چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 11

اجرا پروژه کنترل سیلاب در روستای کاریان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از روند اجرای احداث پروژه کنترل سیلاب و آبخیزداری کاریان لار که با همکاری خیرین آبخيزداری در حال اجراست  بازدید کرد. به گزارش…

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از روند اجرای احداث پروژه کنترل سیلاب و آبخیزداری کاریان لار که با همکاری خیرین آبخيزداری در حال اجراست  بازدید کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ، منصور رضایی در خصوص این طرح مشارکتی گفت: این پروژه طی تفاهم نامه مشترک همکاری ما بين اداره كل منابع طبيعي و آبخیزداری فارس با خیرین نیکوکار لارستانی در حال ساخت است .

وی اعتبار لازم برای اجرای این پروژه را ٧٠ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود : خیرین آبخیزدار شهرستان لارستان در این راستا بخشی از هزینه ها را متقبل شده اند.

رضایی تقویت سفره های آب زیر زمینی و منابع آبی اطراف این پروژه به منظور  پیشگیری از پدیده  فرونشست زمین و نیز جلوگیری از وقوع سیلاب های مخرب و ویرانگر را از جمله اهداف مهم احداث این بند آبخیزداری عنوان کرد و گفت : کارکرد مهم اکثریت طرح های آبخیزداری کنترل رواناب ، کنترل سیلاب ، تقویت سفره های آب زیر زمینی و نیز جلوگیری از فرسایش خاک و مقابله با پدیده بیابانزایی است که این امر در فرآیند پروژه ها كمتر لحاظ مي شود .

به گفته او عملیات هاي آبخیزداری در ترکیب با دیگر پروژه های منابع طبیعی موجب ترمیم و تقویت پوشش گیاهی در عرصه های مرتعی و جنگلی شده و پایداری این عرصه ها را بدنبال خواهد داشت .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با اشاره به استقبال چشمگیر مردم از فعالیتهای آبخیزداری و نقش مؤثر خیرین لارستانی گفت : با استفاده ازاین پتانسیل ها  ميتوان شاهد تسریع در روند اجرای بیشتر طرح‌های آبخیزداری و اثرات مفید این طرح ها بویژه در نقاط حساس شهرستان باشیم  .

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۹:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین