شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 60 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

جعفرپور:قرابت فرهنگی کشورهای همسایه؛ فرصتی برای فروش بازی‌های یارانه‌ای است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تولید بازی‌های رایانه‌ای باکیفیت در کشورهای پیشرفته به دلیل امکانات و تجربه آنهاست، قرابت فرهنگی ایران با کشورهای همسایه را فرصتی برای بین‌المللی…

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تولید بازی‌های رایانه‌ای باکیفیت در کشورهای پیشرفته به دلیل امکانات و تجربه آنهاست، قرابت فرهنگی ایران با کشورهای همسایه را فرصتی برای بین‌المللی کردن بازار بازی‌های تولید داخل دانست.

به گزارش مبلادلارستان به نقل از خانه ملت ،‌ جمشید جعفرپور  با اشاره به بازار کاربران بازی‌های رایانه‌ای در ایران و ضرورت استفاده از این جامعه، گفت: وجود نیروی‌های متخصص و بااستعداد در حوزه طراحی بازی‌های رایانه‎ای از یک سو و جامعه کاربران این بازی‌ها از سوی دیگر فرصتی است که می‌تواند انگیزه‌ای برای تولید بازی‌های باکیفیت باشد.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس نیازسنجی‌های صورت گرفته و برای حمایت از این بازی‌ها بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با دو هدف حمایت از متخصصان و تولید این بازی‌های و سیاست‌گذاری و جهت‌دهی به آنها زیر نظر وزارت فرهنگ تاسیس شد.

وی ادامه داد: این بنیاد حمایت‌های جسته و گریخته‌ای از تولیدات بازی های رایانه‌ای انجام می‌دهد اما به علت کمبود اعتبارات و منابع مالی آنگونه که باید کمک ها انجام نمی‌شود البته با وجود تمام محدودیت‌ها تعداد بازی‌های تولیدی پیشرفت خوبی در سال‌های اخیر دارند.

جعفرپور درباره علت زیاد بودن تعداد بازی‌های رایانه‌ای خارجی در بازار، توضیح داد: تولید بازی‌های رایانه‌ای جذاب و باکیفیت در کشورهای پیشرفته به دلیل امکانات، تجهیزات و تجربه آنهاست.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه اگرچه متخصان در تولید بازی‌های رایانه‌ای به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند اما فناوری‌هایی لازم هنوز ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد: برای پیشرفت در این حوزه باید از تولیدکنندگان حمایت‌های مالی صورت گیرد تا بتوانند با کشورهای مدعی رقابت کنند.

وی یادآور شد: با توجه به قرابت فرهنگی با کشورهای همسایه می‌توان برای صادرات بازی‌های رایانه‌ای نیز برنامه‌ریزی‌های کرد به طور مثال بازی‌هایی با توجه به فرهنگ، شخصیت و قهرمانان کشورهای پاکستان، روسیه، عراق و… طراحی کرد تا بتوان بازار این کشورها را نیز به دست گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عدم استفاده و ساماندهی متخصان حوزه بازی‌های رایانه‌ای باعث حسرت است می‌توان با استفاده از ایده‌ و خلاقیت این افراد از یک سو نیاز بازار را تامین کرد و از سوی دیگر زمینه‌های صادرات را فراهم نمود.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۷:۰۵ق٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین