مدیرعامل سازمان حمل ونقل همگانی شهر لار و حومه با اشاره به اینکه تا سال ۹۰ حدود ۱۰۰ دستگاه تاکسی را نوسازی که این پروژه حتی تاکسیهای مناطق و شهرهای…
مدیرعامل سازمان حمل ونقل همگانی شهر لار و حومه با اشاره به اینکه تا سال ۹۰ حدود ۱۰۰ دستگاه تاکسی را نوسازی که این پروژه حتی تاکسیهای مناطق و شهرهای اطراف لار را نیز در برمی گرفت، گفت: در سال ۹۵ و ۹۶ حدود ۱۲ دستگاه نوسازی شد و در حال حاضر میانگین عمر ناوگان در شهر لار و حومه کمتر از ۷ سال است.
محمدامین منتظری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در لارستان با بیان اینکه مدیرعامل سازمان حمل ونقل همگانی شهر لار و حومه در سال ۱۳۸۳ بعنوان سازمان وابسته به شهرداری و زیر مجموعه ای از شهرداری لار تاسیس شده است، اظهار داشت: وظایف این سازمان در ابتدا محدود به تاکسیرانی، آژانس ها و سرویس مدارس بود اما از سال ۸۹ خودروهای بار درون شهری نیز تحت پوشش این سازمان قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه تا سال ۹۰ حدود ۱۰۰ دستگاه تاکسی را نوسازی که این پروژه حتی تاکسیهای مناطق و شهرهای اطراف لار را نیز در برمی گرفت، افزود: در سال ۹۵ و ۹۶ حدود ۱۲ دستگاه نوسازی شد و در حال حاضر میانگین عمر ناوگان در شهر لار و حومه کمتر از ۷ سال است.
مدیرعامل سازمان حمل ونقل همگانی شهر لار و حومه با اذعان به اینکه با توجه به توانائی های سازمان و عملکرد مطلوب طی این مدت، دیدگاه ویژه و متفاوتی از سوی شورای اسلامی و شهرداری لار نسبت به آن شکل گرفته است، تصریح کرد: با تشکیل هیئت مدیره قوی علاوه بر مسئولیت های پیشین، خدمات ترافیکی درون شهری از جمله دبیر شورای ترافیک شهرداری، تهیه و اجرای طرحهای ترافیکی، خط کشی های عابر پیاده، خط کشی های طولی خیابانهای سطح شهر، نصب تابلوها و علائم راهنمائی، سرعت گیر، چشم گربه ای و حتی مدیریت جایگاه «سی ان جی» شهرداری به این سازمان سپرده شد.
منتظری بیان کرد: سازمان حمل ونقل همگانی شهر لار و حومه رسیدگی به مسائل و امورات مربوط به تاکسی، مینی بوس، آژانس ها، سرویس مدارس، سرویسهای خاص و حتی مسائل ترافیکی را در بر می گیرد.
وی با برشمردن برخی از طرح های ترافیکی انجام شده در شهر لار، ادامه داد: روکش آسفالت و نوسازی خیابانهی سطح شهر همراه با خط کشی مناسب و نوسازی علائم ترافیکی، اصلاح ترافیکی بلوار نخبه الفقهائی و انسداد بریدگی خطرناک روبروی پارک فسیل (نخل) و جایگزینی با بریدگی ایمن، انسداد تقاطع خطرناک بلوار نخبه الفقهایی با دامکو و جایگزینی با بریدگی ایمن، اصلاح ترافیکی تقاطع غدیر جنوبی و انتهای چهل متری اول، اجرای طرح ترافیکی و بلوار کشی تقاطعات خیابان شهید طاهری با بلوار پرواز و بلوار عدالت، آشکارسازی و ایمن سازی پل گمرک با نصب چشم گربه ای تابلوها و علائم راهنمایی و راهنمایی لازم و چراغ چشمک زن، تهیه طرح واجرای اصلاح ترافیکی چهل متری اول و انسداد بریدگی های خطرناک از جمله این طرح هاست.
مدیرعامل سازمان حمل ونقل همگانی شهر لار و حومه یادآور شد: تهیه طرح و اصلاح هندسی و ایجاد کندگذر پاسداران، تهیه طرح و اصلاح هندسی ورودی شهرک اندیشه، اصلاح ترافیکی خیابان جنب مجتمع خلیج فارس، اصلاح ترافیکی موقت بلوار رحمت به همراه نصب استوانه ایمنی، تهیه طرح و اصلاح ترافیکی بلوار رحمت و ارسال به شورای ترافیک، اصلاح ترافیکی ورودی شهر از سمت جهرم و نصب تابلوها و واستوانه ایمنی لازم، اجرای طرح ترافیکی ویژه رانندگان تاکسی شهری جهت بهبود حمل ونقل عمومی و روانسازی ترافیک شهر از دیگر طرح های ترافیکی اجرا شده در شهر لار است.
منتظری خاطر نشان کرد: اصلاح ترافیکی و ایمن سازی میدان آب، حدف تقاطعات مستقیم و ایجاد دور برگردان ایمن چهل متری اول، اجرای طرح اصلاح ترافیکی تقاطع غدیر شمالی و ولایت، پیگیری راه اندازی معاینه فنی خودروهای گازسوز، انجام خط کشی های محوری و عابر پیاده خیابانهای اصلی و تازه آسفالت شده سطح شهر بطور سالانه، انجام خط کشی های ویژه مدارس و عبور کودکان بطور سالانه، ایمن سازی ترافیکی اکثر مدارس سطح شهر بوسیله نصب سرعت گیر استاپر ، چشم گربه ای و تابلوها و علائم ایمنی لازم و و بسیاری دیگر از خدمات و طرحهای ترافیکی در شهر لار اجرا شده است.
این مسئول اضافه کرد: انجام خط کشیهای طولی- عرضی ویژه مدارس، نصب چشم گربه ای، نصب تابلو ها و علائم راهنمایی و رانندگی و نوسازی تابلوهای موجود، نصب سرعت گیرهای لازم و مورد تائید شورای ترافیک، ایمن سازی مدارس و همچنین با طراحی و اجرای طرح های متعدد ترافیکی مانند اصلاحات ترافیکی معابر، میادین و بولوارهای سطح شهر، سعی در بهبود حمل و نقل، کاهش تصادفات و خسارتهای جانی و مالی برای مردم شده است.