جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0

نیروگاه و پست برق ۴۰۰ کیلوولت لارستان گیر تامین اعتبار ….

نیروگاه ۴۰۰ کیلوولت لارستان که از سال ۱۳۹۵ مطرح شده، همچنان به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی به مرحله ساخت نرسیده است. این پروژه که قرار بود به عنوان یکی…

نیروگاه ۴۰۰ کیلوولت لارستان که از سال ۱۳۹۵ مطرح شده، همچنان به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی به مرحله ساخت نرسیده است. این پروژه که قرار بود به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت دار برق استان فارس در سفر هیئت دولت به لارستان در سال ۱۳۸۸ مصوب شود، با وجود واگذاری زمین مورد نیاز و آغاز عملیات اجرایی خط انتقال، هنوز به پایان نرسیده است. تأمین منابع مالی لازم برای پروژه همچنان با مشکل مواجه است. بر اساس گزارش‌ها، نیاز به بودجه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تنها برای مراحل اولیه آن دارد.

پروژه‌های مشابه در منطقه، مانند نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت‌های ۱ مگاوات و ۱۰ مگاوات در حال اجرا هستند، اما نیروگاه ۴۰۰ کیلوولت لارستان به دلیل مشکلات ذکر شده همچنان متوقف مانده است.

لازم به ذکر است “این پست برق در سفر هیئت دولت در سال ۱۳۸۸ به عنوان یکی از پروژه‌های اولویتدار و مهم برق استان فارس مصوبه گردیده که طی سنوات گذشته ضمن واگذاری میزان ۲۰ هکتار زمین مورد نیاز سایت در اراضی مشهور به پشته سنگر لارستان عملیات اجرایی خط انتقال از نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان جهرم به این شهرستان انجام شده است.”

به گزارش میلاد لارستان لازم است نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی به جد پیگیر تامین اعتبار موضوع مذکور از وزیر محترم نیرو باشد. بدیهی است قطعی های اخیر در تابستان امسال خود گواهی بر اهمیت بیش از پیش تامین اعتبار جهت راه اندازی و تکمیل این نیروگاه در منطقه می باشد.

نوشته شده در تاریخ:پنج‌شنبه 26 سپتامبر 2024 ساعت 5:37ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین