سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۲ق.ظ
::آخرین مطلب 60 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 22

پایگاه اطلاع رسانی میلادلارستان یکساله شد.

نیمه دیماه سال ۹۱ بود که تعدادی از پایگاه های خبری لارستان این تیتر را برای خود انتخاب کردند” میلادلارستان نیز به فضای مجازی وارد شد” . آری پایگاه اطلاع…

نیمه دیماه سال ۹۱ بود که تعدادی از پایگاه های خبری لارستان این تیتر را برای خود انتخاب کردند” میلادلارستان نیز به فضای مجازی وارد شد” . آری پایگاه اطلاع رسانی میلادلارستان پس از چندین کش و قوس مختلف نسخه آزمایشی خود را در بیستمین سالگرد ایجاد نشریه میلادلارستان رونمایی کرد. از آن تاریخ به بعد رسالتی دیگر بر دوش کارکنان میلادلارستان به سنگینی نمود و آن  اطلاع رسانی سریعتر از رویدادها و رخدادهای سطح منطقه و نیز جنوب کشور بود. در این میان و در طول این یکسال که از آغاز به کار رسمی پایگاه اطلاع رسانی میلادلارستان می گذرد؛ مشقت ها و سختی های فراوانی در مسیر راه وجود

داشته و خدمتگزاران شما در مجموعه میلادلارستان تمام سعی خویش را درتنویر افکار عمومی و نیز اطلاع رسانی سریع، دقیق، حساب شده، کاربردی و تاثیرگذار به کار گرفته اند. اگرچه در طول این مدت دلخوری هایی نیز از عده ای دوستان رسانه ای در دیگرپایگاه های خبری در سطح شهر به وجود آمد که میلادلارستان همچون همیشه از کنار آنها می گذرد.

اما اگر بخواهیم عملکرد کلی این پایگاه اطلاع رسانی را بررسی نماییم؛ می توان به نکات زیر اشاره کرد:
الف) حوزه خبری
در حوزه خبری می توان خبرهای قرار گرفته بر روی خروجی وبسایت میلادلارستان را به چند دسته تقسیم نمود. دسته اول خبرهایی که از روابط عمومی ادارات شهرستان برای میلاد و سایر پایگاه اطلاع رسانی ارسال می شد که بخشی از خوراک تمام این پایگاه ها را چنین اخباری تشکیل می دهند. دسته دوم خبرهایی است که به نقل از سایر خبرگزاری ها در مورد لارستان و مناطق اطراف بر روی خروجی میلادلارستان قرار گرفته است و دسته سوم خبرهایی است که خبرنگاران میلاد به صورت اختصاصی آنها را تولید نموده اند. اگرچه دسته اول در میان تمام خبرگزاری های بومی منطقه تقریبا مشترک بوده و تنها تیتر اخبار در بعضی از آنها متفاوت می شده است؛ اما به جرئت می توان گفت در مورد خبرهای به نقل از سایر رسانه ها و نیز خبرهای تولیدی وضع میلادلارستان در طی یکسال اخیر به نسبت مناسب بوده است. اگرچه در این مورد قضاوت دقیق تر به بازدید کنندگان سایت واگذار می شود.

ب) حوزه تحلیل
در حوزه تحلیل می توان به جرئت نقش پررنگ میلادلارستان را در جهت تولید تحلیل های محتوایی با محور توسعه لارستان هویدا دید. قرارگرفتن بیش از ۲۸ تحلیل با کلید واژه ” توسعه” وحدود ۳۵ تحلیل با کلید واژه خاص” لارستان” خود نشان از این حجم بالای فضای تحلیلی دارد. البته ناگفته نماند که تعدادی از این تحلیل ها در بعضی پایگاه های اطلاع رسانی بازنشرشده اند

ج) حوزه عملکردی
در حوزه عملکردی مسئولین؛ تنها میلادلارستان بوده که گزارش عملکرد نماینده مردم را طی دوگزارش مبسوط با نمودار و عدد و رقم جهت افکار عمومی منتشر ساخته و از این حیث کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است.

د) حوزه فرهنگ بومی
فرهنگ بومی موضوعی است که دغدغه بسیاری از لارستانی های می باشد. میلادلارستان از دیرباز به عنوان پرسابقه ترین نشریه بومی منطقه در گسترش این فرهنگ تلاش های فراوانی انجام داده است و مطالب متنوع و مختلفی از فرهنگ  و رسوم بومی لاری و لارستانی در نشریه میلاد لارستان به چاپ رسیده (با نام صفحه هاب بی بی و بباجی) و هم اکنون نیز ادامه دارد(با نام صفحه فرهنگ مردم). بخش اعظم این فرهنگ عامیانه و بومی در بخش بالایی وبسایت میلادلارستان نیز قرار داده شده و این پایگاه اطلاع رسانی را به بزرگترین بانک اطلاعاتی فرهنگ عامیانه مردم منطقه تبدیل نموده است.

ه) سرمقاله ها
یکی دیگر  از بخش های این پایگاه اطلاع رسانی اختصاص به سرمقاله ها(یادداشت های هفته) ای دارد که از ابتدا (سال ۷۱) در نشریه میلادلارستان به چاپ رسیده است. این سرمقاله ها در حال حاضر تا سال ۹۰ در خروجی سایت قرار داده  شده و مابقی آن نیز در حال به روزرسانی می باشد.

و)  نسخه الکترونیکی میلادلارستان
بخش دیگری که اخیرا به پایگاه اطلاع رسانی میلادلارستان افزوده شده امکان دانلود نسخه الکترونیکی میلادلارستان می باشد که از این حیث می تواند در تمام دنیا از تحولات منطقه لارستان باخبر شد.

ز) شهدای لارستان
از دیگر بخش هایی که در سایت میلادلارستان می توان به آن اشاره کرد؛ بخش معرفی شهدای لارستان می باشد که مدتی است کار خود را به صورت مستمر به انجام می رساند و امید است که بتواند در راستای توسعه فرهنگ شهید و شهادت گام بردارد.
موارد ذکر شده در بالا تنها بخش کوتاهی از فعالیت های صورت گرفته در پایگاه اطلاع رسانی میلادلارستان طب یکسال اخیر می باشد که امید است با افزایش بازدید مخاطبین در این پایگاه؛ علاوه بر پررنگ تر شدن آن به عنوان گوش شنوای لارستان، پیشنهادات مختلف عزیزان در جهت بهبود محتوا و مطالب قرار گرفته بر روی خروجی سایت نیز به اجرا گذاشته شده و در راستای گسترش توسعه همه جانبه لارستان گام اساسی برداشته شود.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۴:۳۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین