پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 28 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

92 فرصت احداث جایگاه سوخت در “لارستان”، “اوز” و شهرستانهای فارس آماده سرمایه گذاری

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی فارس از تدوین ۹۲ فرصت سرمایه گذاری در حوزه سوخت رسانی استان خبر داد. به گزارش میلادلارستان به نقل از خبر جنوب…

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی فارس از تدوین ۹۲ فرصت سرمایه گذاری در حوزه سوخت رسانی استان خبر داد. به گزارش میلادلارستان به نقل از خبر جنوب محسن شمس الدینی اظهار داشت: فرصت های سرمایه گذاری مذکور مربوط به احداث جایگاه عرضه سوخت در شیراز، سروستان، بیضا، مرودشت، اقلید، کازرون، کوهچنار، جهرم، خفر، لامرد، داراب، زرین دشت، استهبان، اوز، لارستان، قیروکارزین، نی ریز، فیروزآباد، ممسنی و رستم است.

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی فارس با بیان این که توسعه جایگاه های عرضه سوخت بنزین، نفت گاز و سی ان جی از مهم ترین برنامه های شرکت پخش فرآورده های نفتی است ادامه داد: این شرکت آمادگی پذیرش متقاضیانی است که دارای سند ثبتی زمین و یا مجوز معتبر استفاده از اراضی از یکی از ادارات ثبت اسناد، شهرداری، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و سازمان اوقاف هستند.

وی بیان داشت: از ۹۲ فرصت سرمایه گذاری تدوین شده، ۳۷ فرصت در حوزه احداث جایگاه بنزین، ۳۸ فرصت سرمایه گذاری برای جایگاه نفت گاز و ۶ فرصت احداث جایگاه CNG است و مابقی مربوط به احداث جایگاه های بنزین، نفت گاز و سی ان جی در مجتمع های خدماتی در مسیرهای مواصلاتی فارس است.

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی فارس با تاکید بر این که فرصت های سرمایه گذاری مذکور یک فرصت کم نظیر برای اجرای پروژه های اقتصادی سود آور است ادامه داد: حداقل سرمایه برای احداث و تجهیز جایگاه‌های تک سکو فرآورده های نفتی بدون احتساب هزینه زمین ۸۰۰ میلیون تومان است و بسته به بزرگی و تعداد سکوهای جایگاه ها این هزینه طبعاً افزایش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: برای جایگاه عرضه بنزین به صورت تک سکو ۲۴۲ متر در ابعاد ۲۲ در ۱۱ متر، دو سکو ۳۵۲ متر در ابعاد ۲۲ در متر۱۶ و سه سکو ۹۰۰متر در ابعاد ۳۰ در ۳۰متر زمین نیاز است. به گفته شمس الدینی، برای جایگاه سی ان جی دو سکو ۴۲۵ متر و سه سکو ۶۲۰ متر زمین و برای جایگاه های دو منظوره با دو سکو شامل بنزین و نفت گاز هزار متر زمین، با سه سکو ۱۶۰۰متر و ۴ سکو ۲۴۰۰ متر زمین مورد نیاز است.

وی زمان بازگشت سرمایه در این حوزه را نهایتا ۴ سال عنوان کرد و گفت: کارمزد خدمات عرضه سوخت برای سرمایه گذاران به ازای فروش هر لیتر بنزین ۱۰۰ تومان، نفت گاز ۳۵ تومان و هر متر مکعب گاز سی ان جی در شیراز ۲۴۳ تومان و در شهرستان‌ها ۲۱۶ تومان می باشد. معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی فارس اظهار داشت: کارمزد فروش سوخت مبلغ قابل توجهی است و قطعا سود سرمایه گذاران را تامین می کند کما این که هم اکنون یک جایگاه شیراز روزانه ۱۰ میلیون تومان و ماهیانه ۳۰۰ میلیون تومان فروش دارد.

وی گفت: البته تعداد سکو و نقطه ای که جایگاه در آن واقع شده است در میزان فروش هر جایگاه تاثیر گذار بوده و قطعا این میزان درآمد برای جایگاه های کوچک به مراتب پایین تر است.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۶:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین