شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

لزوم ایجاد چرخه روغن کلزای صادراتی در لارستان

هفته گذشته مجری طرح کلزا در کشور طی سخنانی اظهار داشت: برای جلوگیری از واردات بی‌رویه روغن خارجی کشت دانه روغنی کلزا باید توسعه یابد. علیرضا مهاجر که در بازدید…

هفته گذشته مجری طرح کلزا در کشور طی سخنانی اظهار داشت: برای جلوگیری از واردات بی‌رویه روغن خارجی کشت دانه روغنی کلزا باید توسعه یابد.

علیرضا مهاجر که در بازدید از مزرعه کلزا در مرودشت سخن می گفت  با تاکید بر لزوم توسعه کشت این محصول در کشور اظهار داشت:  برنامه‌ریزی ویژه استان‌ها برای کشت این محصول استراتژیک باید توسعه یابد. وی افزود: امسال قیمت تضمینی کلزا ۱۵ درصد افزایش یافته است و شرکت بازرگانی دولتی ایران این محصول را از کشاورزان به قیمت ۲۵۳۰ تومان خریداری  و ۳ روز پس از تحویل محصول، وجه آن را به بهره‌برداران پرداخت می‌کند.

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از تسنیم مشاور وزیر جهاد کشاوری خاطرنشان کرد: کلزا سازگاری زیادی برای کشت در اقلیم‌های مختلف استان فارس دارد و با توجه به خرید تضمینی این محصول درآمد اقتصادی خوبی برای بهره‌برداران در پی دارد.

صادقی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان فارس نیز با بیان اینکه با توجه به اهمیت این محصول ارقام هیبرید فرانسوی کلزا تهیه شده است خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰۰ هکتار کلزا در استان فارس کشت شده است که با توجه به بارندگی اخیر و استقبال کشاورزان در مناطق گرمسیری پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل کاشت ۵۰۰۰ هکتار کلزا در این استان کشت شود.

میلادلارستان: اخیرا كارشناس مسئول زراعت جهاد كشاورزی لارستان طی مصاحبه ای اظهار داشته بود که با توجه به اقلیم منطقه کاشت این گیاه در دستور کار مدیریت کشاورزی لارستان قرار گرفته است. کاشت این محصول با توجه به سخنان اشاره شده مجری طرح کلزا در کشور علاوه بر سودآوری مناسب برای کشاورزان، با توجه به وجود پتانسیل های صادراتی در لارستان می تواند نوید صادرات به کشورهای همسایه را نیز برای منطقه در بر داشته باشد. در این میان جهادکشاورزی، دفتر نمایندگی وزارت خارجه، فرمانداری، اداره صنعت معدن و تجارت و نیز شهرک های صنعتی می توانند فعالیتی تیمی را شروع نموده و حتی چرخه تولید روغن کلزا (محصولی بومی) را وارد بازار کشور و حتی خلیج فارس نمایند. خواهشمند است این مهم در برنامه های آتی مسئولین قرار گیرد. همچنین نماینده محترم نیز با دعوت از مسئولان وزارت جهادکشاورزی می تواند در این راستا و شناسایی این محصول و پتانسیل های لارستان کمک شایانی نماید.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۴:۰۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین