزار شد.

در این مراسم، پاسدار امیر جاهدی، ضمن گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به بیانات رهبری در خصوص اهمیت توجه نفوذ دشمن، اظهار داشت: مهمترین تأکید مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) به مسئله نفوذ، به مسئله سیاسی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ماهیتی حضرت امام خمینی(ره) در کالبد مردم ایران اسلامی دمید از یک انسانهای ذلت پذیر به یک امت ذلت ناپذیر، مبارز و جهادگر تبدیل کرد، افزود: دشمنان قسم خورده این نظام مستقل به دنبال آن هستند تا این ماهیت را از مردم ما بگیرند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان با اشاره به تلاشهای دشمنان برای ضربه زدن به ایران اسلامی، تصریح کرد: به برکت حضرت امام(ره)، خون شهدا و هوشیاری و استقامت مردم کشورمان، دشمنان در حربه های خود ناکام مانده اند و بدون شک رویش های انقلاب اسلامی بسیار بیشتر از ریزش ها بوده است.

این مقام مسئول با استناد به بیانات رهبری در دیدارهای مختلف در زمینه راهکارهای مقابله با مسئله نفوذ دشمن، خاطر نشان کرد: برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن، می بایست کار را به انسانهای مومن و انقلابی سپرد، ایجاد و احیاء روحیه اخلاص، ایثار، جهاد، شهادت طلبی در جامعه، پیروی از راه و تفکرات معنوی شهدا و غیره است.

وی با بیان اینکه نمادهای حقیقی مانند حجاب در دنیای اسلام حفظ شود، افزود: راه و عمل شهدا همچون اخلاص، ایثار، شجاعت و تبعیت از ولایت احیاء شود.

جاهدی با توصیه به رزمندگان و همرزمان شهدا برای انتقال ویژگی های شهدا به نسل امروز انقلاب، تصریح کرد: جوانان کشور ما نیاز به الگوی سازی دارند.

وی با ابراز تأسف از شناخت نوجوانان کشورمان از شخصیت های مصنوعی و کارتونی غربی، هشدار داد: قهرمانان پوشالی دنیای غرب برای فرزندان ما شناخته شده تر از قهرمانان واقعی همچون شهدای هشت سال دفاع مقدس است که این مهم نشانه ضعف ماست.

فرمانده سپاه لارستان وظیفه همرزمان شهدا را بسیار خطیر دانست و گفت: جامعه امروز ما نیاز به الگوسازی دارد و گفتمان اخلاص، ایثار و شهادت و جهاد باید در نسل امروز احیاء شود.

جاهدی با برشمردن خطرات موجود در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی، تصریح کرد: می بایست از فضای بوجود آمده در شبکه های اجتماعی بهره برد و آن را به فرصت تبدیل کرد.

وی مقابله با تهاجمات فرهنگی را وظیفه همگانی دانست و اضافه کرد: برای ایستادگی در برابر نفوذ دشمن نیاز به انسجام و همگامی همگانی دارد.

فرمانده سپاه لارستان با اشاره به اینکه دشمنان باورهای دینی مردم را مورد تهاجم قرار داده اند، تصریح کرد: با نهادینه شدن فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت در جامعه، فرهنگ دلخوش بودن به کدخدای عالم بجای دلخوش بودن به خدای عالم از بین خواهد رفت و همچون شهدا خدایی خواهیم شد.

به گزارش میلاد لارستان، از دیگر برنامه های این یادواره، اجرای گروه سرود، خاطره گویی، شعرخوانی و همچنین رونمایی از کتاب “لبخند ماندگار” با موضوع زندگینامه، خاطرات و تصاویر شهید عبدالحمید روئینا بود.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۸:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین