یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 32 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

افتخاری: بارندگی از دوشنبه مهمان منطقه جنوب و لارستان خواهد بود

کارشناس ارشد هواشناسی با اشاره به الگوی نقشه های هواشناسی از شروع بارندگی از روز دوشنبه فردا در منطقه جنوب و لارستان خبر داده و احتمال سیلاب را در روزهای…

کارشناس ارشد هواشناسی با اشاره به الگوی نقشه های هواشناسی از شروع بارندگی از روز دوشنبه فردا در منطقه جنوب و لارستان خبر داده و احتمال سیلاب را در روزهای آتی دور از انتظار ندانست.

به گزارش میلاد لارستان دانیال افتخاری اظهار داشت: ابرناکی پدیده غالب چند روز اخیر منطقه بوده و مدتی هست آفتاب  در آسمان به خوبی مشاهده نمی شود. وی گفت: اما از امشب ابرهایی به اصطلاح قوی تر در آسمان قابل رویت خواهد بود. وی اظهار داشت: بر اساس نقشه‌ها از اوایل روز دوشنبه باران مهمان منطقه جنوب و لارستان خواهد بود.

این کارشناس ارشد هواشناسی اظهار داشت: هرچند نوسانات در وضعیت دما و فشار و در نتیجه الگوی نقشه‌ها، زیاد می باشد، اما در بارش های این هفته (جنوب و بعضی مناطق دیگر کشور) شکی وجود ندارد. افتخاری افزود: بارش نخست که با کاهش چشمگیر دما  همراه هست، به امید خدا روز دوشنبه آغاز خواهد شد  اما شدت آن زیاد نیست و چندان شکل رگباری ندارد.

وی در توضیح پدیده کاهش دما نیز اظهار داشت: با توجه به وضعیت دمایی در روزهای پیش و شدت بالای _تابش خورشیدی_  در منطقه، خنک شدن نهایتاً در حد ۵-۶ درجه سانتی‌گراد در روز و ۳-۴ درجه در نیمه شب قابل تصور خواهد بود هرچند این خنکی که ناشی از نفوذ «توده سرد سیبری» هست، بیش از ۴۸ ساعت دوام نخواه داشت.

وی در پایان اظهار داشت:  نفوذِ کاملتر همین هوای خنک زمینه‌سازِ بارش شدیدتر در روز پنج‌شنبه خواهد بود که *احتمال سیلاب*  برای مناطق مختلف دور از انتظار نیست.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین