جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تيرماه 1374 – شماره 23 (از شمار دو چشم يك تن كم)

ظهر دوشنبه ۷۴/۳/۲۹ آسمان نيلگون لارستان شاهد پرواز روحي پرفتوح به عالم بالا بود. ناگهان اين خبر در سرتاسر منطقه شهيدپرور لارستان پيچيد كه خطيب آل محمد(ص) حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين…

ظهر دوشنبه ۷۴/۳/۲۹ آسمان نيلگون لارستان شاهد پرواز روحي پرفتوح به عالم بالا بود. ناگهان اين خبر در سرتاسر منطقه شهيدپرور لارستان پيچيد كه خطيب آل محمد(ص) حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين حاج باقرآقا غفوري در زوال ۲۱ محرم ۱۴۱۶ قمري در سن ۹۹ سالگي بدرود حيات گفت و متعاقب آن جامعه روحانيت لارستان طي اطلاعيه‌اي ضمن تسليت به بازماندگان و مردم لارستان با اعلام تعطيلي فردا، مراحل مختلف تشييع، تدفين و ترحيم را ابلاغ نمود. روز بعد عامه مردم با تعطيل يك پارچه و حضور گسترده خود در مراسم تشييع، پيكر پاك اين عالم جليل‌القدر را از مسجد فض‌الله خاني كه عمري امام جماعت آنجا بوده تا محل دفن بدوش كشيدند و بدين وسيله اندكي از دين خويش را به يكي از مبلغين اسلام ادا نمودند – حضرت آيت‌الله آيت‌اللهي در حسينيه اعظم بر پيكر پاكش با ديده‌اي گريان نماز خواند و عموم مردم وي را تا قبرستان اختصاصي (ملانامي) بدرقه كردند.

مرحوم حاج باقر غفوري عمري را در ذكر مناقب اهل بيت و مثالب دشمنان انان گذراند و با وعظ و خطابه حمايت حيات خود را سپري ساخت و در اواخر عمر به سبب كهولت و عدم بينايي از منزل خود خارج نمي‌شد و علاقه‌مندان براي زيارت و كسب فيض به خدمتش مي‌رسيدند.

فراموش نمي‌كنم حدود يك دهه قبل كه درصدد جمع‌آوري شرح حال علماي گذشته و حال بودم شخصاً خدمت ايشان رسيده عرض كردم آمد‌ه‌ام شرح حال شما را از زبان خودتان بشنوم، فرمودند اكنون حال بيان ندارم اما خودم مي‌نويسم و مي‌فرستم. چندي بعد شرح حالي را به خط يكي از بستگان ايشان و با انشاي آن مرحوم دريافت داشتم كه انشاءا… در شماره آينده به چاپ خواهيم رساند.

ماهنامه ميلاد لارستان اين ضايعه مولمه را به روحانيت و مردم منطقه، كليه اقارب و خويشاوندان و دوستداران بخصوص فرزندان آن مرحوم تسليت عرض نموده از خداوند تعالي صبر جميل براي بازماندگان و اجر عظيم براي آن بزرگوار مسئلت دارد

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۳:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین