سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 35

بيست و يك بهار در زمستان

ديماه ۱۳۹۲ بيست و يكمين سال تولد هفته‌نامه و يكساله شدن وب‌سايت ميلاد لارستان است. بيست و يك سال قبل يك روز فراموش ناشدني براي دست‌اندركاران نشريه‌اي بود كه پس…

ديماه ۱۳۹۲ بيست و يكمين سال تولد هفته‌نامه و يكساله شدن وب‌سايت ميلاد لارستان است. بيست و يك سال قبل يك روز فراموش ناشدني براي دست‌اندركاران نشريه‌اي بود كه پس از سپري شدن چهل سال شاهد رسانه‌‌اي بودند كه براي انتشار آن بايد با مشكلات عديده دست و پنجه نرم مي‌كردند. تهيه مطالب در لار وارسال آن به تهران  و چاپ و بازگشت  آن به لار و پخش كردن در سرتاسر منطقه و دوباره تهيه  خبر وگزارش از همه مناطق با عدم وجود  امكانات لازم و….
امروز را نمي‌گويم؛ بيست سال قبل كه كامپيوتر و موبايل يك وسيله اشرافي و فاكس وايميل 

يك اسباب تجديد محسوب مي‌شد و در خيلي از مناطق اندك و نادر بود .تذكر اين نكته خالي از لطف نيست  كه در آن زمان و چند سالي قبل از آن كه يك دستگاه كامپيوتر IBM امريكايي با دلار يكصد و چند تومان، يك  ميليون قيمت داشت و كساني كه بتوانند  از اين دستگاه  جادويي به نحو مطلوب بهره ببرند نيز اندك بودند و كم‌كم امكاناتي تهيه و در همين جا حروف‌چيني و صفحه‌آرايي مي‌شد و در  تهران به چاپ مي‌رسيد تا بعدها چاپ آن به شيراز منتقل شد و اكنون تمام كارهاي نشريه‌ اعم از تهيه مطالب، ويرايش آن، حروف‌چيني ، صفحه‌آرايي و چاپ در شهرستان انجام مي‌شود وهفته‌نامه  بدون تأخير و به صورت مرتب تحت  اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.از اواخر سال گذشته صفحات هفته‌نامه به خاطر افزايش بي‌رويه هزينه كاغذ و ترقي و بهاي چاپ و ساير هزينه‌ها رو به كاستي نهاده است.
در سال جاري مجوز چاپ ۲ شماره در هفته جهت ميلاد لارستان اخذ  شده كه اميدواريم با همكاري و همراهي همه خوانندگان، نويسندگان، علاقه‌مندان و دلسوزان شهر و شهرستان بتوانيم اين مهم را جامه عمل بپوشانيم زيرا خود از مشكلات عديده آن واقفيم و مي‌دانيم كه دو برابر كردن كار،‌ مستلزم دوبرابري مطالب، مقالات، مصاحبه‌ها، خبرها، گزارش‌ها و افزايش دو برابري  هزينه‌ است كه در حال برنامه‌ريزي آن هستيم و از همه عزيزان  در تأمين اين مهم كمك مي‌طلبيم زيرا اگر اين محقق شود گامي برداشته‌ايم كه در كمتر شهرستاني از شهرستان‌هاي استان فارس به وقوع پيوسته است.
مسأله ديگر يكساله شدن وب سايت ميلاد لارستان  است كه با حجم سنگين مطالب و تهيه و تدوين منابع مختلف و تنظيم فرهنگ بومي لارستان  كهن يكي از غني‌ترين منابع فرهنگ مردم لارستان محسوب مي‌شود و با سرمقاله‌هاي مختلف ميلاد لارستان مي‌توان وضعيت شهرستان را  در بيست ساله  اخير رصد كرد.در اين وادي  ورود نمي‌كنيم و شما را به صفحه ۵ اين شماره كه ويژه وب‌سايت ميلاد لارستان اختصاص داده شده ارجاع مي‌دهيم.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۴:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین