جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۱ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

۲۳ هزار دانش آموز در لارستان به کلاس درس رفتند

۲۳ هزار دانش آموز در لارستان به کلاس درس رفتند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان، مراسم جشن…

۲۳ هزار دانش آموز در لارستان به کلاس درس رفتند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان، مراسم جشن بازگشایی مدارس در لارستان با حضور جمعی از مسئولین و چهره‌های برجسته، از جمله حجت‌الاسلام و المسلمین مختار موسوی خرم، امام جمعه شهر لار، دکتر داریوش دهقان، فرماندار ویژه لارستان، مهندس امیرمسعود اکبرپور، مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان فارس و نماینده استان در پروژه مهر، و مهندس عبدالحمید اخوان، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش لارستان، با شور و حال ویژه‌ای برگزار شد.

اخوان، در ابتدای سخنان خود با استناد به آیه‌ای از سوره مبارکه قلم ، آغاز سال تحصیلی را با شعار «برای ایران، برای مدرسه» اعلام کرد. او با افتخار به دستاوردهای لارستان در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و از افتتاح چندین مدرسه جدید و تجهیز آن‌ها برای سال تحصیلی جدید خبر داد. همچنین، اخوان با خوشحالی از استخدام ۲۰۰ معلم بومی و توانمند خبر داد که قرار است روح تازه‌ای به کالبد تعلیم و تربیت منطقه بدمند.

وی با اشاره به موفقیت‌های درخشان معلمان لارستانی در سطح کشور و استان، تأکید کرد: «سال گذشته شاهد انتخاب معلمان نمونه ملی و استانی از لارستان بودیم که افتخار بزرگی برای این منطقه به شمار می‌رود.» او همچنین به حضور پررنگ معلمان لارستانی در رویداد بین‌المللی “الف‌تا” اشاره کرد که در این رقابت ۴ نفر از همکاران فرهنگی لارستان موفق به کسب رتبه اول شدند. در بخش گروهی نیز مدرسه شاهد شهدای فرهنگی توانست مقام برتر را از آن خود کند.

اخوان در ادامه افزود: «با بیش از ۲۰۸ مدرسه و ۹۷۰ کلاس درس، آموزش و پرورش لارستان در مهرماه امسال میزبان ۲۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی و متوسطه است. این حرکت عظیم بدون حمایت‌های ارزشمند مسئولین کشوری و استانی و شهرستانی ممکن نبود.»

در بخش دیگری از مراسم، حجت‌الاسلام دکتر مختار موسوی خرم، امام جمعه لار، با تبریک سال تحصیلی جدید به دانش‌آموزان، بر اهمیت معنویت در تربیت نسل جوان تأکید کرد. او پیشنهاد داد که شنبه‌های هر هفته به “شنبه‌های شهدایی” تبدیل شود و با قرائت وصیت‌نامه‌های شهیدان، دانش‌آموزان با ارزش‌های والای شهدا آشنا شوند. وی افزود: «تربیت نسل متعهد و آگاه، نیازمند الهام گرفتن از رهنمودهای شهیدان این سرزمین است.»

در پایان، مسئولین با حضور در مدارس مختلف لارستان، سال تحصیلی جدید را به دانش‌آموزان و معلمان تبریک گفته و برای آنان آرزوی موفقیت کردند. این رویداد با استقبال گرم دانش‌آموزان و کادر آموزشی همراه بود و امید و نشاط خاصی به فضای آموزشی لارستان بخشید.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه 22 سپتامبر 2024 ساعت 12:23ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین