یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

ذخیره بیش از ۴ میلیون مترمکعب آب در بندهای خاکی لارستان

  مدیر جهاد کشاورزی لارستان به آماری از آبگیری مخازن سدها و بندهای خاکی در نقاط مختلف لارستان اشاره کرد و گفت: در سد سایبان یک میلیون و ۲۰۰ هزار…

 

مدیر جهاد کشاورزی لارستان به آماری از آبگیری مخازن سدها و بندهای خاکی در نقاط مختلف لارستان اشاره کرد و گفت: در سد سایبان یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب، سد صحرای باغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب، سد شرفویه ۵۰۰ هزار مترمکعب و سد بیخویه ۹۵۰ هزار مترمکعب آب ذخیره شده است.

محمدجواد مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان آماری درخصوص میزان خسارات ناشی از بارش‌های اخیر به محصولات کشاورزی، باغی و دامداری لارستان اظهار داشت: در بخش محصولات زراعی ۶ هزار و ۷۳۷ هکتار به ارزش ۲۱۱ میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال دچار خسارت شدند.

وی میزان آسیب به ۱۰ هکتار از محصولات باغی را معادل ۱.۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در بحث محصولات دامی ۳ دهم میلیارد ریال، قنات ۳۰ میلیارد ریال، کانالهای آبرسانی ۴۰ میلیارد ریال، جاده بین مزارع ۴۸ میلیارد ریال، چاه و سیستم آبیاری ۴۰ میلیارد ریال و بندخاکی ۱۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

این مسئول مجموع میزان خسارت‌ها را بیش از ۲ هزار میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: بیشترین خسارات به محصول گندم آبی به ۶ هزار و ۵۸۲ هکتار با هزینه تقریبی ۱۸۰ میلیارد ریال برشمرد.

معاون مدیرکل جهاد کشاورزی استان فارس خاطر نشان کرد: بیشترین خسارت به بخش‌های مرکزی و بنارویه لارستان بوده است.

وی همچنین به آماری از آبگیری مخازن سدها و بندهای خاکی در نقاط مختلف لارستان کرد و گفت: در سد سایبان یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب، سد صحرای باغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب، سد شرفویه ۵۰۰ هزار مترمکعب و سد بیخویه ۹۵۰ هزار مترمکعب آب ذخیره شده است.

مظفری با اذعان به اینکه به محض دریافت هشدارهای سیل به کلیه بهره برداران از طریق ۲۸۰۰ فقره پیامک و همچنین از طریق بخشداران، شوراها و دهیاریها نسبت به اطلاع رسانی گسترده اقدام شد، اضافه کرد: پس از وقوع سیل با مراجعه کارشناسان به مناطق مختلف و حضور میدانی در مزارع و باغات و دامداری‌ها، نسبت به برآورد خسارت و اعلام به ستاد بحران اقدامات لازم ظرف کوتاهترین مدت انجام شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین