جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

اعتبار پروژه احداث باند دوم جهرم-لار-بندرعباس از نظر اعتباری ضعیف است

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: احداث باند دوم جهرم، لار و بندرعباس مشترک بین ادارات کل راه و شهرسازی فارس، لارستان و هرمزگان است و از نظر اعتباری…

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: احداث باند دوم جهرم، لار و بندرعباس مشترک بین ادارات کل راه و شهرسازی فارس، لارستان و هرمزگان است و از نظر اعتباری ضعیف است که ۱۰ کیلومتری که جزو تعهد اداره کل راه و شهرسازی فارس بوده تا پایان سال به اتمام‌می رسد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، پروژه‌های نصب ۱۰ هزار دستگاه کنتور فهام به منظور ایجاد جایگاه ارتباطی متناسب با بخش کشاورزی و نظارت بر مصرف انرژی در این بخش، احداث شرکت پالایش سپهر پارسیان برای تولید اتان و استحصال گازهای مخلوط صنعتی، احداث شرکت کربنات سدیم کاوه ، احداث واحد صنعتی شرکت کاغذ زاگرس و احداث فاز دوم کارخانه سیمان خاکستری نی‌ریز، از ۲۳ پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در استان فارس هستند.

از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در استان فارس می‌توان به احداث واحد صنعتی شرکت کاغذ سبز خرامه، احداث واحد صنعتی و بسته‌بندی عسل و تولید ملکه توسط شرکت ملکه زنبور عسل کازرون، احداث هتل پنج ستاره رز، احداث مرکز فرهنگی سعدی، احداث هتل سه ستاره، احداث اقامتگاه سنتی، احداث سد تاخیری تغذیه‌ای تنگ خمار فسا و احداث قطعه اول تونل شهید باقری در محور لامرد – خنج اشاره کرد.

همچنین احداث سالن در مجموعه حجاب شیراز، پروژه تولید و مصرف ایمپلنت‌های داخلی به جای نمونه خارجی، پروژه تولد و مصرف الکترودهای قلبی، پروژه‌ تولید و مصرف تیغه‌های دراماتوم داخلی به جای خارجی، احداث راه‌آهن جهرم-لار، احداث باند دوم محور فسا-داراب، احداث باند دوم راه‌ کوار-فیروزآباد، بهسازی راه اصلی فیروزآباد-قیر و خنج، احداث فاز اول صنایع آلومینیوم جنوب برای تولید شمش آلومینیوم و توسعه فاز اول مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد برای تولید کنسانتره آهن-گندله آهن و آهن اسفنجی از دیگر اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در استان فارس هستند.

در سند پیشران توسعه استان فارس، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مسئول پیگیری مستمر روند اجرای کامل ۲۳ پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی تا حصول نتیجه انتخاب شده است.

استاندار فارس در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران گفت: در سند پیشران توسعه استان علاوه بر ۱۸۰ پروژه پیش بینی شده در سند، ۲۳ پروژه به عنوان پروژه اولویت دار استان مصوب شده بود.

عنایت الله رحیمی افزود: عملکرد این ۲۳ پروژه بیش از ۸۵ درصد پیشرفت است، تنها یکی دو پروژه با مشکلات و معضلاتی روبرو بود که در نشست امروز مقرر شد در سطح ملی و استانی مسایل آنان پیگیری شود که امیدواریم این پروژه ها نیز زودتر به نتیجه برسد.

همچنین در این نشست رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس نیز در جمع خبرنگاران گفت: چنانچه پروژه های اقتصاد مقاومتی در سال جاری به اتمام برسد در سیمای توسعه استان اثرگذار خواهد بود.

حسن نوروزی با اشاره پروژه های اقتصاد مقاومتی در حوزه راه های مواصلاتی افزود: قطعه اول تونل شهید باقری در محور لامرد به خنج ، ۱۰ کیلومتر از محور فسا به داراب از جمله این پروژه ها است که این پروژه ها تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: در محور کوار به فیروزآباد ۲۱ کیلومتر محور تا پایان سال تکمیل می شود و به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: در محور فیروزآباد، قیر و خنج نیز ۶ کیلومتر مسیر و در محور جهرم به لار ۱۰ کیلومتر مسیر تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

جعفر زاهدی مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس نیز در این نشست افزود: باند دوم محور کوار به فیروزآباد نیز تمام شده و از آن استفاده می شود.

وی ادامه داد: احداث باند دوم جهرم، لار و بندرعباس مشترک بین ادارات کل راه و شهرسازی فارس، لارستان و هرمزگان است و از نظر اعتباری ضعیف است که ۱۰ کیلومتری که جزو تعهد اداره کل راه و شهرسازی فارس بوده تا پایان سال به اتمام‌می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: احداث راه فیروزآباد، قیر و خنج که ۶ کیلومتر آن در تعهد اقتصاد مقاومتی بوده است اگر تامین اعتبار شود تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان نیز در این نشست گفت: احداث قطعه اول تونل شهید باقری به طول ۱۰.۵ کیلومتر با روشنایی موقت در حال بهره برداری است و اگر ۲۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شود روشنایی و لایه آسفالت آن تمام می شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۵:۱۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “اعتبار پروژه احداث باند دوم جهرم-لار-بندرعباس از نظر اعتباری ضعیف است”

  1. ناشناس گفت:

    دست مدیرکل درد نکنه که بجای دفاع از پروژه مهم محور جهرم لار بندرعباس و اخذ اعتبار برای این پروژه مهم که باید در اولويت کارهای اداره کل باشد،پیگیر پروژه دیگریست.واقعا بنام ما و به کام دیگران

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین