چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0

تشخیص تب دنگی در لارستان/ثبت ۱۸۹ مورد ابتلا به تب دنگی در کشور

براساس گزارش‌های نظام مراقبت سندرمیک جاری در کشور از ابتدای سال جاری تا ۲۱ شهریور ماه، ۱۸۹ ابتلای «تب دنگی» گزارش شده است. به گزارش میلاد لارستان، دکتر عرشی رئیس…

براساس گزارش‌های نظام مراقبت سندرمیک جاری در کشور از ابتدای سال جاری تا ۲۱ شهریور ماه، ۱۸۹ ابتلای «تب دنگی» گزارش شده است.

به گزارش میلاد لارستان، دکتر عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: براساس گزارش‌های نظام مراقبت سندرمیک جاری در کشور از ابتدای سال جاری تا ۲۱ شهریور ماه، ۱۸۹ ابتلای «تب دنگی» گزارش شده است.

وی افزود: بر مبنای بررسی اپیدمیولوژیکی انجام شده برای بیماران، در حال حاضر اکثریت موارد تشخیص داده شده سابقه سفر به خارج از کشور داشته‌اند.

این مسئول تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان فارس یعنی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی شهرهای «گراش»، «لارستان»، «جهرم» و «شیراز» توانسته‌اند اغلب موارد ابتلای وارده را تشخیص دهند؛ منظور از موارد وارده این است که افراد، سابقه سفر به خارج از ایران را دارند و در کشوری دیگر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی یادآور شد: براساس گزارش‌های ارائه شده، ۴۴ مورد انتقال محلی ثبت شده که از این تعداد، ۱۱ مورد در شهرستان «بندرلنگه» استان هرمزگان و ۳۳ مورد در «چابهار» استان سیستان و بلوچستان تشخیص داده شده‌اند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۹ب٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین