پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 47 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

تجلیل از 120 دانش آموز برگزیده مسابقات قرآن و معارف اسلامی در لارستان

از ۱۲۰ دانش آموز برگزیده مسابقات قرآن و معارف اسلامی در لارستان تجلیل شد. به گزارش میلاد لارستان، آیین تجلیل از ۱۲۰ دانش آموز برگزیده مسابقات قرآن و معارف اسلامی،…

از ۱۲۰ دانش آموز برگزیده مسابقات قرآن و معارف اسلامی در لارستان تجلیل شد.

به گزارش میلاد لارستان، آیین تجلیل از ۱۲۰ دانش آموز برگزیده مسابقات قرآن و معارف اسلامی، مرحله مقدماتی استان و مدارس میزبان این مسابقات در شامگاه روز پنجشنبه در سالن اجتماعات شهید نوبخت با حضور معاون استاندار و فرماندار فرمانداری ویژه لارستان، معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش لارستان، امام جمعه موقت لارستان و جمعی از دانش آموزان برگزار شد.

با نهادینه کردن آیات قرانی فرزندانمان را از هجمه هایی که به ارزشهای انسانی می شود، ایمن کنیم

در این مراسم، فرماندار ویژه لارستان‌ در سخنانی با قابل تحسین دانستن تلاش و کوشش اولیا و مربیان در راه اعتلاء ارزشهای دینی، انسانی و اسلامی اظهار داشت: محور حرکت و پویایی و سرشار کردن جامعه از تعهد و تخصص اینگونه افراد است.

وی با تأکید بر بهره گیری از علما و اندیشمندان فعال در حوزه علوم قرآنی افزود: بنده به عنوان یک خدمتگزار، به دلیل تجربیاتی که در این سالها در حوزه اجرایی داشته‌ام احساس میکنم واقعا نقش جهت دهی در کار اجرایی بسیار مهم است و اینکه همه فعالیتهای ما در طول زندگی باید از یک جهت دهی خوبی که ما را به سمت کمال هدایت کند برخوردار باشد.

جلیل حسنی با اشاره به اینکه کتاب خدا منشور زندگی جامعه بشری امروز و همه دوران است، تصریح کرد: اگر ما نیاز به تخصص و شناخت ابعاد مختلف موضوعات در زندگی جامعه بشری داریم یا اگر بنا داریم که از نظر علوم مادی در ابعاد سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و هر آنچه که بشر در زندگی مادی به آن نیاز دارد تخصص پیدا کنیم، هر چقدر در این راستا تلاش و کوشش کنیم یقیناً در کنار آن به ارزش هایی که به زندگی ما جهت دهد، نیازمندیم.

این مسئول با بیان اینکه نیاز داریم به ظرفیتی که بتوانیم این خواسته های مادی و دنیوی خودمان  شکل دهیم و آن چیزی نیست جز کتاب خدا، که در همه عرصه‌ها برای ما برنامه دارد، ادامه داد: برنامه‌هایی که در عصر مدرن امروزی اگر از آن غافل شویم، از معنویت و ارزشهای دینی و ارزش‌های انسانی غافل شده ایم.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه اگر به این آیات و روایاتی که برای لحظه لحظه زندگی ما در همه ابعاد حرف دارد، دستور دارد و چهارچوب قاعده مندی دارد توجه نکنیم یقینا انسان هایی از دل همین تخصص و آموزه های مادی بیرون خواهد آمد که جهان را به فلاکت خواهند رساند،عنوان کرد: بسیار کار ارزنده‌ای است که فرزندان و نوجوانان و دانش‌‌آموزان ما در زمانی که ما کنارشان هستیم و از شهرستان خارج نشده‌اند بتوانیم آنها را با ارزش‌های دینی آشنا کنیم.

فرماندار ویژه لارستان بیان کرد: اگر به خوبی این ارزش‌ها را در وجود فرزندانمان نهادینه کنیم  یقیناً فردا که از کنار ما رفتند و در دانشگاه‌های بزرگ داخل و خارج از کشور مشغول تحصیل شدند این چهارچوب ها و مصونیت ها و این دیدگاه‌های اعتقادی و معنوی که دارند آنها را محفوظ و مصون خواهد داشت، از این همه ناهنجاری‌های اجتماعی که امروزه می‌بینیم کل جامعه را پر کرده است.

حسنی با بیان اینکه اگر ما سال‌های گذشته به کتاب خدا و آیه های قرآن نیاز داشتیم امروز چند برابر نیازمندیم، زیرا ما باید متناسب با هجمه هایی که به ارزش‌های انسانی و دینی می شود به همان نسبت بتوانیم خودمان را واکسینه کنیم و بتوانیم چهارچوب ها و ارزش‌های انسانی را پیاده کنیم، تصریح کرد: اگر در گذشته هجمه‌های فرهنگی از طریق کتاب و مجلات و نوار و ماهواره نقش داشت امروزه تک تک ما از پیر و جوان، زن و مرد و طفل و نونهال و نوجوان در همه ساعات، حتی در آن ساعاتی که پدر و مادر در کنار فرزند هستند ممکن است فرزندشان در قبال این هجمه‌های فرهنگی از طریق شبکه های اجتماعی گرفتار شود بنابراین نیاز داریم که بیشتر و بهتر از گذشته با فناوری جدید و توجه بیشتر بتوانیم آیات الهی و ارزش‌های انسانی را در وجود نوجوانان و جوانان خودمان نهادینه کنیم.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه در گذشته همه ما معتقد بودیم که تربیت فرزندان به وسیله والدین یا مربیان صورت می گیرد و حداکثر زمانی هم که در خیابان هستند به وسیله همکلاسی ها و دوستان ممکن است تاثیرپذیر از رفتار آنها باشد، یادآور شد: امروزه هیچ مربی و پدر و مادری نمی‌تواند ادعا کند که می تواند به طور تمام و کمال تمامی رفتارها و ورودی فکر و روح نوجوان خود را مدیریت کند هرچند که ممکن است فرزند شما در کنار شما نشسته باشد اما از طریق همین شبکه‌های اجتماعی و رسانه های اجتماعی بدترین نوع و ناپسندیده ترین شکل تربیت را به او ارائه دهند.

وی اضافه کرد: امیدواریم جوانان ما بتوانند همزمان با اینکه در جهان این چنینی زندگی می‌کنند با هنری که دارند خودشان را مدیریت کنند و این ریشه در همان تربیت اسلامی و دینی ما خواهد داشت.‌

شرکت ۱۷ هزار دانش آموز لارستانی در مسابقات قرآن

در ادامه مدیر آموزش و پرورش لارستان با اشاره به اینکه امسال ۱۷ هزار نفر شرکت کننده در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم داشته‌ایم، گفت: در حدود ۱۳ رشته قرآن، عترت و نماز مسابقات برگزار که خوشبختانه مدارس ما و دانش‌آموزان ما حضور حداکثری را داشتند.

مهدی اسماعیلی با بیان اینکه ۱۵ مدرسه میزبان رویدادهای قرآنی بودند، افزود: من از تمام این مربیان و دانش آموزان عزیز تشکر و قدردانی می کنم.

وی با ابراز خرسندی نسبت به اینکه در بین شهرستان‌های استان فارس ما رتبه نخست را کسب کرده ایم تصریح کرد: با توجه به تمام آن ظرفیت‌هایی که به شهرستان ما اختصاص داده اند و به دلیل رتبه ها و امتیازات بالای دانش آموزان ما، در مسابقات مرحله استانی هم حدود ۴۵ نفر دعوت شده‌اند، که امیدواریم به مراحل و امتیازات و مسابقات کشوری هم دست پیدا کنند.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش لارستان با اشاره به اینکه آن چیزی که مدنظر اهداف و مسابقات قرآنی است تربیت دینی و آشنایی جوانان به مکتب قرآن و اسلام و سنت و سیره نبوی است، تصریح کرد: انتظار می رود یک جامعه دینی با سبک زندگی اسلامی را در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان داشته باشیم.

این مسئول با اذعان به اینکه هدف این مسابقات تخصصی کردن و به هر حال رتبه های آنچنانی که در بعضی از مسابقات شاهد هستیم، نیست ادامه داد: بلکه یک رویداد تربیتی است که ما بتوانیم طبق آنچه که در سند تحول آموزش و پرورش آمده است اینجا مدارس اسلامی با دانش آموزان مسلمان هماهنگ با سبک و سیاق زندگی دینی را داشته باشیم.

اسماعیلی با بیان اینکه ۲۵ هزار دانش‌آموز در سطح شهرستان لارستان داریم که در سه مقطع ۱۷ هزار نفر شرکت کرده‌اند، اضافه کرد: در مقطع ابتدایی و متوسطه اول مسابقات در سطح لارستان کارشان تمام می شود و مقطع متوسطه دوم به مراحل مسابقات استانی راه پیدا می‌کنند.

بدون نماز و اخلاق، انسانیت تامین نمی‌شود

همچنین در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین محمد رمضانی امام جمعه موقت لارستان با تقدیر والدین دانش آموزان، گفت: اگرچه پدر و مادر انسان را از ملکوت به ملک آورده اند، این آموزش قرآنی در کنار آموزش و  پرورش است که فرزندان ما را از عالم ملک به عالم ملکوت ارتقا می‌دهد و این نکته بسیار مهم است.

وی با ذکر آیه ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه «ای مردم خداوند قرآن را با دو صفت‌‌ * نور و کتاب مبین* برای شما فرستاده است» افزود: این دو صفت چندین اثر مهم دارد که یکی از این صفتها می گوید قرآن نور است، زیرا از عالم بالا و از عالم ملکوت است و هیچ جامعه‌ای بدون تعالیم قرآنی نورانی نخواهد شد.

امام جمعه موقت لارستان با اشاره به اینکه همینطور که حیات در مقابل ممات و علم در مقابل جهل است نور در مقابل ظلمت است، تصریح کرد: بودن با قرآن یعنی فاصله گرفتن از ظلمت و تاریکی ها، خصوصاً در دنیای امروز که بشر اگر در کنار قرآن نباشد قطعاً در چاه ظلمت فرو رفته است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قرآن در آیات نگفته که علم نور است، چون علم با تمام مزیت ها و فایده هایی که دارد یک ابزار است و نقش ابزاری دارد، خاطر نشان کرد: انسان با برکت علم طبیعت را تسخیر کرده است، اما علم برای انسان جهت تعیین نمی کند و تعیین جهت زندگی فقط و فقط با دین است، این دین است که به انسان هدف متعالی می دهد.

حجت الاسلام رمضانی ادامه داد:  آن کسانی که به دنبال خشنودی خداوند هستند به واسطه قرآن می توانند به آن چیزی که سعادت دنیا و آخرت را تعیین می کند و انسان را از بدبختی های دنیا و آخرت دور می‌کند دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه بشر بدون تعالیم قرآن نابینا است و اگر بخواهد بینایی پیدا کند و سعادتمند شود فقط در گرو انس گرفتن با قرآن است، عنوان کرد: قرآن هم باور مردم و هم داور مردم است.

امام جمعه موقت لارستان با اشاره به اینکه باید با قرآن باورهایمان را بارورتر کنیم و داور مردم ملاک زندگی قرآنی است، یادآور شد: عقیده و اخلاق شرط انسانیت است و انسانیتِ انسان بعد از عقیده و اخلاق و دین و قرآن است.

رمضانی با تأکید بر اینکه بدون نماز و اخلاق، انسانیت تامین نمی‌شود، اضافه کرد: انسانیتِ انسان اگر به سیرت او است و نه به صورت او، فقط و فقط با دین و قرآن شکوفا می شود و انسانیتِ انسان در گرو و عقیده و معارف و ارزشهایی دینی او است.

خبرنگار؛ سحرطاهری

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۴:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین