یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
مدیرجهاد کشاورزی لارستان در گفتگو با میلاد لارستان:

عدم پیشرفت کارخانه آرد لارستان عدم تخصیص تسهیلات در استان فارس می باشد؛ کل میزان تولید گندم لارستان در سال زراعی جاری ۴۵۷۶۰ تن بوده است

لیکن عمده مشکل سرمایه گذاران کارخانه آرد پرداخت تسهیلات جهت تکمیل طرح می باشد که علی رغم پیگیری های متعدد فرماندار ویژه لارستان و مسئولین شهرستان تاکنون محقق نگردیده  و…

لیکن عمده مشکل سرمایه گذاران کارخانه آرد پرداخت تسهیلات جهت تکمیل طرح می باشد که علی رغم پیگیری های متعدد فرماندار ویژه لارستان و مسئولین شهرستان تاکنون محقق نگردیده  و دلیل عدم پرداخت تسهیلات به آقای برومند عدم تخصیص اعتبار در استان بوده است. این سخن را مظفری مدیر جهاد کشاورزی لارستان در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان عنوان نموده است.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه سطح کشت گندم ابی ۱۴۸۰۰ هکتار بوده که ۵۰۰ هکتار در اثر خشکسالی به برداشت نرسید اظهار داشت: سطح کشت گندم دیم هم ۵۱۰۰ هکتار بود متاسفانه که در اثر خشکسالی به برداشت نرسید.

مظفری با بیان اینکه میزان تولید محصول گندم در سال زراعی جاری  ۴۵۷۶۰تن تولید بوده است اظهار داشت: در راستای خرید تضمینی محصولات تولیدی برگزاری جلسات ستاد برداشت، نظارت بر کمباین های برداشت، نظارت بر ۴ مرکز خرید موجود در شهرستان، پیگیری وتامین کمباین های مورد نیاز برداشت و همچنین ساماندهی کمباین داران وتامین سوخت مورد نیاز آنان در دستور کار قرار گرفته و دنبال شده است.  این مقام مسئول میزان گندم تحویل مراکز خرید را ۳۸۲۹۲ تن و قیمت خرید تضمینی هر کیلوگندم را ۱۷۵۰۰ تومان اعلام نمود.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با میلاد لارستان با بیان اینکه شروع زمان برداشت محصول گندم در لارستان  از ۲۲ فروردین بوده که تاواسط خرداد ماه ادامه داشته است افزود: گندم تحویل شده به مراکز خرید بصورت متمرکز درسیلوهای موجود در سطح کشور ذخیره می شود سپس به کارخانه های آرد منتقل و بین نانوایی ها توزیع می شود. یعنی ممکن است گندم تولیدی لارستان و استان فارس به سیستان و‌بلوچستان هم حمل گردد.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان کل میزان تولید گندم شهرستان لارستان در سال زراعی جاری را  ۴۵۷۶۰ تن عنوان نمود که میزان ۳۸۲۹۲ تن آن در قالب خرید تضمینی به مراکز خرید تحویل شده و مابقی به میزان۷۴۶۰ تن بصورت خودمصرفی برای پخت نان محلی و بذر سال آتی توسط کشاورزان نگهداری شده است.

وی در خصوص انبار ذخیره گندم و آخرین وضعیت کارخانه آرد لارستان نیز اظهار داشت:  اقای درویش برومند در حال احداث کارخانه ارد و سیلوی ذخیره آرد با ظرفیت ۳۰۰۰۰ تن می باشد که تاکنون ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. لیکن عمده مشکل سرمایه گذاران کارخانه آرد پرداخت تسهیلات جهت تکمیل طرح می باشد که علی رغم پیگیری های متعدد فرماندار ویژه لارستان و مسئولین شهرستان تاکنون محقق نگردیده است و دلیل عدم پرداخت تسهیلات به آقای برومند عدم تخصیص اعتبار در استان بوده است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه 28 سپتامبر 2024 ساعت 9:36ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین