پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۱ق.ظ
::آخرین مطلب 42 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

فعالیت 28 واحد تولیدی غذایی، بهداشتی و پزشکی در لارستان

میلاد لارستان: معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی لارستان از فعالیت ۲۸ واحد تولیدی غذایی، بهداشتی و پزشکی در این شهرستان خبر داد. دکتر هوشنگ جعفرپور صبح امروز در…

میلاد لارستان: معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی لارستان از فعالیت ۲۸ واحد تولیدی غذایی، بهداشتی و پزشکی در این شهرستان خبر داد.

دکتر هوشنگ جعفرپور صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه مجموع فعالیت هایی که در حوزه معاونت غذا و دارو انجام می گیرد از نوع وظائف حاکمیتی است، اظهار داشت: هدف آن تدبیر و نظارت بر فرآیند تولید، واردات و چگونگی توزیع محصولات دارویی، غذایی، بهداشتی، آرایشی و همچنین تجهیزات پزشکی قابل اعتماد و سالم است که امروزه تحت عنوان کالای سلامت محور شناخته می شوند.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت غذا و دارو بسیار گسترده و مهم است، افزود: نظارت بر تولید صحیح خیارشوری که در فست فودها استفاده می شود تا سلامت داروهایی که در بدترین بیماری ها مصرف می شود یا تجهیزاتی که در قلب و چشم بیماران جای گذاری می شوند، همگی در زمره وظائف غذا و دارو قرار دارد.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی لارستان بیان کرد: کارشناسان و ناظران این قسمت، کار نظارت بر تهیه و توزیع محصولات غذایی، آشامیدنی، بهداشتی، آرایشی، دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و غیره به طور مستمر و در قالب بازرسی ها از مراکز تهیه و توزیع عهده دار هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه ۲۷ واحد تولیدی فعال در بخش محصولات غذایی و بهداشتی در حوزه استحفاظی این دانشکده در لارستان وجود دارد، تصریح کرد: در زمینه تولید محصولات و فرآورده های پزشکی نیز ۱ واحد در لارستان مشغول به فعالیت است.

وی درخصوص کیفیت محصولات تولیدی در کارخانجات و کارگاههای فعال در سطح شهرستان لارستان، خاطر نشان کرد: ارزیابی محصولات براساس شاخص های واحدهای تولیدی لبنی، گوشتی، شیرینی جات، محصولات بهداشتی و آرایشی و غیره متفاوت است.

جعفرپور با تأکید بر اینکه شرط فعالیت هر واحد تولیدی و توزیعی کسب حداقل نمراتی است که آن واحد تولیدی بدست می آورد، افزود: خوشبختانه در منطقه لارستان نتایج ارزیابی ها از واحدهای تولیدی قابل قبول بوده و حتی برخی از محصولات این شهرستان دارای برند ملی هستند.

وی در پایان، افزود: همشهریان می توانند برای ارائه شکایات خود در زمینه مواد غذایی و بهداشتی فاسد با شماره ۵۲۲۴۳۸۷۵ تماس حاصل نمایند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین