مدیرکل راه آهن استان فارس گفت: تا خط ریلی استان به دریای جنوب متصل نشود وضعیت حمل بار از طریق راه آهن مناسب نخواهد بود. به گزارش میلاد لارستان به…
مدیرکل راه آهن استان فارس گفت: تا خط ریلی استان به دریای جنوب متصل نشود وضعیت حمل بار از طریق راه آهن مناسب نخواهد بود.
به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حال حاضر انتقال گندم از فارس به وسیله خطوط ریلی وضعیت قابل قبولی دارد، با این وجود کارشناسان و مسئولان مربوطه بر این باورند که اتصال به دریای جنوب میتواند در ارسال کالاها به نقاط مختلف نقش به سزایی داشته باشد.
غلامحسین ولدی، مدیرکل راه آهن استان فارس در گفتوگو با تسنیم با تاکید براینکه تا خط ریلی استان به دریای جنوب متصل نشود وضعیت حمل بار از طریق راه آهن مناسب نخواهد بود اظهار داشت: امروز برای صاحب بار مقرون به صرفه نیست که کالای خود را از طریق خطوط ریلی انتقال دهد.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی که خطوط ریلی استان به دریا راه ندارد فقط گندم ارسال میشود، گفت: در سال گذشته بیش از ۷۰ هزار تن گندم از طریق خطوط ریلی به خارج از استان انتقال داده شده و امسال نیز تلاش میکنیم همین مقدار ارسال گندم را داشته باشیم. در حال حاضر بیشترین بار گندم به شمال استان و سیستان و بلوچستان ارسال میشود.
وی بیان کرد: تلاش ما بر این است که طول این خطوط افزایش یابد که در همین راستا پیشبینی میشود تا اواخر امسال یا ابتدای سال ۹۸ ایستگاه اقلید به سمت یزد مورد بهرهبرداری قرار بگیرد.
ولدی نسبت به اتصال راه آهن فارس به یزد ابراز خرسندی کرد و افزود: امیدواریم با این اتصال ریلی بتوانیم خاک نسوز فارس و یزد را انتقال دهیم.
وی درباره بارگیری خطوط ریلی استان گفت: حمل ۷۴ هزار و ۲۱۶ تن محموله در سال گذشته یک رکورد جدی در عملکرد راه آهن فارس بود. جذب بار و عملیاتی شدن جابهجایی گندم از سیلوی سیوند و جابهجایی محصولات شرکت خودروسازی با افزایش قابل توجهی در تناژ بارگیری رو به رو بود.