یکشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۴ ساعت ۹:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

اورژانس لارستان در زمره مجهزترین ناوگان‌های کشور قرار دارد

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ لارستان گفت: اورژانس لارستان با اتوبوس‌آمبولانس، اورژانس هوایی، آمبولانس‌های سبک و موتورلانس در زمره مجهزترین ناوگان‌های کشور قرار دارد. به گزارش میلاد لارستان، نشست خبری رئیس، معاونین…

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ لارستان گفت: اورژانس لارستان با اتوبوس‌آمبولانس، اورژانس هوایی، آمبولانس‌های سبک و موتورلانس در زمره مجهزترین ناوگان‌های کشور قرار دارد.

به گزارش میلاد لارستان، نشست خبری رئیس، معاونین و مسئول بخش های مختلف اورژانس پیش بیمارستانی لارستان با اصحاب رسانه به مناسبت پنجاهمین سالروز تاسیس اورژانس ۱۱۵ برگزار شد.

در این نشست، رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ لارستان اظهار داشت: اورژانس نزدیکترین ارگان به مردم و در تمام لحظات آماده به خدمت است.

محمد صباغی افزود: مرکز اورژانس لارستان با کمترین تعداد نیرو نسبت به مراکز پیش بیمارستانی کشور در خدمت مردم شریف لارستان است.

وی تصریح کرد: استقلال واحدهای آموزش، آمار، حوادث و … همراه با اعتمادی که به مسئولین آنها داده شد موجب رشد چشمگیر اورژانس لارستان به خصوص در بخش آموزش شده است.

صباغی خاطر نشان کرد: ارتباط رادیویی پیشرفته و پزشک مشاور بیست و چهار ساعته از جمله خدمات جدید مرکز اورژانس لارستان است.

وی ادامه داد: بر اساس آمارِ سازمانِ اورژانس، کم‌ترین تعداد نیرو در کل کشور مربوط به اورژانس لارستان است؛ هر پایگاه باید بین ۹ تا ۱۱ نیرو داشته باشد، ما با ۴/۷ نیرو کار می‌کنیم، اما با این وجود اجازه ندادیم هیچ پایگاهی، به دلیل کمبود نیرو و آمبولانس تعطیل شود.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ لارستان خاطر نشان کرد: به دلیل تحریم‌ها، اجازه ورود آمبولانس را نداریم، ۲۴ آمبولانس داریم که سن ۱۸ آمبولانس بیشتر از ۲۰ سال است.

این مسئول عنوان کرد: تمام خدمات اورژانس رایگان است، حتی پرواز بالگردهای اورژانس که حدود ۲۰۰ میلیون تومان درمی‌آید نیز رایگان است.

وی بیان کرد: یکی از جاهایی که به آن افتخار می‌کنم واحد آموزش اورژانس است؛ ما از قبل از سال ۱۳۹۹ که هیچ نیرویی برای آموزش نداشتیم، اکنون به جایی رسیده‌ایم که شش مُدَرِس کشوری داریم.

صباغی یادآور شد: به دلیل کمبود نیرو، هر کدام از نیروهایمان چند سِمَت دارند، اما با این وجود، با دل و جان کار می‌کنند.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ لارستان گفت: همان زمانی که مردم به اورژانس زنگ می‌زنند، آمبولانس حرکت می‌کند و اگر کارشناس حرف می‌زند برای این است که به شخص کمک کند.

وی اضافه کرد: خیرین، اورژانس را هم ببینند، ما به بیمارستان وصل نیستیم، بلکه سازمانی جداگانه با خدماتی کاملا رایگان هستیم.

 

در ادامه اسماعیل کیانپور، جانشین رئیس و معاون فنی مرکز اورژانس ۱۱۵ لارستان نیژ در سخنانی گفت: تداوم خدمت شبانه روزی، دلسوزانه، صادقانه و بی چشم داشت وظیفه ایست که موجب افتخار پرسنل اورژانس است.

وی افزود : آماده باش نیروهای خدوم ۱۱۵ در تعطیلات نوروز و استقرار در مرز شلمچه در ایام پیاده‌روی معنوی اربعین‌‌ از جمله خدماتی است که علاوه بر وظیفه روزانه، در کارنامه خدمتگزاری اورژانس لارستان می درخشد.

او عنوان کرد: امیدواریم با اضافه شدن پایگاه های اورژانس بنارویه و جویم و جا به جایی پایگاه شرفویه به ساختمان جدید و همچنین تکمیل احداث پایگاه اورژانس شهری شماره ۳ شاهد تسهیل اعزام و درمان بیماران منطقه باشیم.

کیان پور یادآور شد: کلیه پایگاه های تحت پوشش مرتب مورد بازدید و بررسی های سرزده قرار گرفته و آمادگی پایگاهها جهت خدمت رسانی، به شکل منظم مورد بررسی قرار  می گیرد.

 

همچنین زهره خرم بخت، معاون اجرایی مرکز اورژانس ۱۱۵ لارستان در سخنانی وظیفه اصلی دیس پج اورژانس ۱۱۵ را پاسخ دهی ۲۴ ساعته به تماس های مردم دانست و اظهار کرد: راه اندازی فیبر نوری به منظور تسریع در انجام وظیفه، ارائه خدمت مخصوص ناشنوایان و نصب «جی پی اس»های جدید در آمبولانس ها، از جمله خدمات نو اورژانس لارستان است.

وی اضافه کرد: پیگیری، تکمیل و راه اندازی سیستم نشان لوکیشن، خدمتی است که امیدواریم به زودی شاهد راه اندازی آن باشیم.

صالح بیگلری، سخنگوی مرکز اورژانس ۱۱۵ لارستان در نشست خبری ضمن قدردانی از رسانه‌های آگاه و فعال، گزارشی از تجهیزات و عملکرد این مرکز ارائه کرد.

او گفت: اورژانس لارستان با اتوبوس‌آمبولانس، اورژانس هوایی، آمبولانس‌های سبک و موتورلانس در زمره مجهزترین ناوگان‌های کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: میانگین رضایتمندی پیامکی ۹۶٪ اعلام شد و میانگین زمان حضور در محل حادثه در شهرها ۶ دقیقه و در جاده‌ها ۱۲ دقیقه (مقایسه با استاندارد ملی: شهرها ۸ و جاده‌ها ۱۵) است.

بیگلری ادامه داد: در یک‌سال گذشته ۲۰٬۲۳۱ تماس ثبت و ۲۶ مورد احیای موفق گزارش شده؛ بیش از ۵۰٪ مصدومان ترافیکی در بازه سنی ۰–۲۵ سال هستند.

بیگلری از شهروندان خواست در زمان تماس با واحد ارتباطات با دقت به راهنمایی‌ها گوش دهند تا اعزام سریع و مؤثر فراهم شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ ساعت ۳:۱۶ب٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین