چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0

نشست رئیس و منشی مجلس دانش آموزی فارس با مدیرآموزش و پرورش لارستان

نشست رئیس و منشی مجلس دانش آموزی فارس با مدیرآموزش و پرورش لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش…

نشست رئیس و منشی مجلس دانش آموزی فارس با مدیرآموزش و پرورش لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان، عبدالحمید اخوان در نشستی با حضور محمد جواد شکوه، رئیس دوازدهمین مجلس شورای دانش‌آموزی استان فارس و مشاور مدیرکل آموزش و پرورش، و فرشته اسکندری، منشی این مجلس و از دانش آموزان لارستانی، به بررسی و تبادل نظر پیرامون مسائل راهبردی مرتبط با ارتقاء وضعیت آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان استان فارس و منطقه لارستان پرداخت.

در این جلسه، پیشنهاد برگزاری مناظرات استانی به‌عنوان بستری برای توسعه مهارت‌های تفکر انتقادانه و افزایش مشارکت دانش‌آموزان در فرآیندهای اجتماعی مطرح شد. همچنین، کارآفرینی دانش‌آموزان فنی در بازار کار به‌عنوان یکی از راهکارهای مؤثر در ایجاد فرصت‌های شغلی و تقویت مهارت‌های عملی آنان مورد بررسی قرار گرفت.

از دیگر موضوعات کلیدی این نشست، تبادل نظر پیرامون برنامه‌ریزی اولیه برای اجرای برنامه‌های روز ۱۳ آبان (روز دانش‌آموز) بود که به‌منظور تقویت روحیه مشارکت دانش‌آموزی و ترویج ارزش‌های ملی و فرهنگی، در دستور کار قرار گرفت. همچنین پیشنهاد شد که مسئولین شهری زمینه‌های لازم را برای حضور و مشارکت دانش‌آموزان در امور مدیریت شهری به‌عنوان مشاوران شهردار فراهم کنند تا از ظرفیت‌های فکری و دیدگاه‌های نوین آنان در برنامه‌ریزی کلان شهری بهره‌مند شوند.

در ادامه، ضرورت تقدیر از اداره کل آموزش و پرورش استان به دلیل افزایش سهمیه‌های آزمون‌های استخدامی و جذب نیروهای جدید مطرح شد. همچنین بر لزوم راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی در لارستان به‌عنوان اقدامی برای تقویت امکانات آموزشی و تفریحی دانش‌آموزان تأکید شد.

نگرانی‌ها درباره نادیده گرفتن دانش‌آموزان نخبه لارستانی از سوی مسئولین استانی نیز در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و بر اهمیت توجه به ظرفیت‌های بالقوه این منطقه اشاره شد. افزایش منطقه‌بندی سهمیه کنکور و برگزاری کلاس‌های تقویت تفکر برای دانش‌آموزان از دیگر محورهای بحث بود که با هدف ارتقاء کیفیت آموزش و افزایش عدالت آموزشی بررسی شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۷ب٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین