
تصادف خونین محور لار-جهرم باعث شده تا این موضوع همچنان به عنوان داغ ترین بحث در فضای مجازی شهرهای جنوب استان فارس به ویژه لارستان باشد. به گزارش میلاد لارستان،…
تصادف خونین محور لار-جهرم باعث شده تا این موضوع همچنان به عنوان داغ ترین بحث در فضای مجازی شهرهای جنوب استان فارس به ویژه لارستان باشد.
به گزارش میلاد لارستان، تصادف خونین و مرگبار عصر روز دوشنبه 11 تیرماه 98 در محور لار-جهرم که منجر به کشته شدن 5 نفر و مصدومیت 7 نفر از سرنشینان 4 خودرو در یک تصادف شد، همچنان در صدر بحث های داغ فضای مجازی شهرستانهای جنوب فارس و به ویژه شهر لار قرار دارد.
این روزها بسیار شنیده و دیده می شود در جاده لار-جهرم تریلی واژگون شده، تصادف زنجیرهای شده، ماشین آتش گرفته یا دهها کشته داده و اینها خبر غریبی نیست و اما همین عادت کردن بد چیزی است که همه چیز را ویران میکند. این است که وقتی میشنویم این جاده اژدهاوار ۱۱ تن را بلعیده، نمیتوانیم به راحتی بگذریم و در یک جمله تسلیت بگوییم و بلافاصله خطا و کوتاهیها را توجیه کنم.
داستانی است پر آب چشم که خانوادههای داغدیده در جهرم و لار آنقدر زیاد شده که از هر کس بپرسی میتواند نشانی فامیلی، دوستی، آشنایی یا همسایهای را بدهد که در این محور تصادف زخمی برداشته، عزیزی از دست داده یا خسارت هنگفتی را تحمل کرده است. آنقدر زیاد که حتی یک نفر چند عضو خانوادهاش را در این محور خونبار از دست داده است.
هر چند در پی وقوع حادثه اسفناک چند روز گذشته، اداره کل راه و شهرسازی لارستان با صدور اطلاعیه ای و با استناد به نظریه کارشناس تصادفات پلیس راه جنوب فارس انحراف به چپ یکی از خودروها را باعث بروز حادثه تصادف زنجیره ای عنوان کرد اما باید این نکته را یادآور شد که اگر جاده بندرعباس-لار-جهرم که به طور مستمر به دلیل حجم بالای ترافیک و همچنین عدم برخورداری از استانداردهای لازم، شاهد وقایع ناگوار در آن هستیم، زودتر دوبانده می شد، کمتر حوادث خطرساز و جبران ناپذیر رخ می داد.
به جهت اهمیت موضوع، بارها بحث توسعه جاده جهرم-لار-بندرعباس در صدر خبرهای رسانه های محلی و منطقه ای قرار گرفته است اما همچنان که شاهد هستیم، عملیات دوبانده سازی این محور استراتژیک و اقتصادی، به شکل لاک پشتی در حال اجراست.
یک روز پس از حادثه دلخراش رانندگی و جان باختن 5 تن از لارستانی ها، رسانه های لارستان در یک اقدام مشترک یادداشتی را با این مضمون که از “روز گذشته که خبر تصادف جاده لار- جهرم با ۵ کشته و ۷ مصدوم منتشر شد تاکنون این اتفاق موضوع اصلی دغدغه و البته عصبانیت مردم لارستان است” را تیتر یک خبرهای خود قرار دادند.
در این یادداشت آمده است: جاده مذکور علیرغم اینکه جزو محورهای شریانی و پرترافیک کشور محسوب می شود اما سرعت دوبانده کردن آن بسیار کند و در غالب زمان ها متوقف است. همین امر به همراه عوامل دیگر همچون بی احتیاطی در رانندگی و نواقص فنی خودروها باعث شده این جاده به یکی از پرخطر و مرگ آفرین ترین جاده های کشور مبدل شود.
از سوی دیگر به نظر می رسد مسئولان و متولیان امر از اداره کل راه و شهرسازی لارستان گرفته تا فرمانداری ویژه و نماینده مردم در مجلس به اندازه مورد توقع افکار عمومی در سامان دهی و استانداردسازی این محور اهتمام نشان نمی دهند و در غالب موارد و پس از حوادثی مشابه روز گذشته به بیانیه یا پیام تسلیت اکتفا می کنند.
در ادامه این مطلب تأکید شده است: هرچند این کمبودها و کم کاری ها تاکنون به انحاء مختلف توسط رسانه های مختلف لارستان منتشر شده اما از روز گذشته بنا به درخواست متعدد مخاطبان و البته رسالت نمایندگی افکار عمومی توسط رسانه ها سعی خواهیم کرد در قالب یک پویش رسانه ای ضمن پیگیری و پرسشگری مداوم در مورد استاندارد سازی جاده های لارستان از متولیان امر، نتایج و پاسخ های آن را نیز اطلاع رسانی نماییم.
در بخش پایانی این بادداشت آمده است: ما رسانه های لارستان طی این اقدام مشترک و همچون افکار عمومی که نمایندگی شان می کنیم معتقدیم غالب جاده های لارستان اینک به نماد و نشانه ای از کم کاری و بی تدبیری مسئولان مبدل شده که ضمن از دست دادن تعداد زیادی از عزیزان و سوگوار نمودن خانواده ها مهم تر از همه به آفتی برای «امید» این مردم بدل گشته است.
علاوه بر بسیج شدن رسانه های خبری مجازی و مکتوب لارستان در زمینه وقوع حادثه تصادف، واکنش های متعددی نیز از سوی کاربران شبکه های اجتماعی به این موضوع دردناک در پی داشته است که از جمله آن؛ درخواست ورود مسئولان کشوری به این موضوع، برخورد جدی با مقصران، تقاضا و پیگیری برای دوبانده کل تمام محور جهرم-لار-بندرعباس با تمام امکانات و غیره بوده است.
ف 110
اخبار ویژه : دانشگاهها و مدارس فارس، فردا مجازی شد
اخبار ویژه : توسعه همکاریهای هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و بانک قرضالحسنه مهر ایران
دستهبندی نشده : خانهای کوچک با ۵۷ دختر در لار
اخبار ویژه : تئاتر لارستان، روزی روزگاری…/گفتوگو با خالد اسلوب؛ بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر لارستان
اخبار ویژه : تصاویر| بازگشایی آزمایشی ۱۰ کیلومتر از باند دوم محور لار–بندرعباس
اخبار ویژه : هماندیشی در دانشکده علوم پزشکی گراش برای دانشگاه شدن
اجتماعی : یک فوتی و سه مصدوم در تصادف زنجیرهای جاده لار به بندرعباس
اجتماعی : تصاویر| مراسم نماز طلب باران در لار(۲)
اجتماعی : تصاویر| دعا برای باران در لار
اخبار ویژه : کسب نشان طلای مسابقات کشتی آزاد دانشجویان کشور توسط کشتی گیر لارستانی
اخبار ویژه : ایران در گروه «چالش و شگفتی»؛ معرفی حریفان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۶
اجتماعی : لار آماده پیوستن به شبکه شهرهای خلاق یونسکو است
اجتماعی : تصاویر|مانور زلزله در لارستان
اخبار ویژه : مصاحبه با رقیه ارشادی؛ هنرمندی که تئاتر را علمی میفهمد و علمی آموزش میدهد
اخبار ویژه : سرپرست جدید آموزش و پرورش شهرستان جویم منصوب شد
اخبار ویژه : تجلیل از بانوی لارستانی در کردستان
اجتماعی : ماجرای تصاویر منتشر شده از شکار در لارستان چه بود
اخبار ویژه : چهار دهه مطالبهگری برای اتصال لار به شبکه ریلی کشور
اخبار ویژه : سفر شهردار لار به دبی
اخبار ویژه : تئاتر لارستان؛ روزی روزگاری| یعقوب رستگار لاری، نامی آشنا برای بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر لارستان
اخبار ویژه : اقامه نماز طلب باران در شهرستان خنج
اخبار ویژه : رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان منصوب شد
اخبار ویژه : مسیر پروازی لار–شارجه–لندن فعال شد
اخبار ویژه : «وقف» از هاروارد تا لارستان
اخبار ویژه : درباره خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس چه میدانید؟!
اجتماعی : مشکلات مربوط به پروژههای خیرساز، حل شود
اخبار ویژه : پیشنهاد ناحیهبندی شهرداری لار به دو حوزه مستقل
اجتماعی : تصاویر|نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی شیراز و لارستان
اجتماعی : معرفی نان سنتی محلی لارستان(تپ تپی) در جشنواره ملی نان کشور
اجتماعی : ۱۳ فوتی و مصدوم در حادثه واژگونی خودرو در جاده جهرم به لار
هر شهروندي که در اين زمينه سکوت کند خيانت کرده است به دنيا و آخرت خود ،چرا که روزي مي آيد که ما و فرزندانمان از اين مسير عبور کنيم و شايد خدايي ناکرده اتفاقات ناگوار جاده لار جهرم و لار بندر بدليل کم عرض بردن محور عبوري ،در کمين خودمان. و فرزندانمان نيز باشد