شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

ظرفیت های فرهنگی لارستان نیازمند حمایت مسئولان/کاهش آمار طلاق در لارستان

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه خوشبختانه از سال ۹۱ تا کنون، کاهش طلاق را در این شهرستان شاهد بوده ایم،  تاکید کرد: پتانسیل و ظرفیت های…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه خوشبختانه از سال ۹۱ تا کنون، کاهش طلاق را در این شهرستان شاهد بوده ایم،  تاکید کرد: پتانسیل و ظرفیت های لارستان در حوزه فرهنگ، مستلزم کمک و حمایت مسئولین استانی و کشوری است.

  به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان که با حضور بتول معلم مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس و جمعی از مدیران ادارات، شوراها و مسئولین سازمانهای مردم نهاد این شهرستان در محل سالن اجتماعات شهید  امامی فرمانداری برگزار گردید؛ اظهار داشت: مردم لارستان با وحدت خود در عرصه های مختلف اجتماعی حضوری فعال و پویا دارند و این همراهی و همکاری نه تنها در عرصه اجتماعی، بلکه در عرصه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و همچنین در عرصه کمک های خیر به هم نوعان خود، زبانزد عام و خاص است.

 وی مردم لارستان را مردمی با فرهنگ غنی، نوع دوست، انسان دوست و نیکوکار دانست و افزود: بسیاری از زیر ساخت های شهرستان با همکاری خیرین احداث شده است، از تأسیس مراکز آموزشی، بهداشتی و درمانی، مذهبی گرفته تا هم اکنون خیرین ما به ساخت دیگر بناهای عمرانی همچون سدسازی، پل سازی و جاده سازی هم مشارکت خوب و فعالی دارند، همچنین در حوزه های امنیتی نیز خیرین ورود پیدا کرده اند و همکاری تنگاتنگی دارند.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: خدا را شکر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی زیادی در سطح شهرستان با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار می شود که بخش اعظمی از آن را بانوان تشکیل می دهند.

حسنی تصریح کرد: این شهرستان با  توانمندی بالای نیروی انسانی خود و با این همت بالا و با انجام فعالیت های نرم افزاری زیادی که تبلور عینی است و با ظرفیت و پتانسیل بسیار بالا می تواند در عرصه های اجتماعی و فرهنگی تجسم و نمود خوبی داشته باشد که اگر مورد توجه قرار گیرند، می توانند در کشور نمونه و الگو باشند و در کل  شهرستان لارستان این توانمندی و پتانسیل را دارد که بتواند برنامه های خوبی را با حمایت استانداری در شهرستان اجرا نماید، لذا انتظار داریم که مسئولان استانی و کشوری با توجه ویژه به این ظرفیت، حمایت های جدی و همه جانبه ای را از نظر مادی و معنوی از شهرستان لارستان بعمل آورند که یقینا بازده بالایی خواهد داشت که می تواند به عنوان الگو در سطح کشور مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون استاندار فارس حضور پی درپی تیم هندبال بانوان شهید چمران لارستان در لیگ برتر و آسیایی را نمونه ای از توانمندی نیروهای دختر این شهرستان عنوان کرد و گفت: در این شهرستان ۱۴ واحد دانشگاهی و مراکز آموزش عالی وجود دارد که تأثیرگذاری بسیاری در معادلات اجتماعی و علمی منطقه دارد.

 حسنی با بیان اینکه در طول سال کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی و سایر نهادهای خدماتی ما فعالیت های خیلی خوبی را به افراد تحت پوشش خود ارائه می کنند؛ گفت: کمیته امداد شهرستان با استفاده از بسته های حمایتی و با اختصاص وام های خود اشتغالی به برخی از مدد جویان خود، برای ۳۱۶ نفر شغل و اشتغال به کار را ایجاد کرده است که  این مهم باعث شده است، تعدادی از افراد تحت پوشش خودکفا و از زیر نظر کمیته امداد خارج شوند.

نماینده عالی دولت در لارستان اضافه نمود: همچنین بهزیستی لارستان نیز برای ۳۴۰ نفر شغل ایجاد شده است که این در مقایسه با سطح اشتغالی که در استان و یا در سایر شهرستانهای دیگر که صورت پذیرفته است، لارستان از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است. کما اینکه در سال ۹۶ و هم طی ۴ ماهة اخیر دستگاه های مذکور بعنوان دستگاه های برتر در استان مورد تشویق قرار گرفته اند.

حسنی خاطرنشان کرد: در لارستان به دلیل بافت مذهبی و فرهنگی و به دلیل همگرایی و پیوستگی که بین مجموعه مردم وجود دارد و اینکه اکثر فعالیت مردم عقلانی و مبتنی بر اعتقادات دینی است، خدا را شکر نسبت به شهرستان های دیگر، آسیب های اجتماعی در آن کم است و تنها  آماری که در حوزه آسیب های اجتماعی داریم در مورد طلاق  است که باز در این راستا طبق آمار ارائه شده توسط بهزیستی شهرستان، از سال ۹۱ تا کنون روند کاهشی داشته است.

 فرماندار ویژه لارستان افزود: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده نیز برنامه های زیادی همچون برگزاری بیش از ۷۰ کارگاه آموزشی،  شناسایی بیش از ۱۰۰ بانوی فعال در حوزه مشاغل خانوادگی، برگزاری جشنواره مطبوعاتی استان، دیدار هفتگی با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، فراخوان جشنواره کتاب رضوی، برگزاری منظم کار گروه فرهنگی و اجتماعی و کارگروه کاهش آسیب های اجتماعی و بازرسی های مستمر در موضوع حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و غیره در شهرستان انجام گرفته است.

حسنی تأکید کرد: در شهرستان لارستان ۱۳ سازمان مردم نهاد فعال هستند که همکاری خیلی خوبی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و حتی سایر موضوعات دارند.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود به بافت فرسوده شهرستان هم پرداخت و گفت: حدود ۱۳۰۰ هکتار بافت فرسوده با جمعیتی حدود ۳۰ هزار نفر در این محل ها وجود دارد که بایستی هر چه سریعتر این بافت بهسازی و ترمیم شود که خدایی نکرده آسیب های اجتماعی به این مناطق رسوخ نکند که خدا را شکر شهرداری و شورای اسلامی شهر و اداره کل راه و شهرسازی لارستان در این خصوص در حال فعالیت هستند.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: اکثر برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان با حضور مشارکت جدّی خود مردم در شهرها، بخشها و روستاها اجرا می گردد، که جمع بندی کردن این برنامه ها و عملکردها در حد یک استان است.

در ادامه خانم بتول معلم مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس هم به ایراد سخن پرداخت.

همچنین در این نشست جمعی از بانوان فعال فرهنگی اجتماعی ، اعضا شوراهای اسلامی شهرستان و مسئولین و سازمانهای مردم نهاد هم مسائل و مشکلات شهرستان را بیان کردند.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین