مدیرکل فرودگاه بینالمللی لارستان از «شرکت هواپیمایی آسمان»به دلیل لغو ناگهانی پروازها و عدم پایبندی به تعهدات گلایه کرده و گفت:از زمان حضور مجدد شرکت هواپیمایی آسمان در لارستان با…
مدیرکل فرودگاه بینالمللی لارستان از «شرکت هواپیمایی آسمان»به دلیل لغو ناگهانی پروازها و عدم پایبندی به تعهدات گلایه کرده و گفت:از زمان حضور مجدد شرکت هواپیمایی آسمان در لارستان با حمایتهای همهجانبه مردم، مسئولین و آژانسهای هواپیمایی تعداد مسافران و درصد اشغال صندلیهای این شرکت بیش از شرکتهای هواپیمایی خارجی فعال در این فرودگاه بوده است.
امینالله صولتی در گفتوگو با خبرنگار میلاد لارستان در مورد لغو ناگهانی پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان در مسیرهای تهران و دبی از فرودگاه لارستان اظهار داشت: از ابتدا با شرایطی حضور مجدد شرکت هواپیمایی آسمان در لارستان را پذیرفتیم، اما متأسفانه این شرکت تابهحال به تعهدات خود در قبال فرودگاه و مسافران عملنکرده و حتی بدهی خود را نیز نپرداخته است.
وی افزود: با توجه به رویکرد درآمد-هزینه ای بودن شرکت فرودگاهها، عدم وصول مطالبات باعث میشود پروژههای عمرانی نیز با تأخیر روبرو شود.
مدیرکل فرودگاه بینالمللی لارستان با انتقاد از لغو ناگهانی پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان بهصورت یکطرفه، ادامه داد: اینکه این شرکت فقط به دنبال اهداف بازرگانی خود باشد، بیاحترامی به مردم منطقه و فرودگاه لارستان محسوب میشود.
صولتی در پاسخ به سؤالی در این خصوص که مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان علت لغو پروازها را کمبود مسافر اعلام کردهاند، تصریح کرد: نکته قابلتوجه در این خصوص اینکه آمار ماهیانه نشان میدهد از زمان حضور مجدد شرکت هواپیمایی آسمان در لارستان با حمایتهای همهجانبه مردم، مسئولین و آژانسهای هواپیمایی تعداد مسافران و درصد اشغال صندلیهای این شرکت بیش از شرکتهای هواپیمایی خارجی فعال در این فرودگاه بوده است.
مدیرکل فرودگاه لارستان از دلایل حضور این شرکت پذیرفته شد، رقابتی شدن فضا و تکریم اربابرجوع دانست و یادآور شد: همه جوره با شرکت هواپیمایی آسمان همکاری داشتیم اما هنوز به جواب این سؤال نرسیدهایم که چرا این شرکت تصمیم به لغو پروازها کرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که توسط شرکت آسمان وعده داد، پیگیری راهاندازی پروازهای مشهد طی تابستان گذشته بود اما آنهم صورت نپذیرفت، اذعان داشت: در موضوع برقراری پروازهای مسیر «مسقط» نیز توسط این شرکت به ما قولهایی داده شد اما این مورد نیز به نتیجه نرسید.
صولتی بابیان اینکه بهتر بود شرکت هواپیمایی آسمان بهجای لغو پروازها مسیرهای جایگزینی مانند عمان برای خود انتخاب میکرد، تصریح کرد: اگر لغو پروازها زودتر به ما اعلام میشد برای جایگزینی پروازها برنامهریزی میکردیم و با توجه به آنکه شرکتهای هواپیمایی برنامه ۶ ماهه تنظیم میکنند، امکان جایگزینی سریع یک شرکت دیگر کمی مشکل است.
مدیرکل فرودگاه لارستان از پیگیری برای افزایش شرکتها و مسیرهای پروازی جدید در این فرودگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: باید با برنامهریزی صحیح و حسابشده در این زمینه وارد شد و بهگونهای عمل کرد تا در آینده به دلیل کمبود مسافر و احتمال لغو پروازها تبعات منفی و سلب اعتماد شرکتها را به دنبال نداشته باشد.
وی درباره انتقاد برخی از شهروندان به دلیل عدم وجود دفتر ثابت شرکت هواپیمایی «فلای دبی» در شهر لار یا در فرودگاه باوجود فعالیت چندساله در این شهرستان، اضافه کرد: در بحث شرکت فلای دبی پیگیر دو موضوع حضور یک فرد بومی علاوه بر رئیس ایستگاه از طرف این شرکت جهت پاسخگویی به مردم و همچنین ایجاد دفتر بودهایم که البته با بررسیهای انجامشده شرکت در شهرهایی که ۳ پرواز یا کمتر در هفته دارند، دفتر تأسیس نمیکند ولی برای احترام به مردم و مسافران پیگیر این موضوع خواهیم بود.
شرکت آسمان اعتبارش از فرودگاه لارستان گرفته ان زمانی که به این شرکت پروازهای خارج از کشور نمی دادند پروازهای خارجی ان شرکت به امارت از فرودگاه لارستان استارت خورد معلوم می شود که این شرکت با شرکتهای معتبر قادر به رقابت نیست که دین خود به فرودگاه لارستان ادا نمی کند
زمانی که شرکت آسمان بعد ازچندین ماه دوباره پروازهاش رو از سر گرفت با قیمتهای باور نکردنی دوباره مردم رو به سمت خودش ،جذب کرد پس اگر امار بالاتر بوده ربطی به حمایت ارگان یا سازمانی نداشته ،هرکی فکر جیب خودش رو می کنه ،واین زمانی بود که قیمت بلیط شرکتهای عربی بیداد میکرد .اما پس از چند مدت مسئولین آسمان متوجه شدن که این قیمت بلیط به این نمی ارزه که صندلیاشون پر بشه . از اون طرف عربا هم مدام قیمت رو میاوردن پایین که صد البته برای اونا اصلا مهم نبود،
بله من هم با نظر شهروندمون موافقم ، خب انقدر قیمتاشون مناسب بود منم که قبلا با شرکتهای عربی میرفتم دبی از وقتی که شرکت آسمان اومد از پروازهای این شرکت استفاده میکردم ،حتی بلیطهای تهران رو هم شنیدم که خیلی ارزون تر از ایران ایر می دادن ،پس واقعا این نرخ خوب بلیطهاشون بود که باعث شد استقبال بشه ، بالاخره این چیزا رو داریم می بینیم
انصافا باید بیان نمود یک سال ابتدای مدیریت آقای صولتی دوران طلایی برای فرودگاه لار بود به دلیل فعالیت چهار شرکت هواپیمایی ایران ایر . آسمان . فلی دبی و العربیه . نیاید فقط لیوان خالی را دید قیمت های شرکت آسمان به خصوص مسیر تهران فوق العاده بود البته از نظر ما مسافرین چون قیمت ۱۵۰۰۰۰ تومان آسمان با ۲۵۰۰۰۰ تومان ودر زمان شلوغی ۴۵۳۰۰۰ تومان ایران ایر قابل قیاس نیست . شاید صحبت آقای صولتی از نظر تعداد مسافر درست باشد اما بااین اشباع شدن صندلی و ایجاد رقابت موازی با شرکت ایران ایر و به خصوص شرکت های عربی تصمیم بازرگانی آسمان مبنی بر لغو پروازها خارج از انتظار نبود .
تازمانی که این شرکت های عربی این جوری در لار جولان می دهند هیچ شرکت ایرانی حاضر به فعالیت در کنار آنها نیست . خدا کند اشنباهات را تکرار نکنند اگر شرکتی خارجی در در کنار ایران ایر قرار دهند این شرکت زودتر از آسمان پروازهای خود را جمع می کند . وافعا افسوس از ما
ناشناس عزیز : ما الان در حال دیدن دین شرکت های عربی به مردم و فرودگاه لارستان هستیم با فروش بلیط با قیمت های دو برابر و سه برابر و سر کیسه کردن مسافرین بی کس . دبی لار : هشت صد و سی و پنج هزار تومان