یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

موحدی:در موضوع راه، حق منطقه ادا نشده است

میلاد لارستان: در نخستین روزهای حضور مدیر کل جدید راه و شهرسازی لارستان در ساختمان تازه بازسازی شده‌ی بلوار دادمان، رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان به دیدار وی رفت و…

میلاد لارستان: در نخستین روزهای حضور مدیر کل جدید راه و شهرسازی لارستان در ساختمان تازه بازسازی شده‌ی بلوار دادمان، رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان به دیدار وی رفت و مسئولیت جدید را به مهندس باقری فرد تبریک گفت.

 به گزارش میلاد لارستان؛ یعقوب موحدی در این دیدار، ضمن خوشامدگویی به مدیر کل راه و شهرسازی، پس از تشریح ویژگی‌های جغرافیایی و اجتماعی لارستان، تأکید کرد: مقام معظم رهبری در سفر سال ۸۷ به منطقه، از کلمه‌ی «لارستان بزرگ» استفاده کردند که نشان از بزرگی و اهمیت این شهرستان از جهات گوناگون است.

وی افزود: بنده و دیگر اعضای شورای شهرستان آماده هرگونه همکاری و حمایت هستیم تا در این مسئولیت خطیر و خدمت به مردم ولایی، فهیم و صبور لارستان موفق باشید.

رئیس شورای شهرستان با بیان اینکه بخش‌ها و مناطق جدا شده از لارستانِ قدیم همچنان با مرکز شهرستان ارتباط دوستانه و برادرانه دارند، خاطرنشان کرد: این منطقه‌ی بزرگ با وسعتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع همراه با چند شهرستان دیگر تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی لارستان قرار دارند و این اداره کل بیش از ۳۰ سال در اینجا دایر است؛ اما با این وجود جاهایی که باید بیشتر کار انجام می‌شده دچار عقب‌ماندگی است.

موحدی وضعیت جاده‌های مختلف لارستان و نیز شهرهای اطراف را در شأن منطقه به عنوان نخستین خاستگاه حکومت اسلامی ندانست و بیان داشت: وقتی با سال ۵۷ مقایسه می‌کنیم بحمدالله و به برکت انقلاب و خون شهدا از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین قسمت لامرد آن هم به‌صورت بزرگراه آسفالت شده است؛ و با توجه به حضور برخی مسئولین در پست مدیر کلی، به بعضی مناطق اطراف بیشتر رسیدگی شده است.

رئیس شورای اسلامی لارستان با تأکید بر این مسأله که «حق منطقه ادا نشده است»، و ضمن برشمردن ویژگی‌ها و کمبودهای راه‌های ارتباطی شهرستان، گفت: زیبنده‌ی استان فارس و لارستان نیست که ورودی استان هرمزگان به فارس این‌گونه باشد.

وی خطاب به مدیر کل اضافه کرد: شما می‌توانید با تعامل سازنده با ادارات کل راه هرمزگان و فارس قدم‌های خوبی بردارید و از این فرصت الهی مسئولیت، برای خدمت به مردم بهره بگیرید.

موحدی با بیان اینکه «در هیچ جای مملکت افراد عادی و خیرین برای جاده هزینه نمی‌کنند» تصریح کرد: اگر برخی از این جاده‌های موجود همچون لار- جهرم، لار- بندرعباس، و لار- زرین دشت تکمیل شود بسیار تأثیرگذار و به نفع اقتصاد استان و شهرستان است و قطعاً در کارنامه‌ی فعالیت جنابعالی نیز خواهد درخشید.

وی همچنین مسأله‌ی روشنایی جاده‌ها را بسیار مهم توصیف کرد که در برخی مسیرها نبود آن سبب تصادفات شدیدی شده است.

موضوع راه‌آهن در لارستان هم از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست صمیمانه مطرح شد.

رئیس شورای شهرستان اظهار داشت: فاصله کوتاه مرکز شهرستان از نزدیک‌ترین ایستگاه راه‌آهن (حدود ۱۴۰ کیلومتر) که ۵۰ کیلومتر آن نیز زیرسازی شده، موقعیت مناسبی است که باید برای اتصال به شبکه‌ی سراسری از آن استفاده کرد؛ قدم خیری که در زمان زنده‌یاد حاج مجمدحسین نخبه الفقهایی نماینده‌ی تلاشگر وقت برداشته شد و اکنون باید آن راه ادامه یابد.

از دیگر مسائل و موضوعات مطرح شده در دیدار موحدی با مدیر کل جدید راه و شهرسازی لارستان، می‌توان به این موارد اشاره کرد: لزوم بهره‌گیری از نیروهای باتجربه و کاردان در مجموعه اداره کل، همکاری شورای اسلامی شهرستان با اداره کل برای جذب سرمایه‌ی خیرین و سرمایه‌گذاران، لزوم تلاش بیشتر برای حل مشکلات مردم در مجموعه مسکن مهر، دوری همه‌ی مسئولین از مسائل حزبی و جناحی، توجه بیش از پیش به زیباسازی شهر و اصلاح ورودی‌های مرکز شهرستان، جلسه مشترک با مدیر کل راه‌آهن فارس و بازدید از منطقه.

در این نشست، مهندس محمدرضا باقری فرد با تشکر از رئیس شورای شهرستان، ابراز امیدواری کرد با همکاری همه‌ی مسئولین و نیز شوراهای شهر، روستا، بخش و شورای شهرستان بتواند گرهی از مشکلات راه و شهرسازی شهرستان‌های لارستان، گراش، خنج، لامرد و مهر باز کند.

وی به ادامه‌ی بهسازی جاده‌ی لار- بندرعباس اشاره کرد و گفت: این طرحِ مصوب نیاز به سرمایه‌گذاری خیرین و بخش خصوصی دارد؛ البته بخشی از کارها شروع شده و انشاءالله با سرعت پیگیری خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان با تأکید بر استفاده هرچه بیشتر از پتانسیل‌های منطقه و نیز نگاه بدون تبعیض به همه‌ی مناطق تحت پوشش اداراه کل، اظهار داشت: در بحث راه‌ها و نیز زیباسازی و مبلمان شهری باید به‌گونه‌ای کار شود که هم دید اقتصادی لحاظ شود و هم لارستان مرکزیت خود را حفظ کند.

در پایان، باقری فرد با اعلام آمادگی برای هرگوه تعامل و ارتباط با شورای اسلامی شهرستان، قول داد که در یکی از جلسات این شورا و نیز مجمع رؤسای شوراها و مجمع بخشداران حضور پیدا کند.

خبرنگار: دانیال افتخاری

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۷:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین