دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

آغاز بکار نخستین هلدینگ تحقیقاتی در برج علم‌وفناوری لارستان

اولین هلدینگ تحقیقاتی درمانی و تولیدی فناوری‌های هایتک سلامت خلیج فارس (پزشکی بازساختی و سلول درمانی) در محل برج علم و فناوری لارستان افتتاح شد. به گزارش میلاد لارستان به…

اولین هلدینگ تحقیقاتی درمانی و تولیدی فناوری‌های هایتک سلامت خلیج فارس (پزشکی بازساختی و سلول درمانی) در محل برج علم و فناوری لارستان افتتاح شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، با حضور دکتر علاءالدین بروجردی نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی، داریوش دهقان فرماندار فرمانداری ویژه لارستان، معاونین وی، دکتر جواد وردی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و بنیانگذار پزشکی بازساختی و سلول درمانی نوین در کشور، سرهنگ سلمانپور فرماندهی سپاه ناحیه لارستان، منصور اسماعیلی مدیر عامل بنیاد نیک اندیشان هاشمی، دکتر اقبال سخاوتی عضو بنیاد ملی نخبگان و نماینده هلدینگ در جنوب کشور و جمعی از مسئولین، معتمدین، خیرین و نخبگان شهرستان، اولین هلدینگ تحقیقاتی درمانی و تولیدی فناوری های هایتک سلامت خلیج فارس (پزشکی بازساختی و سلول درمانی) در محل برج علم و فناوری لارستان افتتاح شد.

در این مراسم دکتر جواد وردی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و بنیانگذارپزشکی بازساختی و سلول درمانی نوین در کشور در سخنانی گفت: ما از داروها ساخته نشده‌ایم، بلکه همه ما از سلول ها ساخته شده‌ایم، بنابراین پزشکی بازساختی و سلول درمانی می‌تواند بهترین رویکرد برای بازسازی بافت‌های بدن و درمان انواع بیماری‌ها باشد.

وی گفت: پزشکی بازساختی و سلول درمانی، رویکرد نوینی در ترمیم و بازسازی اندام‌ها و بافت‌های بدن انسان می‌باشد که بر پایه سلول‌های بنیادی سلول‌های بالغ و مشتقات حاصل از آن بنا شده است، برای درمان انواع سرطان‌ها و بدخیمی‌ها، بیماری‌های عضلانی و اسکلتی، بیماری‌های پوست و مو و جوانسازی و چین و چروک، انواع دردها و آرتروز، ترمیم انواع زخم‌ها، سوختگی‌ها و زخم‌های دیابتیک، بیماری‌های ناشی از پیوند، ترمیم بافت‌های عصبی و بیماری‌های مانند ام اس، درمان دندانپزشکی، درمان ناباروری، درمان‌های دامپزشکی و برای درمان انواع آسیب‌های ورزشی و …

وردی به مکمل‌های سلول‌های بنیادی اشاره کرد و گفت: هرچه تعداد سلول‌های بنیادی در گردش خون بیشتر باشد، توانایی بدن برای ترمیم و بازیابی خود بیشتر می‌شود.

بنیانگذارپزشکی بازساختی و سلول درمانی نوین در کشور ادامه داد: سلول‌های بنیادی منشا همه سلول های بدن هستند و در همه بافت های بدن حضور دارند، این سلول ها توانایی خودنوزایی و تمایز به همه انواع سلول های بدن را دارند. در نتیجه در فرایند رشد، ترمیم و بازسازی بافت ها، نقش اصلی را ایفا می کنند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که بدن ما روزانه در معرض انواع سموم مختلف (غذاهای آماده، رژیم غذایی فقیر از میوه ها، سبزیجات و داروها ) قرار دارد، به مرور زمان و افزایش سن، این روند ترمیم و تجدید پذیری سلول ها کاهش می یابد، در نتیجه توانایی بازسازی بافت ها کاهش می یابد، بنابراین تقویت سلول های بنیادی با چنین مکمل هایی به سلامت بافت ها، ارگان ها و سلول های بدن کمک می کند.

در ادامه دکتر اقبال سخاوتی عضو بنیاد ملی نخبگان و نماینده هلدینگ در جنوب کشور نیز به ایراد سخن پرداخت.

همچنین تفاهم نامه ای بین دکتر جواد وردی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و بنیانگذارپزشکی بازساختی و سلول درمانی نوین در کشور و منصور اسماعیلی مدیر عامل بنیاد نیک اندیشان هاشمی لارستان امضا شد.

این مهم با پیگیری های مستمر دکتر علاءالدین بروجردی نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی برای اولین بار در لارستان انجام شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه 30 سپتامبر 2024 ساعت 5:01ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین