شاغلان، بیکاران و فعالان عرصه کسب و کار لارستان برای مشاهده و تکمیل اطلاعات شغلی و کسب و کار خود به سامانه اشتغال و کسب و کار کشورمراجعه کنند. معاون مدیرکل…
شاغلان، بیکاران و فعالان عرصه کسب و کار لارستان برای مشاهده و تکمیل اطلاعات شغلی و کسب و کار خود به سامانه اشتغال و کسب و کار کشورمراجعه کنند.
معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان، با اشاره به راه اندازی سامانه اشتغال و کسب و کار کشور در خصوص عملکرد آن گفت: اطلاعات و دادههای دقیق و جامع بازار کار و اشتغال از طریق این سامانه در اختیار مدیران ارشد و سیاستگذاران قرار میگیرد تا بتوانند در طراحی سیاستها و برنامههای اشتغال از آن بهره ببرند.
به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی اداره تعاون کار لارستان، عبدالمهدی قاسمی با بیان اینکه این سامانه در راستای سیاستگذاری و برنامهریزی بازار کار و اشتغال راه اندازی شده ، افزود: ایجاد بانک اطلاعات شغلی افراد در سن کار،بانک اطلاعات بنگاهها و پایگاه اطلاعات مشاغل بخشهای اصلی این سامانه است.
تقویت توان سیاستگذاری، اجرا و نظارت در حوزه اشتغال و بازار کار، پایش مستمر عملکرد طرح و سیاستهای اشتغالزا، شناسایی شاغلان بخش غیر رسمی بازار کار، پیشبینی نیازها، فرصتها و تهدیدهای آینده کشور، رصد و پایش تحولات حوزه اشتغال برای تطبیق سرفصلهای آموزشی متناسب با نیاز بازار کار، تجزیه و تحلیل روند نقل و انتقالات نیروی کار در سطح (ملی و منطقهای)، تخصیص شناسه شغلی به افراد در سن کار برای تعیین وضعیت شغلی و تخصیص کد استاندارد برای مشاغل همراه با شرح جامع مشاغل،از جمله اهداف دیگری بود که قاسمی بدان اشاره کرد.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان، تصریح کرد: تولید اطلاعات، دانش و تجزیه و تحلیل کسب و کار و اشتغال برای سیاستگذاران و سایر ذینفعان بازار کار هدف غایی این سامانه است.
قاسمی، از همه افراد ۱۵ سال به بالا و در سن کار شهرستان های لارستان و اوز شامل شاغلان و بیکاران و افراد خانه دار، محصل، بازنشسته، دارای درآمد بدون کار و همچنین فعالان عرصه کسب و کار اعم از کارفرمایان دارای مجوز و بدون مجوزدعوت کرد تا ضمن مشاهده اطلاعات شغلی و کسب و کار خود در این سامانه برای تکمیل آن به lmis.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
قاسمی، با تاکید بر اینکه همه اطلاعات افراد و صاحبان کسب و کار به صورت محرمانه خواهد بود، در خصوص مراحل ثبت نام در سامانه نیز توضیح داد و گفت: مرحله اول فرد وارد بخش ثبت نام شده و نسبت به تکمیل اطلاعات عمومی و اختصاصی فردی اقدام میکند، پس از این مرحله با دریافت نام کاربری و گذرواژه وارد سامانه میشود و در مرحله سوم نیز دریافت خلاصه کارنامه شغلی است.
به گفته رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان، کاربر میتواند تمامی اطلاعات مربوط به سوابق شغلی، تحصیلی و گواهی نامهها را در این سامانه درج کرده و کارنامه کاری خود را تکمیل کند.
عبدالمهدی قاسمی در پایان تاکید کرد: با ایجاد سامانه اطلاعات شغلی، برای همه افرادی که در سن کار هستند، شناسنامه شغلی صادر و افراد اعم از شاغلان و بیکاران بر اساس نوع رشته و تخصص شناسایی و کدبندی میشوند و این ابزار در جهت تقویت نظام اطلاعات بازار کار و سیاستگذاری دقیق اشتغال مورد استفاده قرار میگیرد.
س-۲۱۰