شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۸ب.ظ
::آخرین مطلب 58 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

تجلیل از خیرین روستای “بریز”+تصاویر

طی آیینی از خیرین روستای بریز لارستان تجلیل شد. به گزارش میلاد لارستان همزمان با آغاز سال جدید شاهد برپایی همایش های تجلیل از خیرین در برخی شهرها و روستاهای…

طی آیینی از خیرین روستای بریز لارستان تجلیل شد.

به گزارش میلاد لارستان همزمان با آغاز سال جدید شاهد برپایی همایش های تجلیل از خیرین در برخی شهرها و روستاهای بخش مرکزی لارستان بوده‌ایم. دهمین روز از فروردین ماه ۹۸ روستای بریز نیز در برپایی این همایش میزبان مهمانانی از جمله؛  معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، رییس شورای اسلامی شهرستان لارستان، بخشدار بخش مرکزی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لارستان، رییس آبفای روستایی و جمعی از خیرین و معتمدین روستا بود.

سنت پسندیده تجلیل از خیرین نشان دهنده قدردان بودن مردم و مسئولین از افرادی است که چشم‌انداز نگاه آنها محدود به گستره زندگی شخصی شان نمی شود بلکه در سطح فراتر اجتماعی در سامان بخشیدن به امور از اموال و دارای خویش هزینه می کنند.

بخشدار مرکزی لارستان در این مراسم ضمن ابراز ارادت به ساحت مقدس امامزاده میراحمد در روستای بریز گفت: وجود این امامزاده دلیلی برای حضور مسافران و زوار و میهمانان از سراسر کشور به خصوص در ایام نوروز است.

ابراهیم پیروز با بیان اینکه از ابتدای سال جدید این چهارمین و آخرین همایش تجلیل از خیرین در فروردین ماه است که در بخش مرکزی و در روستای بریز برگزار افزود: در مردادماه در چهار تا از روستاهای بخش مرکزی همایش تجلیل از خیرین خواهیم داشت و امیدواریم از خدمات ارزشمند مجموعه خیرین بخش مرکزی تقدیر ارزنده ای داشته باشیم.

در ادامه فرماندار ویژه لارستان ضمن تبریک سال جدید گفت: امیدواریم همزمان با سال نو و تغییر و تحول در طبیعت ما نیز در تمام شئونات زندگی شخصی و اجتماعی و اقتصادی خود شروعی دوباره داشته باشیم و با دیدگاه دیگری همراه با پویایی، هم افزایی و هماهنگی و همدلی بیشتر، و با هدف گذاری بهتر برای رسیدن به آرمان ها و اهدافی که برای رشد و توسعه روستا و شهرمان داریم پیش برویم.

حسنی برای نصب و احداث سقاخانه در محوطه امام زاده میراحمد(ع) قول مساعد داد افزود: بسیار برنامه خوب و سنت پسندیده ای است که ما بتوانیم با افکار زیبای خود نیکان و نیک اندیشان دیارمان را مورد تکریم و تقدیر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه یقیناً نیک اندیشانی که در سطح روستا اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه انجام می دهند از همان ابتدا هیچ وقت انتظار تقدیر از ما نداشته اند، بلکه بر اساس آموزه های دینی و پایبندی ها و اعتقادات الهی که داشته اند، داوطلبانه و بدون هیچگونه اجباری آمده اند تا برای رضای خدا و مخلوقات خدا کمک کنند، و به جامعه و هم نوعان خود شان خدمت کنند تصریح کرد: خیرین با فعالیت های خود زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی، و نیازهای جامعه را مورد توجه قرار می‌دهند و بنابراین تقدیر از این عزیزان تقدیر از یک روش نیک و پسندیده است.

حسنی با بیان اینکه احساس مسئولیت هدف و همبستگی را ایجاد می کند‌ و باعث می شود انسانهای نیک اندیش در راستای برطرف کردن نواقص و ضعف‌ها و نیازهای همنوعان خود گام بر دارند ادامه داد: خیرین با فعالیتهای خود جامعه را هم در مسیر رشد توسعه و ترقی پیش می برند.

نصیری روحانی روستای بریز نیز طی سخنانی گفت: ما توفیق داشته ایم که بتوانیم در روستای بریز موسسه خیریه علی بن ابیطالب را راه اندازی کنیم. در این راستا از برادر ارجمند حاج موسی طاهری که تکیه گاه بنده برای ایجاد چنین موسسه و استمرار فعالیت‌های موسسه بوده است صمیمانه کمال تشکر و قدردانی را دارم. اگر ما می توانیم کاری برای نیازمندان انجام دهیم این از حمایت خیرین است و ما همچنان در ادامه نیز به حمایت این عزیزان نیازمندیم. آقای نصیری آماری از فعالیت های یک سال گذشته این موسسه ارائه کرد که در زمینه های مختلف فرهنگی، آموزشی، عمرانی و مسکن برای نیازمندان هزینه شده است. همچنین افزود؛ ما از طریق همین موسسه مبالغی را به سیل زدگان شمال کشور کمک کرده ایم و امیدواریم با حمایت بیشتر و مستمر خیرین محترم روستا بتوانیم کارهای بزرگتری نیز انجام دهیم.

محمد طاهری دهیار بریز ضمن سپاسگزاری از زحمات خیرین روستا گفت: وجود خیرین سبب خیر و برکت و باعث افتخار روستای بریز است. از عزیزانی که با سخاوت خود نسبت به حل مشکلات روستا با گذشت و فداکاری که دارند اقدام می‌کنند کمال تشکر را دارم.

طاهری تاکید کرد؛ خیرین زحمت کشیده اند و ما قدردان هستیم اما آنچه معمولا به چشم نمی آید خدمات دولت است. دولت هم کمک کرده است و در موارد بسیاری با همکاری خود مسائل و مشکلات روستا را حل کرده است.

در پایان جلسه دهیار بریز از همکاری و قول مساعد خیرین بریز در زمینه عمرانی خبر داد و گفت؛ یکی از خیرین عزیز هزینه ساخت نمازخانه و سرویس بهداشتی در ورودی اصلی روستا را متقبل شده است. همچنین یکی دیگر از این خیرین بزرگوار نیز در ساخت سالن چندمنظوره اجتماعات و فرهنگی برای روستا اعلام آمادگی نموده است.

دهیار بریز افزود ؛ با توجه به فرسودگی ساختمان پاسگاه انتظامی امیدواریم خیرین بریز نسبت به ساخت ساختمان جدید برای استقرار پاسگاه و جلوگیری از انتقال پاسگاه به محل دیگر اقدام نمایند.‌

در پایان مراسم نیز با اهداء لوح تقدیر و تندیس از خیرین بریز تقدیر شد.‌

 

 

 

خبرنگار: سحرطاهری

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۸:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین