جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 41 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

از پیگیری مداوم مدیریت پسماند شهری تا حفظ میراث فرهنگی و تاریخی

رییس شورای شهرستان لارستان از نامه‌نگاری و پیگیری مداوم برای طرح مدیریت پسماند شهری، حفظ میراث فرهنگی و تاریخی خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی…

رییس شورای شهرستان لارستان از نامه‌نگاری و پیگیری مداوم برای طرح مدیریت پسماند شهری، حفظ میراث فرهنگی و تاریخی خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شورای شهرستان، در یک سالگیِ تشکیل دوره پنجمِ این پارلمان محلی، بر اساس قانون شوراهای اسلامی، نمایندگان بخش‌ها و شهرها تشکیل جلسه دادند.

در ابتدای سیزدهمین جلسه متوالیِ شورای اسلامی لارستان، مقیمی با تأکید بر اینکه به دنبال ارائه گزارش‌های مرسوم نیست، اظهار داشت: در این یک سال به عنوان نماینده همه اعضای پرتلاش شورا، سعی کردم به دنبال گشودن گرهی از زندگی مردم عزیز به‌ویژه در روستاهای محروم باشم.

وی موفقیت‌های شورای شهرستان را حاصل همکاری، همفکری و پیگیری‌های همه اعضا دانست و ضمن تقدیر از شوراهای بخش و شهر و روستا، تأکید کرد: اختلافات و مسائل و مشکلات درون شوراها را باید با همدلی حل کرد و تا خدا و مردم این فرصت خدمت را از ما نگرفته‌اند، به فکر رفع حوائج مردم و پیشرفت شهرستان باشیم.

رییس شورای شهرستان، نامه‌نگاری و پیگیری مداوم برای طرح مدیریت پسماند شهری، حفظ میراث فرهنگی و تاریخی، تقویت نظارت شوراها بر نهادهای مختلف، و همکاری نزدیک با مرکز رشد فناوری را از برنامه‌های اصلی این شورا در سال اول عنوان کرد و افزود: بسیاری از برنامه‌ها و پیگیری‌ها به نتایج خوبی رسیده که بخشی از آن به‌خاطر همکاری و کمک فرمانداری، نماینده محترم مجلس و بعضی ادارات است.

مقیمی با بیان اینکه همچنان معضلات، کمبودها و محرومیت‌هایی در شهرستان داریم، از بعضی ادارات به دلیل عدم همکاری مناسب با شوراها انتقاد کرد و گفت: بنای ما در شورای شهرستان تعامل و همکاری با نهادهای مختلف بوده اما بر جنبه نظارتی شورا هم تأکید ویژه داشته و خواهیم داشت.

در ادامه، تعدادی از اعضای این شورا هم نظرات و گزارش‌های خود را ارائه دادند. آنان در سخنان خود با تمجید از اقدامات و پیگیری‌های آقای مقیمی، نمود فعالیت‌ها و حضور شورای شهرستان را در دوره پنجم، ملموس‌تر و مؤثرتر خواندند و خواستار تداوم همکاری نهادهای اجرایی به‌ویژه فرمانداری با این شوراها و شوراهای شهر و روستا شدند.

علی اصغر علی‌پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان هم ضمن تمجید از فعالیت‌ها، پیگیری‌ها و سماجت رییس شورای شهرستان، شوراها را بهترین تبلور مشارکت مردم در نظام جمهوری اسلامی خواند و تصریح کرد: خوشبختانه بهترین نخبگان و معتمدان شهرها و بخش‌ها در شورای شهرستان لارستان جمع شده‌اند و برجستگی این شورا در استان، قطعاً حاصل همفکری همه شما و مدیریت خوب آقای مقیمی است.

در پایان جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان، اعضا پیشنهاد دادند که تعاونی‌های دهیاری‌ها در همه بخش‌ها فعال شود و این موضوع قطعاً نیازمند پیگیری و همکاری بخشداران و دیگر مدیران شهرستان است. همچنین این شورا تصمیم گرفت در آینده نزدیک جلسات مشترکی با شوراهای اسلامی شهرستان‌های همجوار به منظور تعامل و تبادل تجربیات برگزار شود.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین