
خط ریلی فارس فقط یک راه پیش رو دارد، آن هم به سمت پایتخت و گویا قرار نیست فارس تا اطلاع ثانوی به خلیج فارس وصل شود. به گزارش میلاد…
خط ریلی فارس فقط یک راه پیش رو دارد، آن هم به سمت پایتخت و گویا قرار نیست فارس تا اطلاع ثانوی به خلیج فارس وصل شود.
به گزارش میلاد لارستان به نقل از آخرین خبر و به نقل از «خبرجنوب» راه آهن شیراز به بندرعباس در سال 90 کلنگزنی و قرار شد توسط یکی از شرکتهایی که چندی بعد متهم به پولشویی گردید؛ اجرا شود و 36ماهه به بهرهبرداری برسد. این درحالی است که با گذشت 7سال از آن زمان این پروژه حتی 5 درصد هم پیشرفت ندارد و گویا قرار نیست امسال هم روند اجرایی آن به دلیل کمبود شدید نقدینگی و اعتبار در کشور آغاز شود.
فارس با آن گستره جغرافیایی و جمعیت بالغ بر 5 میلیون نفریاش فقط از یک خط ریلی بهرهمند است که از تهران و اصفهان تا شیراز ادامه دارد و بعد از رسیدن به شیراز به بنبست میرسد آن هم در استانی که از آزادراه بیبهره است و جادههای کم عرضش تاب جا به جایی مردم را نداشته و این استان را رکورددار مرگ و میرهای جادهای کرده است.
علی رضا صحرائیان، فرماندار ویژه جهرم و معاون استاندار فارس درخصوص وضعیت فعلی خط ریلی شیراز – بندرعباس گفت: این خط ریلی قرار بود بعد از گذر از جهرم و لار، شیراز را به بندرعباس متصل کند که این امر به خصوص در حمل و نقل کالا و بار بسیار حایز اهمیت است.وی با بیان این که برآوردهای اولیه برای احداث این خط ریلی حدود 2هزار میلیارد تومان بود، افزود: آن چه تاکنون به این پروژه تخصیص پیدا کرده است به 100میلیاردتومان هم نمیرسد که عمدتاً خرج زیرسازی و تجهیز کارگاه شده بود.
صحرائیان با بیان این که این پروژه حدود 3سال است که هیچ پیشرفتی نداشته و به اصطلاح خوابیده است، ادامه داد: با توجه به وضعیت نقدینگی کشور بعید است این پروژه پرهزینه تا پایان سال تکان بخورد.
فرماندار ویژه جهرم گفت: در پی آن هستیم تا جهرم و فسا را از راه دیگری یعنی از طریق اتصال به خط ریلی گلگهر به راهآهن کشور متصل نماییم، یک خط ریلی کم هزینه که با توجه به طول 150کیلومتریاش، اعتبار کمتری نیاز دارد.
صحرائیان گفت: البته شروع عملیات اجرایی این پروژه نیز در سال جاری دور از ذهن است چرا که هنوز مطالعات آن انجام نشده است.
وی بیان داشت: البته این امر به معنای آن نیست که خط ریلی شیراز – جهرم – لار- بندرعباس پیگیری نمیشود بلکه این خط ریلی به دلیل داشتن ردیف اعتبار ملی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
فرماندار ویژه جهرم همچنین درخصوص بزرگراه شیراز – جهرم- لار- بندرعباس نیز گفت: این محور از شیراز تا جهرم پیشرفت حدود 90 درصدی دارد و تنها مسیر سه راه خاوران – سروستان تا خفر باقی مانده که اتمام آن نیازمند حدود 25میلیارد تومان اعتبار است.
وی با بیان این که چنانچه این اعتبار تا چندی دیگر اختصاص یابد، پروژه مذکور تا هفته دولت افتتاح خواهد شد، گفت: مسیر باقیمانده جزو مسیرهای پرتردد و مخاطرهآمیز است و تصادفات زیادی در این مسیر اتفاق میافتد.
معاون استاندار فارس با بیان این که برای بزرگراه شیراز – جهرم تاکنون بالغ بر 150 میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: با بهرهبرداری از این قطعه، زمان صرف شده در مسیر شیراز – جهرم نیم ساعت کاهش یافته و به 5/1ساعت میرسد. مسیر جهرم به لار نیز در دو قطعه 25 کیلومتری در حال ساخت و ساز است و بخش کوچکی از مسیر لار به بندرعباس نیز اجرا شده است.
اخبار ویژه : دانشگاهها و مدارس فارس، فردا مجازی شد
اخبار ویژه : توسعه همکاریهای هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و بانک قرضالحسنه مهر ایران
دستهبندی نشده : خانهای کوچک با ۵۷ دختر در لار
اخبار ویژه : تئاتر لارستان، روزی روزگاری…/گفتوگو با خالد اسلوب؛ بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر لارستان
اخبار ویژه : تصاویر| بازگشایی آزمایشی ۱۰ کیلومتر از باند دوم محور لار–بندرعباس
اخبار ویژه : هماندیشی در دانشکده علوم پزشکی گراش برای دانشگاه شدن
اجتماعی : یک فوتی و سه مصدوم در تصادف زنجیرهای جاده لار به بندرعباس
اخبار ویژه : سفر مشترک و بیسابقه سه نماینده جنوب فارس و غرب هرمزگان از منطقه ویژه پارسیان و لامرد
اجتماعی : تصاویر| مراسم نماز طلب باران در لار(۲)
اجتماعی : تصاویر| دعا برای باران در لار
اخبار ویژه : کسب نشان طلای مسابقات کشتی آزاد دانشجویان کشور توسط کشتی گیر لارستانی
اخبار ویژه : ایران در گروه «چالش و شگفتی»؛ معرفی حریفان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۶
اجتماعی : لار آماده پیوستن به شبکه شهرهای خلاق یونسکو است
اجتماعی : تصاویر|مانور زلزله در لارستان
اخبار ویژه : مصاحبه با رقیه ارشادی؛ هنرمندی که تئاتر را علمی میفهمد و علمی آموزش میدهد
اجتماعی : ماجرای تصاویر منتشر شده از شکار در لارستان چه بود
اخبار ویژه : سرپرست جدید آموزش و پرورش شهرستان جویم منصوب شد
اخبار ویژه : تجلیل از بانوی لارستانی در کردستان
اخبار ویژه : چهار دهه مطالبهگری برای اتصال لار به شبکه ریلی کشور
اخبار ویژه : سفر شهردار لار به دبی
اخبار ویژه : تئاتر لارستان؛ روزی روزگاری| یعقوب رستگار لاری، نامی آشنا برای بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر لارستان
اخبار ویژه : اقامه نماز طلب باران در شهرستان خنج
اخبار ویژه : رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان منصوب شد
اخبار ویژه : مسیر پروازی لار–شارجه–لندن فعال شد
اخبار ویژه : «وقف» از هاروارد تا لارستان
اخبار ویژه : درباره خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس چه میدانید؟!
اجتماعی : مشکلات مربوط به پروژههای خیرساز، حل شود
اخبار ویژه : پیشنهاد ناحیهبندی شهرداری لار به دو حوزه مستقل
اجتماعی : تصاویر|نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی شیراز و لارستان
اجتماعی : معرفی نان سنتی محلی لارستان(تپ تپی) در جشنواره ملی نان کشور